Tereccuh bilâmüreccih muhâldir. Yani, müreccihsiz, sebepsiz rüçhâniyet muhâldir. Yoksa, tercih bilâmüreccih câizdir ve vâki'dir. İrâde bir sıfattır; onun şe'ni, böyle bir işi görmektir.
Ne demektir ifadelerin kaderle alakası nasıl kurulmalıdır
Printable View
Tereccuh bilâmüreccih muhâldir. Yani, müreccihsiz, sebepsiz rüçhâniyet muhâldir. Yoksa, tercih bilâmüreccih câizdir ve vâki'dir. İrâde bir sıfattır; onun şe'ni, böyle bir işi görmektir.
Ne demektir ifadelerin kaderle alakası nasıl kurulmalıdır
abicim zor bir husus seçmişsin..ama sizin gibi mudakikler elbet çıkar...:smiley1:
Çıkar inşallah bekliyoruz
İnsanda irade diye bir sıfatın olduğu, bir şeye karar verirken de bundan istifade ettiği dolayısı ile mesuliyeti olduğunu anlatmak için bir kaide olarak zikredilmiştir.
İki aynı şeyde bile tercih hakkını kullanan insan elbetteki günah ve sevap, şer ve hayır, güzel ve çirkin gibi zıtlarda daha ziyade bu sıfatını kullanacaktır. Tercihine göre de bir akibet onu beklemektedir. İhtiyari kaderin de üsül esası bu özelliğimizdir.