Öncelikle Hususla alakal? mektuplar? aktarmakla bi ineyetilleh başlayal?m...
Aziz kardeşlerim,
Bu gece evrad ile meşgul olurken nöbetçiler ve başkalar işitiyorlard?. Kalbime geldi ki: "Acaba bu izhar, sevab?n? noksan etmiyor mu?" diye telâş ettim. Hüccetü'l-?slâm ?mam-? Gazâli'nin meşhur bir sözü hat?ra geldi. O demiş: "Bazan izhar, çok defa ihfâdan daha ziyade efdal olur." Yani
âşikâre yapmakta başkalar, ya istifade
veya taklit etmek
veya gafletten uyanmak
veya dalâlette ve sefahette muannid ise, karş?s?nda şeâir-i ?slâmiye nev'inde izhar etmek,
izzet-i diniyeyi göstermek gibi çok cihetle, hususan bu zamanda ve ihlâs dersini tam alanlarda değil riya, belki gizliden tasannu kar?şmamak şart?yla çok ziyade sevapl? olabilir diye bir teselli buldum.
---------------------------------------------------------------
Farz
ve vaciplerde
ve şeâir-i ?slamiyede
ve sünnet-i seniyenin ittibâ?nda ve
haramlar?n terkinde
riya giremez; izhar?, riya olamaz-meğer, gayet za'f-? imanla beraber, f?traten riyakâr ola-.
Belki, şeâir-i ?slamiyeye temas eden ibadetlerin izharlar?, ihfâs?ndan çok derece daha sevapl? olduğunu, Hüccetü'l-?slam ?mam-? Gazâlî (r.a.) gibi zatlar beyan ediyorlar.
------------------------------------------------------------
Vazife-i diniye itibar?yla nâsa hüsn-ü kabul ettirmek, o makam?n iktiza ettiği yüksek tav?rlar ve vaziyetler, hodfuruşluk ve riya say?lmaz ve say?lmamal?-meğer o adam, o vazifeyi, kendi enaniyetine tabi edip istimal ede.
-------------------------------------------------------
SUAL:F?traten riyakar olan kendi riyakarl?ğ?n? farketmez bu durumda hali neyi iktiza eder..?
Ve burdaki ?zhar etme fiilini mahdut şahsiyetler mi yapabilir...???