+ Konu Cevaplama Paneli
1. Sayfa - Toplam 3 Sayfa var 1 2 3 SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 29

Konu: Şuur Hakkında...

  1. #1
    Ehil Üye gulsah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.641

    Standart Şuur Hakkında bir Soru ?

    Elbette, gayet cemiyetli ve gayet yüksek bir mahiyete mâlik ve haricî vücud giydirilmiş ve zîşuur ve zîhayat ve nurânî kanun-u emrî olan ruh-u beşer ...29.söz

    '' ...ruh dahi Kur'ân'ın nassı ile, ferman-ı celîli ile âlem-i emrden gelmiş bir kanun-u zîşuur ve bir nâmus-u zîhayattır ki, kudret-i ezeliye ona vücud-u haricî giydirmiş.29 . söz

    -------------------------------------

    İnsanın fıtrat-ı zîşuuru olan vicdânı saadet-i ebediyeye bakar, gösterir.29. söz

    -----------------------------------------------------------------------

    Arkadaşlar şuur Ruh ' a ait bir özellik mi yoksa vicdan mı ?
    '' ...akıl dahi, şuurdan ve histen süzülmüş, şuurun bir hulasasıdır .10.söz ''

    Aslında anlamadığım şuurlu olan ruhumuz mu ? Aklımız mı ? vicdanımız mı ?
    Yada akıl ve şuur zaten ruha ait vasıflar mı ?
    Hepsi aynı kapıya mı çıkıyor yoksa
    Konu gulsah tarafından (28.01.08 Saat 18:46 ) değiştirilmiştir.

    ''Şahsın üslub-u beyanı , şahsın timsal-i şahsiyetidir.

    Ben ise :

    gördüğünüz veya işittiğiniz gibi , halli müşkil bir muammayım ''

    Said Nursi


  2. #2
    Ehil Üye insirah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2007
    Bulunduğu yer
    Kure-i Arz
    Mesajlar
    3.312

    Standart

    Arkadaşlar şuur Ruh ' a ait bir özellik mi yoksa vicdan m? ?
    '' ...ak?l dahi, şuurdan ve histen süzülmüş, şuurun bir hulasas?d?r .10.söz ''
    Asl?nda anlamad?ğ?m şuurlu olan ruhumuz mu ? Akl?m?z m? ? vicdan?m?z m? ?
    Yada ak?l ve şuur zaten ruha ait vas?flar m? ?
    Hepsi ayn? kap?ya m? ç?k?yor yoksa
    Yani Gülşah kardeşim öyle bir soru(lar) yöneltmişsin ki..
    Şuur hakk?nda bir kaç paragraf paylaş?m.Neymiş bu şuur...

    Şuur:Bilinç, anlay?ş, idrak. Beş duyuyla alg?lama. Kendi varl?ğ?ndan haberdar olma. Bir şeyin inceliklerine vak?f olma.

    .....''nas?l ki hayat bu kâinattan süzülmüş bir hulâsad?r ve şuur ve his dahi, hayattan süzülmüş, hayat?n bir hulâsas?d?r; ve ak?l dahi, şuurdan ve histen süzülmüş, şuurun bir hulâsas?d?r ve ruh dahi, hayat?n hâlis ve sâfî bir cevheri ve sabit ve müstakil zât?d?r. Öyle de, maddî ve mânevî hayat-? Muhammediye (a.s.m.) dahi, hayattan ve ruh-u kâinattan süzülmüş hulâsatü'l-hulâsad?r ve risâlet-i Muhammediye (a.s.m.) dahi; kâinat?n his ve şuur ve akl?ndan süzülmüş en sâfî hulâsas?d?r. Belki maddî ve mânevî hayat-? Muhammediye (a.s.m.), âsâr?n?n şehâdetiyle, hayat-? kâinat?n hayat?d?r. Ve risâlet-i Muhammediye (a.s.m.), şuur-u kâinat?n şuurudur ve nurudur.

    Ve vahy-i Kur'ân dahi, hayattar hakâik?n?n şehâdetiyle, hayat-? kâinat?n ruhudur ve şuur-u kâinat?n akl?d?r.

    Sözler | Onuncu Söz den...
    Konu insirah tarafından (29.01.08 Saat 18:39 ) değiştirilmiştir.
    Kainattaki gidisati izlesek ve israfin ve intizamsizligin olmadigini gorsek,sanirim bu bizim icin en buyuk tahkik egitimi olacaktir.

  3. #3
    Ehil Üye insirah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2007
    Bulunduğu yer
    Kure-i Arz
    Mesajlar
    3.312

    Standart

    ......hayat olmazsa, vücud vücud değildir, ademden farkı olmaz. Hayat, ruhun ziyâsıdır; şuur, hayatın nurudur. Mâdem ki hayat ve şuur bu kadar ehemmiyetlidirler; ve mâdem şu âlemde bilmüşâhede bir intizam-ı kâmil-i ekmel vardır; ve şu kâinatta bir itkân-ı muhkem, bir insicâm-ı ahkem görünüyor;

    ...mâdem şu bîçare perişan küremiz, sergerdan zeminimiz bu kadar hadd ü hesâba gelmez zevi'l-hayat ile zevi'l-ervâh ve zevi'l-idrâk ile dolmuştur; elbette sâdık bir hadis ile ve katî bir yakîn ile hükmolunur ki, şu kusûr-u semâviye ve şu bürûc-u sâmiyenin dahi kendilerine münâsip zîhayat, zîşuur sekeneleri vardır. Balık suda yaşadığı gibi, güneşin ateşinde dahi o nurânî sekeneler bulunur. Nâr, nuru yakmaz. Belki ateş ışığa meded verir.
    Mâdem kudret-i ezeliye bilmüşâhede en âdi maddelerden, en kesif unsurlardan hadsiz zîhayat ve zîrûhu halk eder ve gayet ehemmiyetle madde-i kesîfeyi hayat vâsıtasıyla madde-i latîfeye çevirir ve nur-u hayatı her şeyde kesretle serpiyor ve şuur ziyâsıyla ekser şeyleri yaldızlıyor; elbette o Kadîr-i Hakîm, bu kusursuz kudretiyle, bu noksansız hikmetiyle, nur gibi, esîr gibi ruha yakın ve münâsip olan sâir seyyâlât-ı latîfe maddeleri ihmâl edip hayatsız bırakmaz, câmid bırakmaz, şuursuz bırakmaz. Belki, madde-i nurdan, hattâ zulmetten, hattâ esîr maddesinden, hattâ mânâlardan, hattâ havadan, hattâ kelimelerden zîhayat, zîşuuru kesretle halk eder ki, hayvanâtın pek çok muhtelif ecnâsları gibi pek çok muhtelif ruhânî mahlûkları, o seyyâlât-ı latîfe maddelerinden halk eder. Onların bir kısmı melâike, bir kısmı da ruhânî ve cin ecnâslarıdır.

    29 .Sözden
    Kainattaki gidisati izlesek ve israfin ve intizamsizligin olmadigini gorsek,sanirim bu bizim icin en buyuk tahkik egitimi olacaktir.

  4. #4
    Ehil Üye insirah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2007
    Bulunduğu yer
    Kure-i Arz
    Mesajlar
    3.312

    Standart

    Şuur-u ?mani;?nsandaki anlay?ş, kavray?ş, ruhi ve vicdani melekeler, iman nuruyla nurlan?nca ve bunlar?n neticesinde, insan insanl?ğ?n?n fark?na var?nca, kamil manada bir varl?k konumuna girer.

    Gerek mikro alem olan insan; gerekse de makro alem olan kainat; imani bir bak?ş, insani bir şuurla daha da nurlanmakta ziyadar ve hayattar olmaktad?r. Kainata siyah bir gözlükle bak?ld?ğ?nda kainat yetimane, hüzünane bir hal almakta, iman gözlüğünü tak?p kainat? seyr edince kainat?n şekli ve ahvali değişmektedir.


    Soru
    ?nsan hem zihayat hem zişuurdur. Acaba diğer mahluklarda (melek, cin, hayvan, nebat, cemadat vs.) hayat ve şuurun tezahürü nas?ld?r? Bilhassa hayvanlarda şuur var m?d?r?


    Hayvanlarda da kendi dünyevi hayatlar?n?n devam?n? sağlamalar? aç?s?ndan, şuurlar? vard?r. Fakat bu şuur, i mtihan? gerektirecek kadar külli bir şuur değil, sadece dünya hayatlar?n? sağlayabilmek aç?s?ndan işlerini gördürecek kadar bir şuurdur.
    Sorularlarisaleinur dan al?nt?d?r
    Kainattaki gidisati izlesek ve israfin ve intizamsizligin olmadigini gorsek,sanirim bu bizim icin en buyuk tahkik egitimi olacaktir.

  5. #5
    Ehil Üye insirah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2007
    Bulunduğu yer
    Kure-i Arz
    Mesajlar
    3.312

    Standart

    Alıntı insirah Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    .....''nasıl ki hayat bu kâinattan süzülmüş bir hulâsadır ve şuur ve his dahi, hayattan süzülmüş, hayatın bir hulâsasıdır; ve akıl dahi, şuurdan ve histen süzülmüş, şuurun bir hulâsasıdır ve ruh dahi, hayatın hâlis ve sâfî bir cevheri ve sabit ve müstakil zâtıdır. ...

    Hepsi cansız olmada birleşen elementlerden ve atomlardan muhteşem bir kâinat inşa edilmiş bulunuyor. Bu âlemdeki küreler, unsurlar öyle mükemmel tanzim edilmişler ve öyle hassas yerleştirilmişler ki bunlardan meydana gelen kâinat fabrikasında bitkiler âlemi boy göstermiş.

    İşte bu bitkiler âlemi şu kâinattan süzülmüş bir hülasadır. Daha sonra her bitki türünün kendine takılan özelliklerle yardımına koşacağı yeni bir gurup daha yaratılmış. Hayvanlar âlemi dediğimiz bu yeni misafirler, şuur ve his dünyasına sahipler. Bir hayvan; şuuruyla ve hissiyatıyla dostunu, düşmanını tanımakta, rızkını arayıp bulmaktadır. Ama bu canlıların hiçbiri, ne kendi bünyesinde, ne de kâinatın tümünde cereyan eden harika işleri düşünecek, tefekkür edecek bir kabiliyette değildir.

    İnsanın yaratılmasıyla âlem, akıl sahibi bir varlığa kavuşmuş ve bu gibi ulvî vazifeler böylece sahibini bulmuştur. Buna göre, bitkiler âleminin kâinattan süzülmesi kâinatın bir meyvesi olmaları bakımındandır. Her ne kadar, bitkilerin maddeleri bu âlemdeki elementlerden yapılmış ise de onlardaki yarı canlılık özelliği, hiçbir elementte, hiçbir atomda yoktur. Bu bir terakkidir ve ‘süzülme’ olarak ifade edilmiştir. Bitkilerdeki yarı canlılığı ayrı bir âlem olarak düşünürsek, bundan şuurlu ve hisli bir varlığın süzülmesi de ayrı bir terakki basamağıdır. Son safhada, bu hayvanlar âleminden yeryüzünün halifesi olma kabiliyetine sahip bulunan harika bir mahluk süzülmüştür: İnsan.
    İnsana, akıl ihsan edilmesi apayrı bir lütuftur ve insan bu yönüyle hayvanlar âlemini çok gerilerde bırakmıştır. İşte, ‘süzülme’ ifadesinde bu terakki mânâsı saklıdır. Bu süzülmeler daha sonra da devam etmiştir. Akıl sahipleri ayrı bir âlem, ayrı bir kâinat olarak düşünüldüğünde, bunlardan peygamberler süzülmüş, peygamberler de yine ayrı bir âlem kabul edildiğinde, bu nuranî âlemden de ahir zaman peygamberi (asm) süzülmüştür.

    Konunun devamındaki, “Maddî ve manevî hayat-ı Muhammediye (asm), âsârının şehadetiyle hayat-ı kâinatın hayatıdır.” (Lem’alar) cümlesinde de benzer bir teşbih yapılmış ve bütün âlemlerdeki hayat, bir beden gibi kabul edilerek bu bedenin hayatının ve ruhunun “hayat-ı Muhammediye” olduğu beyan edilmiştir. Yani “Allah Resulünün (asm.) hayatı, bu âlemin hayatının hayatıdır ve o hayat olmazsa bu âlemin de hayatı son bulur, yahut âlem cansız bir varlık gibi olur.” demektir.

    “Ruh dahi, hayatın hâlis ve safi bir cevheri ve sabit ve müstakil zâtıdır.” ifadesinde, ruhla hayat arasıdaki ilgi ortaya konulmuştur: Ruh zattır, hayat onun sıfatıdır.

    Öte yandan, hayat bir sadefe benzetilmiş, o sadefteki incinin ruh olduğu ifade edilmiştir. Kâinatın, hayatı netice vermesi gibi, bu hayat da ruhu netice vermiştir; ruhun değeri, diğer hayatlardan o kadar ileridir.
    Onlar kap, ruh ise o kapta saklanan cevher makamındadır.




    Sorularlarisaleinur.com...
    Kainattaki gidisati izlesek ve israfin ve intizamsizligin olmadigini gorsek,sanirim bu bizim icin en buyuk tahkik egitimi olacaktir.

  6. #6
    Gayyur nur_mütefekkiri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jan 2008
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    101

    Standart

    S.a Kardeşler...

    Bu şuûr meselesi bence çok önem arz ediyor.

    Günlük hayat?m?zda çoğu ef’âlimiz otonom olduğu için gayri şuuru oluyor. Bu da çoğu hakâikin fark?na var?lamamas?na ve istifademizin de k?s?tl? kalmas?n? netice veriyor. Özellikle ibadetlerin ve duâlar?n ehemmiyeti ve kabûlü-derecesi de kanaatime ve göre şuurun derecesine bak?yor.

    Madem şuûr bu kadar önem arzediyor, o halde duâlar? ve ibadetleri yaparken şuûrlu yapmaya gayret göstermeliyiz.

    Şuûrlu olmak içinde mümkün olduğunca maddiyattan tecerrüd etmek gerekiyor, zihnimizin hiçbir şeyle meşgul olmamas?n? sağlamak gerekiyor.

    ?nan?yorum ki ef’âlimize şuûru yans?t?rsak


    daha az hata yapacağ?z,


    ve daha az şeytan?n?n ve nefsin tuzaklar?na düşeceğiz...

    daha da ötesi muhabbetullah da daha çok


    terakki edeceğiz...

    Risalelerde şuûr kelimesi üzerinde biraz araşt?rma yapt?m, muazzam hakikatlar ç?kt?...

    ?şte baz?lar?....


    Her okuduğum bir kelime ve dua da ve münâcât da şuurlu ve şiddetli oluyor. Resmî ve ruhsuz olmuyor. Sahâbelerdeki ibâdetlerinin s?rr-? tefevvuku bu noktadand?r. Tesbih ve zikri bütün mânâs?yla şuurlu bir surette söyledikleridir.

    Barla Lahikas?...285



    Şuur, hayat?n ziyas?d?r." (S: 506)


    “Senin şuur ve ilminin sana taalluku, ahval ve levaz?mat-? ihtiyacat?n nisbetindedir." (Ms: 140)

    “Senin sana olan şuur ve ilminin nisbeti, Hâl?k?n sana olan nazar ve ilmine nisbetle bir k?l gibidir." (Ms: 140)

    “Kâinatta olan adem-i israf ve sebebin müsebbeble ve kuvvetin amelle olan mukarenet ve münasebettarl?klar? sebebiyle, elbette senden sana, senin ilim ve şuurunun taalluk ettikleri yaln?z sana raci’ olduğu dereceleri mikdar?ncad?r." (BMs: 279)

    Buna binaen küllî bir nevi şuur sahibi olur ki, Sultan-? Ezel’in azamet ve haşmetinin şaşaas?n? idrak ediyor." (Ms: 189)


    Hayat?n saadet ve kemali ise, hayat?n âyinesine temessül edene karş?, şuur ile muhabbet ve şevk ile ibadet etmektir." (Nurun ilk kap?s?: 82)


    “Amma senin hayat?n?n saadet içindeki kemali ise; âyinedarl?k ettiği bir Şems-i Ezel’in envar? kendisinde temessül ettiğini şuurkârane bilip şevk ile muhabbet etmektir." (BMs: 505)


    “?nsan dahi masnuat?n en câmi’ ve en garibi olduğundan şecere-i hilkate bir semere-i şuuriyedir." (Ms: 31)

    “Ruh bir nuranî kanundur, vücud-u haricî giymiş bir namustur; şuuru baş?na takm?ş." (S: 702)

    “Kudret vücud-u hissî giydirir, şuuru baş?na takar, bir seyyâle-i latifeyi o cevhere sadef eder." (S: 702)

    “Ger vücudu ruh ç?karsa, baş?ndan şuuru indirirse, yine lâyemut kanun olur." (S: 702)

    “?nsan zîşuur ve câmi’ olduğu cihetle, nazar? âmm, şuuru küllî olur." (Ms: 31)


    ?nsan yaln?z dua ile, iman ile, şuur ile, r?za ile onlara sahib olur." (S: 464)

    “Şuur, hayat?n nurudur." (S: 507)

    “Güya madde inceleştikçe, bizim maddiyat?m?zdan uzaklaşt?kça ruh âlemine, hayat âlemine, şuur âlemine yaklaş?yor gibi hararet-i ruh, nur-u hayat daha şiddetli tecelli ediyor." (S: 509)


    Resul-i Ekrem şuur ve idrak timsali olduğu, dimağ?n?n iman ?ş?klar? ve kâmil bir yakîn ile pürnur olduğu muhakkakt?r." (?: 223)

    “Resul-i Ekrem idrak ve şuur timsalidir" (?: 222)


    ve risalet-i Muhammediye dahi (A.S.M.), kâinat?n his ve şuur ve akl?ndan süzülmüş en safi hülâsas?d?r, belki maddî ve manevî hayat-? Muhammediye (A.S.M.), âsâr?n?n şehadetiyle hayat-? kâinat?n hayat?d?r.." (L: 336)


    ?şte herbir şahs-? insanî, mahiyetinin câmiiyetiyle ve küllî şuuruyla ve umumî tasavvurat?yla bir şah?s iken, bir nev’ hükmüne geçmiştir." (S: 518)
    Konu nur_mütefekkiri tarafından (07.02.08 Saat 16:21 ) değiştirilmiştir.
    "Allah'ın hesabına kâinata bakan adam her ne müşahede ederse ilimdir. Eğer gafletle esbab hesabına bakarsa, ilim zannettiği şey de cehl olur."


  7. #7
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    “Ruh bir nuranî kanundur, vücud-u haricî giymiş bir namustur; şuuru baş?na takm?ş." (S: 702)

    “Kudret vücud-u hissî giydirir, şuuru baş?na takar, bir seyyâle-i latifeyi o cevhere sadef eder." (S: 702)


    “Ger vücudu ruh ç?karsa, baş?ndan şuuru indirirse, yine lâyemut kanun olur." (S: 702)


    buraya dikkat et
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  8. #8
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    kalb=ruh=vicdan
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  9. #9
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    nurlu bir kanun var..bu kanuna Allah harici vücud giydirmiş..ruha münasip bedene benziyen elbise..

    sonra şuuru takm?ş..ruh olmuş demek istiyor...

    eğer diyor şuuru ç?karsa ve elbisesinide ç?karsa diğer kanunlar gibi olur..
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  10. #10
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    kanunlar irade vasf?ndan gelen şeriati tekviniyeye görevlidir..

    ruhda bu kanunlar gibi oluruna işareten layemut kanun demiştir...

    Allah ezeli ve ebedi olduğu için şeriat? f?tr?ye de öyle olur..o halde bu f?tri şeriatta olan kanunlarda ölümsüz olur...

    gayb aleminden şehadet alemine geldik ..tekrar gayb alemine gideceğiz..

    diğer tabirle ilimden geldik kudretle vucud giydik..tekrar ilim dairesine geçeçeğiz...
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. 23. Sözdeki: O Mumin Şuur ile Okur. Ve O İntisapla Okutur???
    By MuM in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 05.01.17, 13:50
  2. 13.Söz Hakkında
    By elifnuray in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 13.01.10, 01:00
  3. 9. Söz Hakkında
    By adb in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 08.03.09, 02:02
  4. An'ı Yaşamak Hakkında
    By semerat in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 17.12.08, 17:55
  5. Ölümden Sonra Akıl ve Şuur Kaybolur mu?
    By nesl_hn in forum İslami Nitelikli Yazılar
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 21.12.07, 13:13

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Var
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0