katil olan kişi maktulu öldürmeye niyet etse Allah isterse buna engel olabilirmi ?
bu soruyu merak ediyorum
katil olan kişi maktulu öldürmeye niyet etse Allah isterse buna engel olabilirmi ?
bu soruyu merak ediyorum
Konu MuhammedSaid tarafından (02.06.07 Saat 00:28 ) değiştirilmiştir.
Eğer bir kişi birini öldürmeye niyet ederse , Allah dilerse ölümü halk eder , dilrese halk etmez. Bu mesele kader risalesinde oldukça detaylı inceleniyor dilerseniz sorunuzunda geçtiği bölümü aktaralım
''Şahsın üslub-u beyanı , şahsın timsal-i şahsiyetidir.
Ben ise :
gördüğünüz veya işittiğiniz gibi , halli müşkil bir muammayım ''
Said Nursi
• Beşincisi: Kader, sebeple müsebbebe bir taallûku var. Yani, şu müsebbeb, şu sebeple vukua gelecek. Öyle ise, denilmesin ki, "Mâdem filân adam?n ölmesi, filân vakitte mukadderdir; cüz-i ihtiyâr?yla tüfek atan adam?n ne kabahati var? Atmasayd?, yine ölecekti?"
Suâl: Niçin denilmesin?
Elcevap: Çünkü, kader onun ölmesini onun tüfeğiyle tâyin etmiştir. Eğer onun tüfek atmamas?n? farz etsen, o vakit kaderin adem-i taallûkunu farz ediyorsun. O vakit ölmesini ne ile hükmedeceksin? Yaln?z, Cebrî gibi, sebebe ayr?, müsebbebe ayr? birer kader tasavvur etsen, veyahut Mûtezile gibi, kaderi inkâr etsen, Ehl-i Sünnet ve Cemaati b?rak?p f?rka-i dâlleye girersin. Öyle ise, biz ehl-i hak deriz ki, "Tüfek atmasayd?, ölmesi bizce meçhûl." Cebrî der: "Atmasayd? yine ölecekti." Mûtezile der: "Atmasayd? ölmeyecekti."
Konu MuhammedSaid tarafından (02.06.07 Saat 00:29 ) değiştirilmiştir.
''Şahsın üslub-u beyanı , şahsın timsal-i şahsiyetidir.
Ben ise :
gördüğünüz veya işittiğiniz gibi , halli müşkil bir muammayım ''
Said Nursi
Değerli kardeşim mesnevi nuriyede ata-kaza-kader nam?nda bir konu var o konuda sizin bu sorunuzu cevapl?yorDeğerli kardeşim mesnevi nuriyede ata-kaza-kader nam?nda bir konu var o konuda sizin bu sorunuzu cevapl?yor
Konu MuhammedSaid tarafından (02.06.07 Saat 00:29 ) değiştirilmiştir.
''Şahsın üslub-u beyanı , şahsın timsal-i şahsiyetidir.
Ben ise :
gördüğünüz veya işittiğiniz gibi , halli müşkil bir muammayım ''
Said Nursi
İ'lem eyyühe'l-aziz! Cenab-ı Hakkın ata, kaza ve kader namında üç kanunu vardır. Ata, kaza kanununu; kaza da, kaderi bozar.
Mesela: Birşey hakkında verilen karar, kader demektir. O kararın infazı, kaza demektir. O kararın iptaliyle hükmü kazadan affetmek, ata demektir. Evet, yumuşak bir otun damarları katı taşı deldiği gibi, ata da kaza kanununun kat'iyetini deler. Kaza da ok gibi kader kararlarını deler. Demek, atanın kazaya nisbeti, kazanın kadere nisbeti gibidir. Ata, kaza kanununun şümulünden ihraçtır. Kaza da kader kanununun külliyetinden ihracıdır. Bu hakikate vakıf olan arif, "Ya İlahi! Hasenatım senin atandandır. Seyyiatım da senin kazandandır. Eğer atan olmasaydı helak olurdum" der.
''Şahsın üslub-u beyanı , şahsın timsal-i şahsiyetidir.
Ben ise :
gördüğünüz veya işittiğiniz gibi , halli müşkil bir muammayım ''
Said Nursi
karatoprak kardeş
Mesela bir hakim bir mahkum için 20 y?l yatacak hükmünü verir buna kader diyoruz , yani verilen hükme .
Mhkumun hapishanede yatmaya başlamas? ile kader kazaya dönüşür , yani verilen hüküm fiiliyata geçer . bunada kaza deriz
Ama af konunu ç?kt? mahkum 20 y?l yatmadan 10. y?l?nda hapishaneden ç?kt?.bunada ata deriz
bak şimdi ata - kazay? bozdu ( hapiste yatmaktan ç?kt? ).KAZADA kaderi bozdu
Hadis-i şerifde var '' sadaka ömrü uzat?r.''
Diyelim bir insan şu şu saatte ölecek. Hüküm verilmiş.Tam kaza edilcek ( yani o vakit geldi) ama adam ölmedi neden çünkü diyelim az önce sadaka verdi , ata kanunu ile kaza bozuldu kaza da kaderi bozdu
Fakat Levh-i mahfuzu Azamda kay?t edilen hadiseler , değişikliğe uğram?ş halleriyle dahi yani ezelden ebede her türlü olacak-olmuş hadiseler kay?tl? yani levh-i mahfuzu Azam değişmez
Şimdi diceksin pek ölüm tagayyür etmez nas?l oluyor. ?şte livh-i mahfuzu azamda ki kader asla tagayyür etmez ama levhi mahv ve ispat dediğimiz ilim nev',i ise Cenab-? Hakk?n yazar bopzar bir defteridir.Tagayyüre uğrar.?şte burada kay?tl? olan kaderler ata n?n devreye girmesi ile kazan?n bozulmas? sonucnda değişkliğie uğrar ama ?lm-i iLAH? deki ömrü uzatmaz
Konu MuhammedSaid tarafından (02.06.07 Saat 00:29 ) değiştirilmiştir.
''Şahsın üslub-u beyanı , şahsın timsal-i şahsiyetidir.
Ben ise :
gördüğünüz veya işittiğiniz gibi , halli müşkil bir muammayım ''
Said Nursi
Orjinalini yazan: karatoprak1975
katil olan kişi maktulu öldürmeye niyet etse Allah isterse buna engel olabilirmi ?
bu soruyu merak ediyorum
Engel olabilir.
şayet öldürmek isteyen kişi hakk?nda atas? olursa.
mesela;öldürmek isteyen kişinin güzel yapt?ğ? hay?rl? bir işi için ,verdiği sadaka için vesaire,
allah atas?yla engel olur.
ata kazan?n hükmünü kald?r?yor.kald?r?rnca otomotikman kader hükmü de değişiyor.
Konu MuhammedSaid tarafından (02.06.07 Saat 00:29 ) değiştirilmiştir.
iman insanı insan eder, belki sultan eder..
soruma tatmin edici cevapları aldım Allah ikinizdende razı olsun
ALLAH raz? olsun...
Konu MuhammedSaid tarafından (02.06.07 Saat 00:30 ) değiştirilmiştir.
Allahin istemesi ne demektir? buna cevap verebilecek olan var mi?
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)