+ Konu Cevaplama Paneli
1. Sayfa - Toplam 5 Sayfa var 1 2 3 ... SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 41

Konu: Şeriat-ı Garradaki Medeniyet

  1. #1
    Ehil Üye Abdulbaki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2006
    Yaş
    60
    Mesajlar
    3.610

    Standart Şeriat-ı Garradaki Medeniyet

    Dediler: "Şeriat-? garrâdaki medeniyet nas?ld?r?"

    Dedim: "Şeriat-? Ahmediyenin (a.s.m.) tazammun ettiği ve emrettiği medeniyet ise ki, medeniyet-i haz?ran?n inkişâ?ndan inkişaf edecektir. Onun menfi esaslar? yerine, müspet esaslar vaz' eder.

    1.?şte nokta-i istinad, kuvvete bedel hakt?r ki, şe'ni adalet ve tevazündür(denkleşmek, denkliktir).

    2.Hedef de, menfaat yerine fazilettir ki, şe'ni muhabbet ve tecazüptür(çekicilik, kaynaşt?r?c?l?kt?r).

    3.Cihetü'l-vahdet de unsuriyet ve milliyet yerine, rab?ta-i dinî, vatanî, s?n?fîdir ki, şe'ni samimî uhuvvet ve müsalemet(bar?ş) ve haricin tecavüzüne karş? yaln?z tedâfüdür(müdafad?r).

    4.Hayatta düsturu, cidal(çarp?şma) yerine düstur-u teavündür(yard?mlaşma düsturudur) ki, şe'ni ittihad ve tesanüttür(birlik ve dayan?şmad?r).

    5.Hevâ yerine hüdâd?r (doğru yol, istikamettir) ki, şe'ni insaniyeten terakkî ve ruhen tekâmüldür. Hevây? tahdit eder; nefsin hevesat-? süfliyesinin teshiline bedel, ruhun hissiyat-? ulviyesini tatmin eder.(Sünuhat)
    Konu HakanBa tarafından (29.05.07 Saat 22:01 ) değiştirilmiştir.

    Biz ise hem insancasına, hem Müslümancasına yaşamak istiyoruz. (Bediüzzaman)


  2. #2
    Ehil Üye Abdulbaki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2006
    Yaş
    60
    Mesajlar
    3.610

    Standart



    Yukarıdaki ifadelere göre insanlığı şeriat-ı Ahmediyenin tazammum ettiği ve emrettiği medeniyet bekliyor.Bu medeniyet hazır medeniyetin yarılmasından ve parçalanmasından ortaya çıkacaktır.En önemlisi ise onun menfi esasları yerine ,müspet esasları vaz edecektir.Bu müspet esaslar yukarıya beş madde olarak tasnif edilmiştir.Demek ki beşeriyetin önünde böyle bir medeniyetin tezahuru için bir fırsat vardır.Bu fırsat iyi değerlendirilirse insanlık ailesi bir sulh-u umumiyi yaşayacaktır.


    Peki bu nasıl olacaktır?Bu konuya inşallah yine Risale-i Nurlardan açılımlarla devam edeceğiz.

    Biz ise hem insancasına, hem Müslümancasına yaşamak istiyoruz. (Bediüzzaman)


  3. #3
    Vefakar Üye nurefsun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Apr 2007
    Bulunduğu yer
    Samsun
    Mesajlar
    339

    Standart

    ALLAH razı olsun abi, merakla devamını bekliyoruz...
    hizmet-i kur\'aniye omzumuza ihsan-ı ilahi tarafından konulmuş elbette herkesten ziyade bütün kuvvetimizle ihlası kazanmaya mecbur ve mükellefiz....

  4. #4
    Ehil Üye Abdulbaki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2006
    Yaş
    60
    Mesajlar
    3.610

    Standart

    Şimdi bütün dünyada Şeriat-? garradaki medeniyetin ns?l olacağ?na ve nas?l makes bulacağ?na ilişkin Risale-i Nurlardan baz? temel taşlar? mesabesindeki bölümleri alal?m ve incelemeye çal?şal?m inşallah.
    Avrupa bir dükkân, bir k?şla ise, Asya bir mezraa, bir cami hükmündedir. Bir dükkânc? dansa gider, bir çiftçi gidemez. K?şla vaziyeti ile mescid vaziyeti bir olmaz.
    Hem ekser enbiyan?n Asya'da zuhuru, ağleb-i hukeman?n Avrupa'da gelmesi, kader-i ezelînin bir remzi, bir işaretidir ki, Asya akvâm?n? intibâha getirecek, terakki ettirecek, idare ettirecek, din ve kalbdir. Felsefe ve hikmet ise din ve kalbe yard?m etmeli, yerine geçmemeli.(Yirmi Alt?nc? Mektup)

    Ekserî enbiyan?n şarkda ve Asya'da zuhurlar? ve ağleb-i hükeman?n Garpta ve Avrupa'da gelmeleri kader-i ezelînin bir işaretidir ki; Asyada din hâkimdir, felsefe ikinci derecededir. Bu remz-i kadere binaen Asya'da hüküm süren dindar olmasa da din lehine çal?şanlara ilişmemeli ve teşvik etmeli.
    "Kur'ân-? Hakim, bu zemin kafas?n?n akl? ve kuvve-i mütefekkiresidir. El-iyazübillâh, Kur'ân küre-i arz?n baş?ndan ç?ksa arz divane olacak ak?ldan boş kalan kafas?n? bir seyyareye çarpmak, bir k?yamet kopmas?na sebep olmak ak?ldan uzak değildir. Evet, Kur'ân ferşi arşla ve arş? ferşle bağlam?ş bir zincirdir, bir hablüllahd?r. Cazibe-i umumiyeden ziyade zemini muhafaza ediyor. ?şte bu Kur'ân-? Azimüşşân?n hakiki ve kuvvetli bir tefsiri olan Risale-i Nur bu as?rda, bu vatanda, bu millete yirmi sekiz senedenberi tesirini göstermiş büyük bir nimet-i ilâhiye ve sönmez bir mucize-i Kur'âniyedir. Hükûmet ona ilişmek ve talebelerini ürkütüp ondan vazgeçirmek değil, himaye etmek ve okumas?na teşvik etmek gerektir."(Nur Çeşmesi)


    Vicdan?n ziyas?, ulûm-u dîniyedir. Akl?n nuru, fünun-u medeniyedir. ?kisinin imtizac?yla hakikat tecellî eder. O iki cenah ile talebenin himmeti pervaz eder. ?ftirak ettikleri vakit, birincisinde taassup, ikincisinde hile, şüphe tevellüd eder.(Münazarat)
    Konu HakanBa tarafından (29.05.07 Saat 22:02 ) değiştirilmiştir.

    Biz ise hem insancasına, hem Müslümancasına yaşamak istiyoruz. (Bediüzzaman)


  5. #5
    Ehil Üye osmanoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Bulunduğu yer
    Uşak
    Mesajlar
    1.856

    Standart

    Allah raz? olsun Abdülbaki hocam, çok güzel bir konuyu istifadeye açt?n?z. San?yorum en önce de Üstad?m?z'?n şu ifadelerini nazara almak gerekiyor. Konu insan?n saadeti ise ve haz?r medeniyet de bu iddia ile ortaya ç?k?yorsa o zaman ?slâm'?n insana vaad ettiği hakiki medeniyetin temel dinamiği de bu ifadeler olsa gerek diye düşünüyorum:
    "Eğer o istidad çekirdeğini ?slâmiyet suyu ile, imân?n ziyâs?yla, ubûdiyet toprağ? alt?nda terbiye ederek evâmir-i Kur'âniyeyi imtisâl edip, cihazât-? mâneviyesini hakiki gâyelerine tevcih etse, elbette âlem-i misâl ve berzahta dal ve budak verecek ve âlem-i âhiret ve Cennette hadsiz kemâlât ve nimetlere medâr olacak bir şecere-i bâkiyenin ve bir hakikat-i dâimenin cihazât?na câmi' k?ymettar bir çekirdek ve revnaktar bir makine ve bu şecere-i kâinat?n mübârek ve münevver bir meyvesi olacakt?r.
    Evet, hakiki terakkî ise, insana verilen kalb, s?r, ruh, ak?l, hattâ hayal ve sâir kuvvelerin hayat-? ebediyeye yüzlerini çevirerek, her biri kendine lây?k hususi bir vazife-i ubûdiyet ile meşgul olmaktad?r. Yoksa, ehl-i dalâletin terakkî zannettikleri, hayat-? dünyeviyenin bütün inceliklerine girmek; ve zevklerinin her çeşitlerini, hattâ en süflîsini tatmak için bütün letâifini ve kalb ve akl?n? nefs-i emmâreye musahhar edip yard?mc? verse, o terakkî değil, sukuttur. "
    Konu HakanBa tarafından (29.05.07 Saat 22:03 ) değiştirilmiştir.
    "Ey Rabbimiz! Biz indirdiğin kitaba inandık ve peygambere uyduk. Sen de bizi, Senin birliğine ve peygamberinin doğruluğuna şahitlik edenlerle beraber yaz." Âl-i İmrân Sûresi: 3:53.

  6. #6
    Ehil Üye Abdulbaki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2006
    Yaş
    60
    Mesajlar
    3.610

    Standart

    Yukar?daki Risale-i Nurlardan ald?ğ?m?z derslere göre Şeriat-? Ahmediyenin (a.s.m.) tazammun ettiği ve emrettiği medeniyete ve onun dünyadaki inkişaf?na ve medeniyet-i haz?ran?n menfi esaslar? yerine müspet esaslar?n vaz edilmesi ile ilgili bir tahlil yapmak gerekirse önce kâinat?n bir küçün numunesi ve özetini taş?yan insan? ve insan beynini tahlil etmek gerekir.Bizlerde bu bak?ş aç?s? ve tahliller ile şeriat-? garran?n tarif ettiği medeniyete ve bu medeniyetin nas?l tezahür edip insanl?ğ?n gündemine ve hayat?na nas?l yerleşeceğine farkl? bak?ş aç?lar? ile bakmaya çal?şacağ?z.?nşallah isabet ederiz.

    Önce insan? ve insan beyninin nas?l çal?şt?ğ?n? tahlil edelim.Daha önceki derslerimizde işlediğimiz gibi insan s?n?rs?z duygularla mücehhez olarak donat?lm?ş ve yarat?lm?şt?r.?nsanda ruh,kalp,vicdan ve dimağ gibi duygular vard?r.?nsan vücudunun hayat bulmas? ruha bağl?d?r.Çünkü ruh bir kanun ve emirdir.Kalbe gelen fiiller ruhun ihtizazat?ndan ve ihtiyacat?ndan gelir der Üstad.Böylece irade denilen borazan ses ederek ruhun ihtizazat?ndan ve ihtiyacat?ndan ç?kan fiilleri kalbin köşelerinde yatan manalara üfler ve bu manalar? temayülat-? kalbiye olarak harekete geçirir.Bu harekete geçen filler duygulara ait ise vicdana yans?r,fikirlere ait ise dimağa yani akla yans?r.Burada kalp bir kumandand?r.Ve ya kalp bir latife-i Rabbaniyenin merkezidir.Bütün güzel fiiller kalbin meyelanlar?ndan ç?kar.Kötü filler ise nefsin ve hissin meyillerinden ç?kar.Şimdi kalpten ç?kan fikirler dimağda makes bulunca dimağda yedi mertebeden geçer ve hakikate ulaş?r.Bu mertebeler tahayyül,tasavvur,taakkul,tasdik,iz’an,iltizam ve itikatt?r.Bu mertebeler aras?nda ise beyinde şöyle bir iletişim ve etkileşim vard?r.Biliyoruz ki beyinde sinir hücreleri dediğimiz snapslar vard?r.Bu hücreler aras?nda boşluk vard?r.Bu boşluğa rağmen bu hücreler birbiri ile iletişim kurar ve birbirlerini etkilerler.Böylece yukar?daki mertebeler tezahür eder.Tabi ki beyin iki k?s?md?r.Bu iki k?sm?n birisini duygusal zeka(vicdan) diğerini ise mant?ksal zeka(dimağ) temsil eder.Böylece snapslar aras?ndaki etkileşim sonucu insanlar bu iki beyin bölümünü de kullan?rsa mükemmele ulaşabilir.Bu durum f?tri bir haldir.?nsan?n mahiyetindeki bu hal sonucu insan kalp denilen manevi latifenin basiret gözünden dinin nuru olan ilimle hakiki mahiyetine ulaş?r.Akl? ayd?nlatmak için bu kalpten ve vicdandan din ilimleri nur olarak akla yans?mas? gerekir ve o ak?l fen ilimlerini bu nur ile ayd?nlatmas? gerekir.Üstad buna şöyle işaret eder.” Kalpsiz ak?l olmaz.Nur-u ak?l kalbden gelir.
    Zulmetli münevverler(maneviyat? karanl?kta olan sözde ayd?nlar) bu sözü bilmeliler:
    Ziya-y? kalbsiz(kalp parlakl?ğ?s?z) olmaz nur-u fikir(fikir ayd?nl?ğ?) münevver (bilgili,kültürlü,ayd?n kimse).
    O nur ile bu ziya mezc olmazsa zulmettir;(kalp ?ş?ğ? ile fikir nuru birleşmezse zulüm,karanl?k olur) zulüm ve cehli f?şk?r?r. Nurun libas?n? giymiş bir zulmet-i müzevver(uydurmac?l?ğ?n,yalan?n,bilgisizliğin karanl?ğ?).
    Gözünde bir nehar(gündüze benzeyen beyazl?k) var; lâkin ebyaz(beyazl?k) ve muzlim(karal?k,ayd?nl?ğ? görmeyen).
    ?çinde bir sevad(siyahl?k) var ki bir leyl-i münevver(ayd?nl?k gece).
    O içinde bulunmazsa, o şahm-pâre(iç yağ parças?) göz olmaz, sende birşey göremez.
    Basiretsiz(ileri görüşü,kavray?ş? olmayan) basar(göz,görüş) da para etmez.
    Ger fikret-i beyzâda(parlak fikirlerde) süveydâ-i kalb(kalpteki basiret ve idrak merkezi;kalbin ortas?nda var olduğu kabul edilen ilahi aşk?n tecelli ettiği yer) olmazsa, halita-i dimağî(beyinde,ak?lda bulunan fikirler yumağ?) ilim ve basiret olmaz. Kalbsiz ak?l olamaz.
    (Lemaat'tan)”

    Demek ki küçük alem olan insanda böyle bir kalp ve ak?l birlikteliği oluyor.Zaten Üstad Münazarat’ta bu birlikteliği şöyle ifade ediyor.” Vicdan?n ziyas?, ulûm-u dîniyedir. Akl?n nuru, fünun-u medeniyedir. ?kisinin imtizac?yla hakikat tecellî eder. O iki cenah ile talebenin himmeti pervaz eder. ?ftirak ettikleri vakit, birincisinde taassup, ikincisinde hile, şüphe tevellüd eder.(Münazarat)”
    Konu HakanBa tarafından (29.05.07 Saat 22:03 ) değiştirilmiştir.

    Biz ise hem insancasına, hem Müslümancasına yaşamak istiyoruz. (Bediüzzaman)


  7. #7
    Ehil Üye Abdulbaki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2006
    Yaş
    60
    Mesajlar
    3.610

    Standart

    Şimdi de meselenin bir başka boyutuna bakal?m.Yani semavata eş tutulan ve bir nevi büyük insan olarak da kabul edeceğimiz dünyay? tahlil edelim.Üstad hazretlerinin “Hem ekser enbiyan?n Asya'da zuhuru, ağleb-i hukeman?n Avrupa'da gelmesi, kader-i ezelînin bir remzi, bir işaretidir ki, Asya akvâm?n? intibâha getirecek, terakki ettirecek, idare ettirecek, din ve kalbdir. Felsefe ve hikmet ise din ve kalbe yard?m etmeli, yerine geçmemeli” tahliline göre Asya k?tas?nda peygamberlerin gönderilmesi ve Asya’ya dinin ve kalbin hakim olmas? ile bat?da ise felsefecilerin gelmesi ve bat?ya ak?l yani felsefenin hakim olmas?n?n kaderin bir işareti olduğunu anl?yoruz.Yani büyün insanl?k dünyas?nda doğu yani Asya kalbi-vicdan? ;bat? ise akl? yani dimağ? temsil ediyor.Öyleyse buradan şuraya gelebiliriz.Üstad?n da ifade ettiği ;” Şeriat-? Ahmediyenin (a.s.m.) tazammun ettiği ve emrettiği medeniyet ise ki, medeniyet-i haz?ran?n inkişâ?ndan inkişaf edecektir. Onun menfi esaslar? yerine, müspet esaslar vaz' eder.” hakikat?n?n tezahürü için ve ?slam medeniyetinin tesisi için bu iki kutuplu doğu ve bat?y? temsil eden din ilimleri ile bat?n?n felsefesi yani fen ilimleri birleşmesi gerekir.?şte bu noktada biz Nur Talebelerine ve elimizde bulunan Risale-i Nur hakikatlerine büyük görevler düşmektedir.Çünkü her bir Nur Talebesi beyindeki snapslar gibi diğer snapslar? etkileyecek ve böylece beşeriyetin sulh-u umumisi olan insanl?ğ?n ortak akl? ve vicdan? birlikte harekete geçecektir.Bu f?tri bir süreç ve marziyat-i ?lahidir.Öyleyse Nur talebeleri bu sefine-i Rabbaniyenin hademeleri mesabesinde olduklar? için insanl?ğ?n sahil-i selamete kavuşmalar? için onlar?n vazifeleri ne kadar önemli ve beşeriyetin kurtuluşunun sigortalar?d?r.Çünkü şeriat-? garran?n tarif ettiği medeniyet Asya’dan yani bu topraklardan bat?n?n dimağ?na yans?yacak böylece hakikat “Şeriat-? Ahmediyenin (a.s.m.) tazammun ettiği ve emrettiği medeniyet ise ki, medeniyet-i haz?ran?n inkişâ?ndan inkişaf edecektir. Onun menfi esaslar? yerine, müspet esaslar vaz' edecektir inşallah.”
    Konu HakanBa tarafından (29.05.07 Saat 22:03 ) değiştirilmiştir.

    Biz ise hem insancasına, hem Müslümancasına yaşamak istiyoruz. (Bediüzzaman)


  8. #8
    Ehil Üye gulsah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.641

    Standart

    Binler maşallah barekallah , Çok istifade ve istifaza ediyoruz inşallah ... Harikulade tespitler bilhassa insanda ki ak?l - kalp ittifak? gibi , Asyan?n ( doğu ) o ?nsan-? ekber' in kalbini ve Avrupa'n?nda ( bat? ) dimağ?n? temsil etmesini okumak-öğrenmek çok güzeldi . Devam?n? merakla bekliyoruz inşallah
    Konu HakanBa tarafından (29.05.07 Saat 22:03 ) değiştirilmiştir.

    ''Şahsın üslub-u beyanı , şahsın timsal-i şahsiyetidir.

    Ben ise :

    gördüğünüz veya işittiğiniz gibi , halli müşkil bir muammayım ''

    Said Nursi


  9. #9
    Ehil Üye Abdulbaki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2006
    Yaş
    60
    Mesajlar
    3.610

    Standart

    gulsah kardeşim,bu konuya ekler yapman?z? bekliyoruz.Allah raz? olsun osmanoğlu ağabeyimiz ekleme yapm?ş.Çünkü konuya ait bölümleri bir kişi tam göremeyebiliryor.Ortak ak?l daha isabetli ve farkl? yerlerdeki benzer konulara vak?f olabiliyor.


    ben acizane çal?şma sistemim ile ilgili bilgi de vermek isterim.Belki baz? kardeşlere Risale-i Nur çal?şmalar?nda mihenk olabilir.Risale-i Nurlar? tan?d?ğ?m y?llardan beridir not tutarak çal?ş?yorum.Yani ayn? konular? Risale-i Nurlardan okurken ve derslerden birleştirip yerlerini not tutmaya çal?ş?yorum.Ancak iki senedir bilgisayarda bu çalşmalar? dosyal?yorum.Birde Risale-i Nurlar? ferdi okumalar?mda çok önemli gördüğüm mevzular?n Külliyat?n müteferrik yerlerinide tarayarak birleştiriyorum.Böylece Risale-i Nurlar kendi kendini tekmil ediyor.Bende bu konulara bir kaç gün tefekkür ediyorum.Böylece bu mevzulardan hayat?m?za yans?yan aç?l?mlar? yazmaya çal?ş?yorum.tabiki bu yaz?lar? önce mahalimdeki derslede paylaş?yorum.daha sonra ise forumda sizlerle paylaş?yorum.Bu tür tefekkür isteyen konular? şahs?m ad?na sindirmeye çal?ş?yorum.?nşallah Rabbim isabet etmeyi nasip eder.Çünkü bütün kusurlar nefsimizden,bütün güzellikler ise Allah'tand?r.
    Bu meseleye biraz daha aç?l?m yapmaya gayret ederiz inşallah.
    Konu HakanBa tarafından (29.05.07 Saat 22:04 ) değiştirilmiştir.

    Biz ise hem insancasına, hem Müslümancasına yaşamak istiyoruz. (Bediüzzaman)


  10. #10
    Dost muallim_19 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2006
    Bulunduğu yer
    Düzce
    Mesajlar
    7

    Standart

    Dediler: "Şeriat-? garrâdaki medeniyet nas?ld?r?"
    Dedim: "Şeriat-? Ahmediyenin (a.s.m.) tazammun ettiği ve emrettiği medeniyet ise ki, medeniyet-i haz?ran?n inkişâ?ndan inkişaf edecektir. Onun menfi esaslar? yerine, müspet esaslar vaz' eder.

    Üstad ?n "medeniyetin inkişa?ndan" demesi bence şu anlama geliyor.meden?yet-i haz?ra hürriyeti yanl?ş tefsir etmesinin tokad?n? öyle bir yiyecek ki mecburen ?slam?n emtemiş olduğu hürriyeti kullanmak zorunda kalacak
    Konu HakanBa tarafından (29.05.07 Saat 22:04 ) değiştirilmiştir.

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Medeniyet Nedir ?
    By hatice78 in forum Beyin Fırtınaları
    Cevaplar: 41
    Son Mesaj: 30.12.09, 13:23
  2. Mimsiz Medeniyet!
    By hasandemir in forum Risale-i Nur'dan Vecize ve Anekdotlar
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 29.12.07, 01:36
  3. Medeniyet
    By lasiyyema in forum Mizah
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 07.09.07, 12:11
  4. Mim' siz Medeniyet
    By gulsah in forum Risale-i Nur'dan Vecize ve Anekdotlar
    Cevaplar: 17
    Son Mesaj: 04.09.07, 15:36
  5. Şeriat-ı Garradaki Medeniyet Nasıldır?
    By elff in forum Risale-i Nur'dan Vecize ve Anekdotlar
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 05.10.06, 23:05

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Var
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0