elff Nickli Üyeden Alıntı
Kainattaki Allah d?ş?ndaki bütün varl?klardaki bize kendini sevdiren güzellik ve kemalat Allah'?n isimlerinin o varl?kta yans?mas?d?r.
Gölgenin gölgesi nas?l olabilir? Mesela Rabbim "Nur" ismini perdeli olarak güneşe yans?tm?ş. güneşteki ?ş?ğ?n gölgesi aya düşmüş. Aydan da gece bize yans?m?ş.
Düşünürsek, aydaki ?ş?ktan bizim istifademiz güneşten istifademize hiç benzemiyor,?s?tm?yor mesela, güneş gibi ayd?nlatam?yor. Çünkü gölgenin gölgesinin gölgesi.Güneşin ?ş?ğ?n?n ?ş?l ?ş?l ayd?nlatmas? nerede, ay?n ayd?nlatmas?, ?ş?ğ? nerede?
Allah'?n bu kainattaki varl?klardaki tecellileri de böyle.Mevcudat fani olduğu için esmay? yans?tabilmesi de çok k?s?tl?.Nas?l pasl?, bozuk bir ayna karş?s?ndaki zat?n güzelliğini tam anlam?yla gösteremezse,fani, zevale giden varl?klar?n da tam olarak yans?tmas? mümkün değil.
Nas?l bir insan?n kemalat? onun gölgesinde tam olarak yans?maz, güzelliği onun gölgesiyle s?n?rland?r?lamaz.O güzelliğin gölgede çok az bir k?sm? farkedilebilir.
Allah'?n isimlerinin yans?malar? da böyle
(Varl?klar içinde, o güzelliği, o isimleri en güzel yans?tan, yani en parlak ayna da Peygamber Efebdimiz aleyhisselatü vesselam olsa gerek.)
Bir zat? güzel diye sevebiliriz, ama o zattaki güzellik "Cemil" isminin perdelerden geçmiş zay?f bir gölgesidir.O kişinin zat?na ait değildir.Gölgesindeki cemal bize kendini bu kadar sevdiriyorsa, kendi Zat?n?n cemali kim bilir nas?ld?r?S?fat?n as?l sahibine bakmal? o yüzden.
Hüsün sahibi diye sevdiğimiz bir varl?ğ? kaybetsek bile, sadece aynay? kaybetmişsizdir, as?l güzellik sahibi başka başka aynalarda güzelliğini yans?tacakt?r.
Bir insan? ilim sahibi diye sevebiliriz, o kişideki bizi kendine sevdiren s?fat Allah'?n "Alim" isminin yine gölgesinin gölgesidir.Gerçek ilim Allah kat?ndad?r.O bildirirse, yans?t?rsa görülür.
Bu mesele Ya Baki entel baki konusunda geçiyor, o konuyla bağlant? kurarsak:
Aya tak?lamak gerek, ay gözden kayboldu diye feveran etmemek gerek.çünkü ay ?ş?ğ?n? ancak güneş ona yans?tt?ğ? sürece verebilir, aya gidersek kendisinin asl?nda karanl?k olduğunu, zat?ndan ?ş?kl? olmad?ğ?n? görürüz.As?l ?ş?k vereni bulmal?y?z.
Onun gibi tüm mevcudattaki hüsün fani birer gölgeyse, onlara tak?lmamal?, zevalleriyle üzülmemeli,o esman?n gerçek sahibine yönelmeli, O'nun varl?ğ?yla ferah buluruz.
Mevcudattaki güzellikleri de O'ndan geldiğini bilerek Allah ad?na severiz.O zaman o varl?klar?n zevali bizi üzmez çünkü, madem isimlerin as?l sahibi ebedi, Madem Allah var, herşey var.