Fakat seyyiatı isteyen, nefs-i insaniyedir.-ya istidad ile, ya ihtiyar ile-
26. sözde geçen cümleden anladıklarınızı yazarmısınız.
Fakat seyyiatı isteyen, nefs-i insaniyedir.-ya istidad ile, ya ihtiyar ile-
26. sözde geçen cümleden anladıklarınızı yazarmısınız.
iman insanı insan eder, belki sultan eder..
Nas?l ki beyaz, güzel güneşin ziyâs?ndan bâz? maddeler, siyahl?k ve taaffün al?r; o siyahl?k onun istidad?na âittir. Fakat, o seyyiât? çok mesâlihi tazammun eden bir kanun-u ?lâhî ile icad eden, yine Hak't?r. Demek, sebebiyet ve suâl, nefistendir ki, mesuliyeti o çeker. Hakka âit olan halk ve icad ise, daha başka güzel netice ve meyveleri olduğu için, güzeldir, hay?rd?r.
Yani güneş ?ş?klar? ve renkleri ile eşyaya yans?mas? sonucu eşya hangi renkte ise onu gösterir. Yani beyaz bir gül beyaz görünür.
?şte insan?n mazhar olduğu iyi veya kötü huylar onu hangi tarafa meylederse o şekilde gösterir.
?stek ve kabiliyeti kendisine aittir. Fakat sonucu dahi bizzat şer gibi görünse o dahi güzeldir.
Yani bir insan kendi isteğiyle elini ateşe uzatsa onun sonucu eli yanacak.
Fakat elinin yanmas? sonucu şer değildir. Çünkü ateş her yerde insanl?ğa faydal?d?r. Yemek yapar?z,?s?n?r?z vb. daha birçok şeylerde insanl?ğa faydal?d?r.
Ateşin bütün faydalar?n? inkar edemez.
Arkadaş bu Kader Risalesi çok geniş kapsaml? ve öyle 1 kere okumayla tamamen anlaş?lmaz ve herkeste tam anlayamaz.
O yüzden devaml? okumak gerekir. Risale-i Nur'u da devaml? okumak gerekir.
bu hayatın gayesi ve neticesi hayat-ı ebediye olduğu gibi, bir meyvesi de, hayatı veren Zât-ı Hayy ve Muhyîye karşı şükür ve ibadet ve hamd ve muhabbettir ki, bu şükür ve muhabbet ve hamd ve ibadet ise, hayatın meyvesi olduğu gibi, kâinatın gayesidir.
evet ihtihar cihetinde bi sorun yok ama istidatla seyyiat işlemek nas?l oluyor
Meselâ, bir adam, güzel bir bahçede, ahbablarının ortasında, yaz mevsiminde, hoş bir ziyâfetteki keyfe kanaat etmeyip, kendini pis müskirlerle sarhoş edip, kendisini kış ortasında canavarlar içinde, aç, çıplak tahayyül edip bağırmaya ve ağlamaya başlasa, nasıl şefkate lâyık değil, kendi kendine zulmediyor, dostlarını canavar görüp tahkir ediyor. İşte bu bedbaht dahi öyledir. Ve şu bahtiyar ise, hakikati görür. Hakikat ise, güzeldir. Hakikatin hüsnünü derk etmekle, Hakikat Sahibinin kemâline hürmet eder, rahmetine müstehak olur. İşte, "Fenâlığı kendinden, iyiliği Allah'tan bil" olan hükm-ü Kur'ânînin sırrı zâhir oluyor.
?stidat, kabiliyet, yetenekleri kötüye kullanmak yukar?da mesela daki temsile dikkat ederseniz problem biter zannediyorum...
?nsnda hay?r kabiliyeti ve şer kabiliyeti de var...iki yoldan tercih yapt?ğ?n için mesul insand?r...
"ihtiyar ile"ibaresini heralde anl?yorsunuz.sordugunuz "istidat ile" ibaresi olsa gerek.
bir tarlada 50 gül 50 zakkum olsa;o tarla sahibi gülleri hiç sulamasa hep zakkumlar? sulasa, hep onlarla ilgilense, elbette bir zaman gelecek o zakkumlar büyüyecek,güller gayet c?l?z kalacak.işte o zaman o tarlaya yağan tüm yağmurlar? zakkumlar emecek,gelen tüm ?ş?klardan zakkumlar yararlanacak,güller gölgede kalacakt?r.(bunun tersi de mümkün.yani bir tarlada zakkumlar c?l?z b?rak?l?p güller iyice büyütülebilir.)
işte o zaman bu tarla istidad? ile hep şere meyyal olacakt?r.
işte bir insan ihtiyar? ile kendinde f?traten mevcut olan şer kabiliyetlerini hep işletir,hay?r kabiliyetlerini hiç işletmezse,bir zaman gelecek ki,o adam?n şerden başka hiç kabiliyeti kalmayacakt?r.şer istidatlar? tüm vücudunu saracakt?r.
nas?l ki siyah bir yere beyaz güneş vurdugu halde o yer siyah görünmeye devam eder,aynen öyle de o insan istidad?yla hep şer işlemeye meyyal olacakt?r.
işte kalplerin mühürlenmesi de bu sirra bakar.
Üstad?m?z?n yumurta kabuklar?n? k?rd?rmamas?n?n,k?r?lm?ş bardak veya cam? iyice k?rd?rmamas?n?n,işe yaramaz sayfalar? buruşturtmamas?n?n nedeni bu şer istidatlar?n? beslememektir.ta ki şer kabiliyetleri o kişiyi istila etmesin...
umar?m yard?mc? olmuşumdur...
Güzel değil batmakla gâib olan bir mahbub.. Çünkü zevâle mahkûm, hakiki güzel olamaz; aşk-ı ebedî için yaratılan ve âyine-i Samed olan kalb ile sevilmez ve sevilmemeli!..
Kardeş insan?n muktezas?nda yani istidat?nda günah işlemek vard?r.
Birde bunu ihtiyar?yla yapar yani istiyerek onu anl?yorum.
mukteza-y? f?tratlar? olan malum günahla cennetten ihraç edildi.
Risale-i nur bir imtihan kitabıdır.
Davasına sadık olmayan insanların başarı ihtimali yoktur.
insan?n hayra da şerre de kabiliyeti vard?r,ama insan şerle bişey vücuda getirmez,var olan? tahrip eder,13.lemada da bahsettiği gibi,insan az bir amelle,yada hiç birşey yapmayarak tahrip etmiş olur.mesele 20 adam?n 20 günde yapt?ğ? bir binay? bir adam bir günde tahrip edebilir...ayr?ca 26. sözde de geçtiği gibi insan çakmağ? sadece ateşlemekle bir evi yakabilir,işte şer tahrip olduğu için kolayd?r.çünkü bişey vücuda getirmiyorsun,bu yüzden günahlar?ndan sorumlusun.hay?r da ise,bişey vücuda geliyor,bu ise birçok sebebin bir araya gelmesiyle olur,sen sadece niyet ediyorsun,cenab-? hakta halkediyor.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)