+ Konu Cevaplama Paneli
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 6 ve 6

Konu: Neden Rasulina Değil Seyyidina?

  1. #1
    Yasaklı Üye Cennetâsâ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2007
    Mesajlar
    5.827

    Standart Neden Rasulina Değil Seyyidina?

    Risale-i Nurlarda derse başlama duası diye bildiğimiz salavatta Üstadımız r.a. niçin Rasulina değil de Seyyidina yı tercih etmiş olabilir?

  2. #2
    Ehil Üye nurhanali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2007
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    3.463

    Standart

    Meselâ: Hâdisat-ı zamaniye bahanesiyle Vehhabîlik ve Melâmîliğin bir nev'ine zemin ihzar etmek tarzında, bazı ruhsat-ı şer'iyeyi perde yapıp eserler yazılmış.
    Risale-i Nur gerçi umuma teşmil suretiyle değil; fakat her halde hakikat-ı İslâmiyenin içinde cereyan edip gelen esas-ı velayet ve esas-ı takva ve esas-ı azimet ve esasat-ı Sünnet-i Seniye gibi ince fakat ehemmiyetli esasları muhafaza etmek, bir vazife-i asliyesidir.
    Sevk-i zaruretle, hâdisatın fetvalarıyla onlar terkedilmez.

    (Kastamonu Lahikası - 78)

    Hülâsa olarak; müfessirin, Kur'anî risaleleriyle, risalet-i Ahmediyenin (A.S.M) a'zamî takva ve a'zamî ubudiyeti ve kuvve-i kudsiyesiyle de velayet-i Ahmediyenin lemaatına mazhar olmuş hâdim-i Kur'an bir zât olması...
    (Sözler - 751)


    Risale-i nurun vazife-i asliyesi esas-ı velayet ve esas-ı takva ve esas-ı azimet ve esasat-ı Sünnet-i Seniye gibi
    ince fakat ehemmiyetli esasları
    muhafaza etmek, tir



    Risale-i nurda peygamberimiz a.s.m ın isminin geçtiği her yerde hemen a.s.m denmektedir.Okuyanlar bilirler.
    Bir hatıra anlatayım mesele alemimizde biraz tezahür etsin.Gerçi müdakkik nur talebeleri bunları biliyor fakat yenilerde bu forumdan istifade ettikleri için risale-i nuru anlamaya belki bir faydası olur.

    Medine-i münevvere de imamlık yapan bir zat cuma namazının hutbesinde peygamberimiz a.s.m ın ismini söylediğinde yada salavat getirdiğinde ısrarla seyidina demez.Cuma namızından evvel ihtiyar bir zat gelir imama seyidina diyeceksin der.O da hayır demiyeceğim diye cevap verir.Ezan okunur imam yerinden kalkıp vazifesine gidecek bir bakar ki yerinden kalkamıyor.Cemaat imamı bekliyor.İmam yerinden kalkamıyor.Sonra o ihtiyar zat tekrar gelir seyidina de kalk der.İmam bakar ki çare yok seyidina der ve kalkar vazifesine gider cuma hutbesinde de salavat getirdiğinde bu hadiseden sonra seyidina der.

    Kaynak;Kayser hoca bizzat dinledim.Herhalde mesele biraz anlaşılmıştır.
    Risale-i nur bir imtihan kitabıdır.
    Davasına sadık olmayan insanların başarı ihtimali yoktur.



  3. #3
    Ehil Üye Abdulbaki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2006
    Yaş
    55
    Mesajlar
    3.610

    Standart

    Sual: Salâvatın bu kadar kesretle hikmeti ve salâtla beraber selâmı zikretmenin sırrı nedir?

    Elcevap: Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâma salâvat getirmek, tek başıyla bir tarik-i hakikattır. Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâm nihayet derecede rahmete mazhar olduğu halde,nihayetsiz salâvata ihtiyaç göstermiştir. Çünkü, Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâm bütün ümmetin dertleriyle alâkadar ve saadetleriyle nasibedardır. Nihayetsiz istikbalde, ebedü'l-âbâdda, nihayetsiz ahvâle mâruz ümmetin, bütün saadetleriyle alâkadarlığının ihtiyacındandır ki, nihayetsiz salâvata ihtiyaç göstermiştir.

    Hem Resul-i Ekrem hem abd, hem resul olduğundan, ubudiyet cihetiyle salât ister, risalet cihetiyle selâm ister ki: Ubudiyet halktan Hakka gider, mahbubiyet ve rahmete mazhar olur. Bunu es-salât ifade eder. Risalet Haktan halka bir elçiliktir ki, selâmet ve teslim ve memuriyetinin kabul ve vazifesinin icrâsına muvaffakıyet ister ki, selâm lâfzı onu ifade ediyor.

    Hem biz seyyidinâ lâfzıyla tabir ettiğimizden, diyoruz ki: Ya Rab! Yanımızda elçiniz ve dergâhınızda elçimiz olan reisimize merhamet et ki, bize sirayet etsin.

    Allah'ım, Senin kulun ve resulün olan efendimiz Muhammed'e ve onun bütün âl ve ashabına salât eyle.
    (Barla Lâhikası - Mektup No: 218)

    Biz ise hem insancasına, hem Müslümancasına yaşamak istiyoruz. (Bediüzzaman)


  4. #4
    Yasaklı Üye Cennetâsâ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2007
    Mesajlar
    5.827

    Standart

    Alıntı Acizizfakiriz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    "Evet, bin üç yüz elli senede, her sene üç yüz elli milyon insanların sultanı ve onların ruhlarının mürebbîsi ve akıllarının muallimi ve kalblerinin mahbubu ve her günde, es-sebebü ke'l-fâil sırrınca, bütün o ümmetinin işlediği hasenâtın bir misli, sahife-i hasenâtına ilâve edilen ve şu kâinattaki makasıd-ı âliye-i İlâhiyenin medarı ve mevcudatın kıymetlerinin teâlîsinin sebebi olan o zât-ı Ahmediye Aleyhissalâtü Vesselâm, dünyaya geldiği dakikada "Ümmetî, ümmetî" rivayet-i sahiha ile ve keşf-i sadıkla dediği gibi, mahşerde herkes "Nefsî, nefsî" dediği zaman, yine "Ümmetî, ümmetî" diyerek en kudsî ve en yüksek bir fedakârlıkla, yine şefaatiyle ümmetinin imdadına koşan bir zâtın gittiği âleme gidiyoruz. Ve o güneşin etrafında hadsiz asfiya ve evliya yıldızlarıyla ışıklanan öyle bir âleme gidiyoruz." 26.lema

    Hem bu şefkat ve şefaatinden dolayı onun ehli yani ümmeti, hem de ebedi hayatta da O'nun daima feyzi İmanından müstefid olacağımız için ve orada resullük değil de bu cihetlerle Efendimiz olacağından bu şekilde diyoruz diye düşünüyorum..

    Bir de şu olabilir:

    "Peygamberimiz Aleyhissalâtü Vesselâm bütün ehl-i imâna imam, bütün insanlara hatip, bütün enbiyâya reis, bütün evliyâya seyyid, bütün enbiyâ ve evliyâdan mürekkeb bir halka-i zikrin serzakiri; bütün enbiyâ hayattar kökleri, bütün evliyâ tarâvettar semereleri bir şecere-i nurâniyedir ki," 19. söz

    Kendinden sonra kendinden istifade edenlere seyyidlik yapmıştır, Yani o yönüyle ehl-i iamnın efendisi ve seyyididir..
    .

  5. #5
    Yasaklı Üye Cennetâsâ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2007
    Mesajlar
    5.827

    Standart

    Alıntı Acizizfakiriz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    "Hem katiyyen bil ki; Resûl-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâmın iki âli var. Biri: Nesebî âldir. Biri de Şahs-ı mânevîsi ve nûrânisinin risalet noktasındaki âli var. Bu ikinci âlde kat'iyyen sen dahil olmakla beraber, birinci âlde dahi delilsiz bir kanâatim var ki ceddinin imzası sebepsiz değildir." 9.lema

    "Al-i Muhammed Aleyhisselam bir manada hakiki Nur şakirtlerine şamil olmasından, ben de Al-i Beytten sayılabilirim." emr.lahk.

    Buradaki hakikatten istinbat ederek de nur talebelerinin bu anlmada efendisidir. Yani bu âle dahiliyet cihetiyle denmiş olabilir..
    ..

  6. #6
    Yasaklı Üye celine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2008
    Mesajlar
    390

    Standart

    O zât (A.S.M.) öyle bir kutub ve nokta-i merkeziyedir ki, onun halka-i zikrinde bulunan bütün enbiya u ahyar, ebrar u sadıkîn onun kelimesine müttefik ve kelâm-ı nutkuyla nâtıktırlar.

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. İntihar Neden Caiz Değil?
    By Bîçare S.V. in forum Risale-i Nur'dan Vecize ve Anekdotlar
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 24.12.09, 11:01
  2. Başbakan: Hamas Neden Masada Değil?
    By Alâ Nur in forum Gündem
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 18.01.09, 17:58
  3. Erkeğin Vazifesi Neden Sadakat Değil?
    By Gül-ihamra in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 30.04.08, 20:52
  4. Euzü Besmele Neden Kur'an'da Yazılı Değil?
    By mislimya in forum İslami Konular ve İman Hakikatleri
    Cevaplar: 39
    Son Mesaj: 18.11.07, 12:50
  5. Satranç Oynamak Neden Meşru Değil?
    By ademyakup in forum Fıkıh
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 30.04.07, 19:07

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Var
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0