+ Konu Cevaplama Paneli
4. Sayfa - Toplam 4 Sayfa var BirinciBirinci ... 2 3 4
Gösterilen sonuçlar: 31 ile 36 ve 36

Konu: Manevi Zevkler ve Keşfiyatlara ve Maddi Kerametlere Dair...

  1. #31
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    istemiyerek oluşuyor..diyor dikkat edersek..çok yerde söyliyor üstad..uygun düşseydi derdi..
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  2. #32
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    Salisen: Risale-i Nur'un bir esas?, kusurunu bilmekle mahviyetkarane yaln?z r?za-y? ?lahi için rekabetsiz hizmet etmektir. Halbuki keramet sahipleri ve keşfiyattan zevklenen ehl-i tarikat?n mabeynindeki ihtilaf ve bir nevi rekabet ve bu enaniyet zaman?nda, ehl-i gafletin nazar?nda, onlara su-i zan edip, o mübarek zatlar?, benlik ve enaniyetle itham etmeleri gösteriyor ki, Risale-i Nur'un şakirtleri, şahs? için keramet ve keşfiyatlar istememek, peşinde koşmamak laz?m ve elzemdir.
    Hem onun mesleğinde şahsa ehemmiyet verilmiyor. Şirket-i maneviye ve kardeşler birbirinde tefani noktas?nda Risale-i Nur'un mazhar olduğu binler keramet-i ilmiye ve intişar-? hizmetteki teshilat ve çal?şanlar?n maişetindeki bereket gibi ikramat-? ?lahiye umuma kafi gelir; daha başka şahsi kemalat ve kerameti aram?yorlar.
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  3. #33
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    Rabian: Dünyan?n yüz bahçesi, fani olmak haysiyetiyle, ahiretin baki olan bir ağac?na mukabil gelemez. Halbuki, haz?r lezzete meftun kör hissiyat-? insaniye, fani, haz?r bir meyveyi, baki, uhrevi bir bahçeye tercih etmek cihetiyle, nefs-i emmare bu halet-i f?triyeden istifade etmemek için Risale-i Nur şakirtleri ezvak-? ruhaniyeyi ve keşfiyat-? maneviyeyi dünyada aram?yorlar.
    Risale-i Nur şakirtlerine bu noktada benzeyen eskiden bir zat, haremiyle beraber büyük bir makamda bulunduklar? halde, maişet müzayakas? yüzünden haremi, demiş zevcine: "?htiyac?m?z şedittir."
    Birden, alt?ndan bir ker*** yanlar?nda haz?r oldu. Haremine dedi: "?şte Cennetteki bizim kasr?m?z?n bir kerpicidir."
    Birden o mübarek han?m demiş ki: "Gerçi çok muhtac?z ve ahirette de çok böyle ker***lerimiz var; fakat fani bir surette bu zayi olmas?n, o kasr?m?zdan bir ker*** noksan olmas?n. Dua et, yerine gitsin; bize laz?m değil." Birden yerine gitti, Keşifle gördüler diye rivayet edilmiş.
    ?şte bu iki kahraman ehl-i hakikat, Risale-i Nur şakirtlerinin dünyaya ait ezvak-? kerametlere koşmad?klar?na bir hüsn-ü misaldir. http://www.risaleara.com/oku.asp?id=3518&a=alt?n
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  4. #34
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    Deniliyor ki: "Madem Risale-i Nur hem kerametlidir, hem tarikatlerden ziyade ?mân hakikatlerinin inkişaf?nda terakki veriyor ve sad?k şakirtleri k?smen bir cihette velayet derecesindeler. Neden evliyalar gibi manevi zevkler ve keşfiyatlara ve maddi kerametlere mazhariyetleri görülmüyor; hem onun talebeleri de öyle şeyler aram?yorlar? Bunun hikmeti nedir?"
    Elcevap:
    Evvela: Sebebi, s?rr-? ihlast?r. Çünkü, dünyada muvakkat zevkler, kerametler tam nefsini mağlup etmeyen insanlara bir maksat olup, uhrevi ameline bir sebep teşkil eder, ihlas? k?r?l?r. Çünkü amel-i uhrevi ile dünyevi maksatlar, zevkler aran?lmaz; aran?lsa, s?rr-? ihlas? bozar.
    Saniyen: Kerametler, keşfiyatlar, tarikatta süluk eden ami ve yaln?z iman? taklidi bulunan ve tahkik derecesine girmeyenlere, bazan zay?f olanlar? takviye ve vesveseli şüphelilere kanaat vermek içindir. Halbuki Risale-i Nur'un imani hakikatlerine gösterdiği hüccetler, hiçbir cihette vesveselere meydan vermediği gibi, kanaat vermek cihetinde kerametlere, keşfiyatlara hiç ihtiyaç b?rakm?yor. Onun verdiği iman-? tahkiki, keşfiyat, zevkler ve kerametlerin çok fevkinde olmas?ndan, hakiki şakirtleri, öyle keramet gibi şeyleri aram?yorlar.
    http://www.risaleara.com/oku.asp?id=3518
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  5. #35
    Vefakar Üye enes71 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Yaş
    52
    Mesajlar
    413

    Standart

    Alıntı bilal-i sivasi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1. Evet vardır Alıntıyı yaptığınız yerin devamı sorunuzun cevabıdır.

    "Cenâb-ı Hakkın rahmetiyle, kırk dakikada o hakaike çıkılacak bir yol bulunsa, o yola karşı lâkayt kalmak elbette kâr-ı akıl değil. İşte, otuz üç adet Sözler, böyle Kur'ânî bir yolu açtığını, dikkatle okuyanlar hükmediyorlar. "

    Yalnız: Hazreti Üstadımız (R.A) ve Saff-ı Evvel Abilerimizin çektikleri meşakkatleri unutmamak lazım. Risale-i Nur öyle 2 günde, rahat içinde, ayağını uzatıp, Sıcacık sobanın karşısında, televizyon izlerken yazılmadı. Adetullah öyle iş görmüyor. Allah-u A'lem Bu tercih mes'eleside değil ayrıca, Tavzif var.

    2. İlmel- yakin, Aynel yakin veya Hakkel yakin şekilde Marifetullah ve iman ve kur'an hakikatlerine mazhariyyettir.

    3. Doğrudur.Cenab-ı Hakkın(c.c) Müsaade ettiği yerin ötesine çıkmak kabil-i imkan değildir. Mirac-ı Muhammedi (ASM) bile Sidreye kadardır. İstidad mes'elesi.

    Allah razı olsun.

  6. #36
    Vefakar Üye enes71 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Yaş
    52
    Mesajlar
    413

    Standart

    Alıntı yunusum Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Deniliyor ki: "Madem Risale-i Nur hem kerametlidir, hem tarikatlerden ziyade İmân hakikatlerinin inkişafında terakki veriyor ve sadık şakirtleri kısmen bir cihette velayet derecesindeler. Neden evliyalar gibi manevi zevkler ve keşfiyatlara ve maddi kerametlere mazhariyetleri görülmüyor; hem onun talebeleri de öyle şeyler aramıyorlar? Bunun hikmeti nedir?"
    Elcevap:
    Evvela: Sebebi, sırr-ı ihlastır. Çünkü, dünyada muvakkat zevkler, kerametler tam nefsini mağlup etmeyen insanlara bir maksat olup, uhrevi ameline bir sebep teşkil eder, ihlası kırılır. Çünkü amel-i uhrevi ile dünyevi maksatlar, zevkler aranılmaz; aranılsa, sırr-ı ihlası bozar.
    Saniyen: Kerametler, keşfiyatlar, tarikatta süluk eden ami ve yalnız imanı taklidi bulunan ve tahkik derecesine girmeyenlere, bazan zayıf olanları takviye ve vesveseli şüphelilere kanaat vermek içindir. Halbuki Risale-i Nur'un imani hakikatlerine gösterdiği hüccetler, hiçbir cihette vesveselere meydan vermediği gibi, kanaat vermek cihetinde kerametlere, keşfiyatlara hiç ihtiyaç bırakmıyor. Onun verdiği iman-ı tahkiki, keşfiyat, zevkler ve kerametlerin çok fevkinde olmasından, hakiki şakirtleri, öyle keramet gibi şeyleri aramıyorlar.
    http://www.risaleara.com/oku.asp?id=3518
    Sizede katkılarınız için teşekkür ederim.

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 05.05.13, 22:46
  2. Hınzır Eti, Maddî Mânevî Zararlı
    By Bîçare S.V. in forum Risale-i Nur'dan Vecize ve Anekdotlar
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 29.04.09, 09:58
  3. Maddi Manevi Kirlerden Kurtulmak İçin..
    By nurlukul in forum Dualar
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 18.10.08, 20:16
  4. Maddi ve Manevi Mideler ve Vazifeleri
    By Abdulbaki in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 31
    Son Mesaj: 12.04.08, 18:30
  5. Üstadın Mazhar Olduğu Maddi-Manevi İkramlar
    By zahid in forum Bediüzzaman'ın Hayatı (Eski, Yeni ve Üçüncü Said Dönemleri)
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 13.01.08, 23:09

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Var
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0