+ Konu Cevaplama Paneli
1. Sayfa - Toplam 3 Sayfa var 1 2 3 SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 27

Konu: Nur Unsuru

  1. #1
    Dost yakzan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Bulunduğu yer
    doğu
    Mesajlar
    37

    Standart Nur Unsuru

    bir akşam dersinde kardeşlerle buray? mütaala ederken, 24.mektubun ikinci makam?n?n beşinci işaretinde ,çok tak?ld?k. sizden ricam biraz açarm?s?n?z?

    Meselâ, nas?l ki harikulâde bir fabrika makinesine âdi baz? maddeler at?l?r; içinde yanarlar, zâhiren mahvolur, fakat o fabrikan?n imbiklerinde çok k?ymettar kimya maddeleri ve edviyeler teressüp eder. Hem onun kuvvetiyle ve buhar?yla o fabrikan?n çarklar? döner; bir taraftan kumaşlar? dokumas?na, bir k?sm? kitap tab’?na, bir k?sm? da şeker gibi başka k?ymettar şeyleri imal etmesine medar oluyor, ve hâkezâ... Demek, o âdi maddelerin yanmas?yla ve zâhiren mahvolmas?yla binler şeyler vücut buluyor. Demek, âdi bir vücut gider, âli çok vücutlar? irsiyet b?rak?r. ?şte, şu halde, o âdi maddeye "Yaz?k oldu" denilir mi? "Fabrika sahibi neden ona ac?mad?, yand?rd?; o sevimli maddeleri mahvetti?" şikâyet edilir mi?
    Aynen öyle de, ve lillâhi’l-meselü’l-a’lâ, Hâl?k-? Hakîm ve Rahîm ve Vedûd, mukteza-y? rahmet ve hikmet ve vedûdiyet olarak kâinat fabrikas?na hareket veriyor. Herbir vücud-u fâniyi çok bâki vücutlara çekirdek yapar, makas?d-? Rabbâniyesine medar eder, şuûnât-? Sübhâniyesine mazhar k?lar, kalem-i kaderine mürekkep ittihaz eder ve kudretin dokumas?na bir mekik yapar. Ve daha bilmediğimiz pek çok inâyât-? galiye ve makas?d-? âliye için, kendi faaliyet-i kudretiyle kâinat? faaliyete getirir. Zerrât? cevelâna, mevcudat? seyerâna, hayvânât? seyelâna, seyyârât? deverâna getirir, kâinat? konuşturur, âyât?n? ona sessiz söylettirir ve ona yazd?r?r. Ve mahlûkat-? arziyeyi, rububiyeti noktas?nda, havay? emir ve iradesine bir nevi arş, ve nur’unsurunu ilim ve hikmetine diğer bir arş, ve suyu ihsan ve rahmetine başka bir arş, ve toprağ? h?fz ve ihyâs?na bir çeşit arş yapm?ş; o arşlardan üçünü mahlûkat-? arziye üstünde gezdiriyor.
    Katiyen bil ki, bu Beş Remizde ve Beş ?şarette gösterilen parlak hakikat-i âliye, nur-u Kur’ân ile görünür ve iman?n kuvvetiyle sahip olunabilir. Yoksa, o hakikat-i bâkiye yerine, gayet müthiş bir zulümat geçer. Ehl-i dalâlet için dünya firaklar ve zevallerle dolu ve ademlerle mâlâmâldir. Kâinat, onun için mânevî bir cehennem hükmüne geçer. Herşey onun için âni bir vücut ile hadsiz bir adem ihata ediyor. Bütün mazi ve müstakbel zulümat-? ademle memlûdür; yaln?z k?sac?k bir zaman-? halde bir hazin nur-u vücut bulabilir. Fakat s?rr-? Kur’ân ve nur-u iman ile, ezelden ebede kadar bir nur-u vücut görünür, ona alâkadar olur ve onunla saadet-i ebediyesini temin eder.


    özelikle işaretlediğim yer yani nur unsurunu.
    Konu yakzan tarafından (09.04.08 Saat 11:54 ) değiştirilmiştir.
    ''Nefis cümleden süfli vazife cümleden ala!''

  2. #2
    Ehil Üye nurhanali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2007
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    3.463

    Standart

    Alıntı yakzan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    . Ve mahlûkat-? arziyeyi, rububiyeti noktas?nda, havay? emir ve iradesine bir nevi arş, ve nur’unsurunu ilim ve hikmetine diğer bir arş, ve suyu ihsan ve rahmetine başka bir arş, ve toprağ? h?fz ve ihyâs?na bir çeşit arş yapm?ş; o arşlardan üçünü mahlûkat-? arziye üstünde gezdiriyor.



    özelikle işaretlediğim yer yani nur unsurunu.
    Aziz kardeşim evvela bu manalar? açmak herkesin haddi değil.(en az?ndanbenim gibiler için)Fakat o manalar bize kendini açarsa bizde gördüğümüzü anlad?ğ?m?z? hissettiğimizi paylaş?r?z.Arş kelimesinin lugat manas? Kürsü, taht, yüce makam; en yüksek gök; Allah`?n kudret ve saltanat?n?n tecellî yeri.
    Burada geçen manas? ise Allah?n kudret ve saltanat?n?n tecelli ettiği yer olarak anlaş?l?yor.Bunuda şöyle anl?yorum.Nas?l ki aynada suretimiz görünür yani tecelli ediyor öylede hava aleminde emir ve iradesi bir nevi tecelli ediyor.Burada yani havada emrediyor irade ediyor oluyor bu şekilde tecelli ediyor.Nur unsuruda nurani olduğu için gözükmüyor ilim ve hikmetine bir nevi arş oluyor.Yani iman nurdur.Demek ilim ve hikmeti iman?n nuru ile görünüyor tecelli ediyor.Su unsuru ise ihsan ve rahmetine bir nevi arş yani suyu karş?l?ks?z veriyor ihsan ediyor rahmet ediyor.Suyun bizlere verilmesi Allah?n ne kadar rahmet ve ihsan sahibi olduğunu gösteriyor tecelli ediyor.Toprağ?da h?fz ve ihyas?na arş yapm?ş..Yani toprak Allah çekirdekleri h?fz ediyor çürümesini muhafaza ediyor ve toprakta nebatata hayat verip bizlere veriyor.Allah Hayat sahibi ve hayat? muhafaza edip verenin kendisi olduğunu bizlere gösteriyor tecelli ediyor.
    Hava su nur unsurlar?n? baş?m?z?n üstünde gezdiriyor toprak unsuruda ayağ?m?z?n alt?nda.
    Allahuekber demek en güzeli
    selamlar
    Risale-i nur bir imtihan kitabıdır.
    Davasına sadık olmayan insanların başarı ihtimali yoktur.



  3. #3
    Dost yakzan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Bulunduğu yer
    doğu
    Mesajlar
    37

    Standart

    burdaki nur iman nuru mu? Burda nur, Unsur manas?nda kullan?lm?ş bence?
    sizce?
    ''Nefis cümleden süfli vazife cümleden ala!''

  4. #4
    Ehil Üye nurhanali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2007
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    3.463

    Standart

    ?K?NC? NOKTA
    ?mân, nas?l ki bir nurdur, insan? ?ş?kland?r?yor, üstünde yaz?lan bütün mektubât-? Samedâniyeyi okutturuyor; öyle de kâinat? dahi ?ş?kland?r?yor, zaman-? mâzi ve müstakbeli zulümâttan kurtar?yor.

    Zira ilim ve hikmet cismani göz ile görülmez.Manevi bir göz laz?md?r.

    23.sözü okuyun nur sadece ayd?nlanmak mans?nda değildir.Manevi alemimizi de ayd?nlatan nurdur.Öyleyse iman nurdur denilir.
    Maddi cismani hayat?m?z? ayd?nlatan güneş olduğu gibi Manevi alemimizide ayd?nlatan imand?r.Onunda güneşi zat-? risaleti muhammediye a.s.m d?r.
    Risale-i nur bir imtihan kitabıdır.
    Davasına sadık olmayan insanların başarı ihtimali yoktur.



  5. #5
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    cevab? emirdağda buyrun..güzel istifadeler..

    Sonra kelime-i tayyibe söylendiği vakit, birden "nar" ile "nur" unsuru, yani hararetli ve hararetsiz maddî ve mânevî nur'unsuru bir küllî dil olarak, hadsiz ve nihayetsiz bir surette lisan-? hal ile, hadsiz dillerle diyor. Yani, bütün güzel sözler, güzel mânâlar, harika güzel cemaller ve bütün kâinat?n yüzünde cemalleri görünen ezelî Esma-i Hüsnân?n cilveleri ve başta enbiyalar, evliyalar, asfiyalar olarak bütün ehl-i iman?n imanlar? ile kâinat?n ve mahlûkat?n görünen güzellikleri ve ehl-i iman?n imanlar?ndan neş'et eden güzel sözler, hamdler, şükürler, tevhidler, tehliller, tesbihler, tekbirler s?rr? ile Arş-? Âzam taraf?na giden o kelimat-? tayyibeleri ve dünyan?n üç adet yüzünden gayet güzel olan esmâ-i ?lâhiyeye aynal?k eden birinci yüzündeki hadsiz güzellikler, tayyibeler; ve dünyan?n âhiret tarlas? olan ikinci yüzündeki hadsiz hasenatlar, hay?rlar ve mânevî meyveler ve güzellikler, tamam?yla, Ezel-Ebed Sultan? Kadîr-i Zülcelâle mahsustur diye, nar ve nur'unsurunun bu küllî diliyle bu küllî ubudiyeti, Mâbud-u Zülcelâle takdim etmek mânâs?nda olarak, Fahr-i Kâinat Aleyhissalâtü Vesselâm, umum mahlûkat hesab?na demiş. Çünkü maddî ve mânevî nur'unsuru, mazhar olduklar? vazifelerinin umumu hem beraber, hem ayr? ayr? Zat-? Vâcibü'l-Vücuda işaret ve şehadet ettikleri milyarlar nümuneleri var.
    http://www.risaleara.com/oku.asp?id=3771
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  6. #6
    Ehil Üye seyyah_salih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2007
    Bulunduğu yer
    Şan(S)lıUrfa'DaN
    Yaş
    51
    Mesajlar
    15.435

    Standart

    Alıntı yakzan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    . Ve mahlûkat-ı arziyeyi, rububiyeti noktasında, havayı emir ve iradesine bir nevi arş, ve nur’unsurunu ilim ve hikmetine diğer bir arş, ve suyu ihsan ve rahmetine başka bir arş, ve toprağı hıfz ve ihyâsına bir çeşit arş yapmış; o arşlardan üçünü mahlûkat-ı arziye üstünde gezdiriyor.



    özelikle işaretlediğim yer yani nur unsurunu.

    rububiyet noktasından baktığımız zaman, Allahın hava unsurunu nasıl terbiye ettiğine bakmamız lazım..onuda huve nüktesinde anlıyoruz...

    Aynen öyle de, emir ve irâdenin bir arşı olan havanın, rüzgârın herbir parçası ve bir nefes ve tırnak kadar olan lâfzındaki havada, küçücük mikyasta, bütün dünyada mevcud telefonların, telgrafların, radyoların ve hadsiz ve muhtelif konuşmaların merkezleri, santralları, âhize ve nâkileleri bulunsun ve o hadsiz işleri beraber ve bir anda yapabilsin; veyahut o 'deki havanın, belki unsur-u havanın herbir parçasının herbir zerresi, bütün telefoncular ve ayrı ayrı umum telgrafçılar ve radyo ile konuşanlar kadar mânevî şahsiyetleri ve kabiliyetleri bulunsun ve onların umum dillerini bilsin ve aynı zamanda başka zerrelere de bildirsin, neşretsin. Çünkü bilfiil, o vaziyet, kısmen görünüyor ve havanın bütün eczâsında o kabiliyet var. İşte ehl-i küfrün ve tabiiyyun ve maddiyyunların mesleklerinde, değil bir muhâl, belki zerreler adedince muhâller ve imtinâlar ve müşkülâtlar âşikâre görünüyor.
    Marifet ufku....

    Muhabbet denizinde çalan bir melodi gibidir

  7. #7
    Ehil Üye seyyah_salih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2007
    Bulunduğu yer
    Şan(S)lıUrfa'DaN
    Yaş
    51
    Mesajlar
    15.435

    Standart

    üsdad?m?z rububiyete dikkat çekiyor..birde bu noktadan bakal?m..gençler mütala etsin..bende istifade edeyim..inşallah..
    Marifet ufku....

    Muhabbet denizinde çalan bir melodi gibidir

  8. #8
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    kald?ğ?m?z yerden devam ediyor üstad..sonra örnek verecek..dikkatle okuyal?m..

    Evet, nur ve nar unsuru toprak, hava ve mâ unsurlar? gibi gayet kat'î ve bedihî ve zarurî bir surette ve nümunelerle gösteriyor ki, bütün esbap yaln?z bir perdedir. Bütün icatlar ve tesirler Zât-? Kadîr-i Zülcelâlindir. Çünkü, nur, aynen vücut ve hayat gibi, kudret-i ?lâhiyenin perdesiz, bizzat mübaşeretine lây?k olmas?ndan, esbab-? zahirî hiçbir cihette perde olmad?ğ?ndan, vâhidiyet içinde ehadiyeti gösterir. Gayet cüz'î ve küçük bir vazifede, küllî ve geniş bir delil-i ehadiyete işaret eder ki, Hüve Nüktesi haşiyeleriyle bunu gayet k?saca ispat ediyor. ?şte milyarlar nümunelerinden iki küçük nümunesinden:
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  9. #9
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    Birisi: Mânevî nurun, ilim sûretinde beşerin kafas?nda cilvesinin bir cüz'îsi, t?rnak kadar kuvve-i haf?zaya malik bir adam?n kafas?nda, doksan kitab?n kelimat? yaz?lm?ş. Ve üç ayda, her günde üç saat meşgul olarak, haf?zas?n?n sayfas?n?n yaln?z o k?sm?n? ancak tamam edebilmiş. Ayn? adam, seksen sene ömründe gördüğü ve işittiği ve merak?n? tahrik eden ve ona hoş gelen mânâlar? ve kelimeleri ve suretleri ve savtlar?, o t?rnak kadar kuvve-i haf?zan?n sayfas?nda, istediği vakitte müracaat edip bir büyük kütüphane kadar bütün mahfuzat?n?n ayn? şeylerini orada bütün istediklerini mevcut ve muntazam yaz?lm?ş ve dizilmiş görüyor.
    ?şte bu t?rnak kadar kuvve-i haf?zan?n, bahr-i umman gibi bir vüs'ati ve güneş gibi bir ihatal? nuru ve bir ziya-y? mânevîsi ve zemin yüzü kadar geniş sayfalar? olmazsa bu hal olamaz. Bu ise yüz binler derece muhal muhal içinde ve imkâns?z olduğundan, elbette ve elbette bu küçücük t?rnak kadar haf?za, Levh-i Mahfuz bir sahife-i kader ve kudreti olan Alîm-i Mutlak?n, ilim ve hikmet ve kudretiyle, o Levh-i Mahfuzun bir nümunesini beşerin kafas?nda halk eylemesine kudsî bir şehadet eder.
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  10. #10
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    ?kinci cüz'î ve küçücük bir nümunesi: Elektriktir. Bir adam, elektrik lâmbas?n?n acip vaziyetini tetkik etmiş. Bak?yor ki, yüzer düğmelerdeki ve merkezlerdeki ve demir ve ip tellerdeki zerreler ve maddeler camid, şuursuz, hareketsiz olduklar? halde, yaln?z gayet cüz'î bir temas neticesinde, on kilometre yeri dolduran karanl?k derhal gider ve yerini, yar?m saniyede dolduran bir nur vücuda gelir. Bu gözle görünen karanl?ğ?n birden kaybolmas? ve yine gözle görünen o zulmet kadar nurun vücuda gelmesi elbette bir hayal değil.
    Ya o temas eden camid, şuursuz zerreler, hadsiz bir kuvveti ve bir nuru kendilerinde taş?makla beraber, birden yüz kilometre yerlere elini uzat?p, karanl?ğ? süpürüp, temizleyip nurlar? dolduracak. Bu ise bütün şeytanlar ve dinsizler, maddiyunlar toplansalar, bunu bir sofestaîye de kabul ettiremezler. Haşiye
    Veyahut bütün kâinata hükmü geçen ve bütün nurlar, onun Nur isminden feyz alan ve Nuru'n-Nur ve Hâl?ku'n-Nur ve Müdebbiru'n-Nur olan Kadîr-i Zülcelâlin ve Allâmü'l-Guyûbun ve Alîm-i Mutlak?n kudretiyle ve hikmetiyle olacak. ?şte bu iki nümuneye k?yasen hadsiz nümuneler var.


    http://www.risaleara.com/oku.asp?id=3772 devam?n? burdan takip ediniz..
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. İhya-ı Arz ve Toprak Unsuru
    By insirah in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 05.05.08, 21:25
  2. Unsuru-l Hakikat 8.Mesele
    By karatoprak1975 in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 06.03.07, 07:48

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Var
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0