+ Konu Cevaplama Paneli
1. Sayfa - Toplam 2 Sayfa var 1 2 SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 14

Konu: Kalb ve Ruh Arasındaki Münasebet Nasıldır?

  1. #1
    Pürheves ecrin54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2007
    Bulunduğu yer
    Sakarya
    Mesajlar
    156

    Standart Kalb ve Ruh Arasındaki Münasebet Nasıldır?

    Allah'ın isimlerinin ilk tezahür ve tecelli merkezi Arştır. Kalp de ruhun adeta ilk tezahür ve tecelli merkezi ve yeridir.

    Arş hakkında geçerli olan kaide, kalp hakkında da geçerlidir.

    Mahlukatta Cenab-ı Hakkın isimlerinin ve sıfatlarının tezahürü, mahlukatın mahiyet ve keyfiyetiyle yakından ilgilidir.

    Yani mahlukatın mahiyeti itibariyle, tezahür edecek olan esma öne çıkar, diğerleri O'nun gölgesinde kalır. Hatta bazı esma ve sıfat, bazı mahlukatta tecelli etmeyebilir.

    Fakat arş; evvel, ahir, zahir ve batın isimlerinin halita ve karışığı olduğundan, bütün esmanın tecelli ve tezahür merkezi olması hasebiyle, Cenab-ı Hakkın ehadiyetinin, yani cilve-i zatiyenin ilk tecelliğahıdır.

    Aynen öyle de; ruhun da bedende tezahür edeceği ve iş yapacağı cihazata ve letaife göre farklı tezahürleri vardır.

    Mesela burunla koklar, dilde tadar, kulakla işitir, deri ile hisseder, mide ile hazmeder ve beyinle fikreder. Kalpte ise; bütün vasıf ve özellikleri ile birlikte bulunur. Dolayısıyla ruh, kalpte bir nevi Zati hususiyetleri ile mütecellidir.

    Bu nokta-i nazardan kalp, ruhun payitahtı ve saltanat merkezi özelliğini taşır.

    Ruh; sanki Vahidiyyet cihetiyle diğer organ, aza ve latifelerde, özel ve hususi manada tezahür eder. Kalpte ise, bir nevi ehadiyyet, Zatiyet ve külli manada tezahürü söz konusudur.

    Bu cihetle kalbe ruhun arşı denebilir.

    Buna binaen ruh; kalple beraber, ona bağlı bütün latife ve manevi cihazatı doyurur, idare ve tedvir eder.

    Bütün manevi latife ve cihazatın esası, merkezi, anası ve onları ihata eden kalptir. Ruh; bütün latife ve manevi cihazatın, merkezi ve sultanı olan kalple, o latifeleri nemalandırır ve terbiye eder.

    Nasıl ki ruh; ilmi akıl ile, hakkı hukuku ve adaleti vicdan ile ve misal alemini hayal ile ihata ve idare ediyorsa; binlerce latife ve manevi cihazatı da, kalp ve onun kumandası altında idare eder, kemale erdirir ve terbiye eder.

    Demek ki; ruh sultanı, beden ülkesini idare ederken çeşitli ana merkezler ve tahtlar kullanır. Mesela nasıl ki ruh; maddi hasseler ile, onların önündeki istifade alanlarından, keyif ve lezzet alıyor ise; kalple de, onun sayesi altındaki manevi latifeler ve cihazatın inkişafıyla, sahalarından istifade ve istifaze ederek inkişaf eder. Külli bir marifet mertebesine vasıl olur.

    Ya Rabb ! Şehadetimi köprü eyle Sevgililer Sevgilisine kavuşmam için...

    Vuslatımı takdir et... Canımı kabul buyur aşk'ına...


    Duam Sanadır Rabb'im !...

    Selâmım En Sevgili'ye !...




  2. #2
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    kalbin dairesi günler sonra ve önce ise..
    ruhun dairesi seneler sonra ve önce dir.
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  3. #3
    acizizfakiriz
    Guest acizizfakiriz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Ruh enerjidir. Kalb ise bu enerjinin en ziyade gayesinin tahakkuk ettiği yerdir..

  4. #4
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    Alıntı acizizfakiriz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ruh enerjidir. Kalb ise bu enerjinin en ziyade gayesinin tahakkuk ettiği yerdir..
    üstad enerji demiyor ki..ne diyor..bir baksana 29.sözde..ruh bahsinde..azizim

    kalbe ise latifei rabbaniye diyor..
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  5. #5
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    Ruh; zîhayat, zîşuur, nurânî vücud-u haricî giydirilmiş, câmi', hakikattar, külliyet kesb etmeye müstaid bir kanun-u emrîdir.

    http://www.risaleara.com/oku.asp?id=468
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  6. #6
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    Haşiye: Melâike mânâs?n? ve ruhâniyât?n hakikatini inkâra mecâl bulamam?şlar, belki f?trat?n nâmuslar?ndan "kuvâ-i sâriye" diye, "cereyan eden kuvvetler" nâm?n? vererek, yanl?ş bir sûrette tasvir ile bir cihetten tasdikine mecbur kalm?şlar. Ey kendini ak?ll? zanneden!..

    http://www.risaleara.com/oku.asp?id=460
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  7. #7
    Ehil Üye BiKeS_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Mesajlar
    2.770

    Standart

    Alıntı ecrin54 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Allah'ın isimlerinin ilk tezahür ve tecelli merkezi Arştır. Kalp de ruhun adeta ilk tezahür ve tecelli merkezi ve yeridir.
    Alıntı ecrin54 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    Arş hakkında geçerli olan kaide, kalp hakkında da geçerlidir.

    Mahlukatta Cenab-ı Hakkın isimlerinin ve sıfatlarının tezahürü, mahlukatın mahiyet ve keyfiyetiyle yakından ilgilidir.

    Yani mahlukatın mahiyeti itibariyle, tezahür edecek olan esma öne çıkar, diğerleri O'nun gölgesinde kalır. Hatta bazı esma ve sıfat, bazı mahlukatta tecelli etmeyebilir.

    Fakat arş; evvel, ahir, zahir ve batın isimlerinin halita ve karışığı olduğundan, bütün esmanın tecelli ve tezahür merkezi olması hasebiyle, Cenab-ı Hakkın ehadiyetinin, yani cilve-i zatiyenin ilk tecelliğahıdır.

    Aynen öyle de; ruhun da bedende tezahür edeceği ve iş yapacağı cihazata ve letaife göre farklı tezahürleri vardır.

    Mesela burunla koklar, dilde tadar, kulakla işitir, deri ile hisseder, mide ile hazmeder ve beyinle fikreder. Kalpte ise; bütün vasıf ve özellikleri ile birlikte bulunur. Dolayısıyla ruh, kalpte bir nevi Zati hususiyetleri ile mütecellidir.

    Bu nokta-i nazardan kalp, ruhun payitahtı ve saltanat merkezi özelliğini taşır.

    Ruh; sanki Vahidiyyet cihetiyle diğer organ, aza ve latifelerde, özel ve hususi manada tezahür eder. Kalpte ise, bir nevi ehadiyyet, Zatiyet ve külli manada tezahürü söz konusudur.

    Bu cihetle kalbe ruhun arşı denebilir.

    Buna binaen ruh; kalple beraber, ona bağlı bütün latife ve manevi cihazatı doyurur, idare ve tedvir eder.

    Bütün manevi latife ve cihazatın esası, merkezi, anası ve onları ihata eden kalptir. Ruh; bütün latife ve manevi cihazatın, merkezi ve sultanı olan kalple, o latifeleri nemalandırır ve terbiye eder.

    Nasıl ki ruh; ilmi akıl ile, hakkı hukuku ve adaleti vicdan ile ve misal alemini hayal ile ihata ve idare ediyorsa; binlerce latife ve manevi cihazatı da, kalp ve onun kumandası altında idare eder, kemale erdirir ve terbiye eder.

    Demek ki; ruh sultanı, beden ülkesini idare ederken çeşitli ana merkezler ve tahtlar kullanır. Mesela nasıl ki ruh; maddi hasseler ile, onların önündeki istifade alanlarından, keyif ve lezzet alıyor ise; kalple de, onun sayesi altındaki manevi latifeler ve cihazatın inkişafıyla, sahalarından istifade ve istifaze ederek inkişaf eder. Külli bir marifet mertebesine vasıl olur.
    Allah razı olsun çok istifade ettim.Sorularımın cevapları işte..

    Yâ Rab, garibem, bîkesem, zaîfem, nâtüvânem, alîlem, âcizem, ihtiyarem,


    Bî-ihtiyarem, el-aman-gûyem, afv-cûyem, meded-hâhem, zidergâhet İlâhî!




  8. #8
    Biz
    Biz isimli Üye şimdilik offline konumundadır
    Yasaklı Üye Biz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2008
    Mesajlar
    1.668

    Standart

    Alıntı acizizfakiriz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ruh enerjidir. Kalb ise bu enerjinin en ziyade gayesinin tahakkuk ettiği yerdir..
    Alıntı ecrin54 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Buna binaen ruh; kalple beraber, ona bağlı bütün latife ve manevi cihazatı doyurur, idare ve tedvir eder.

    Bütün manevi latife ve cihazatın esası, merkezi, anası ve onları ihata eden kalptir. Ruh; bütün latife ve manevi cihazatın, merkezi ve sultanı olan kalple, o latifeleri nemalandırır ve terbiye eder.

    Nasıl ki ruh; ilmi akıl ile, hakkı hukuku ve adaleti vicdan ile ve misal alemini hayal ile ihata ve idare ediyorsa; binlerce latife ve manevi cihazatı da, kalp ve onun kumandası altında idare eder, kemale erdirir ve terbiye eder.

    Demek ki; ruh sultanı, beden ülkesini idare ederken çeşitli ana merkezler ve tahtlar kullanır. Mesela nasıl ki ruh; maddi hasseler ile, onların önündeki istifade alanlarından, keyif ve lezzet alıyor ise; kalple de, onun sayesi altındaki manevi latifeler ve cihazatın inkişafıyla, sahalarından istifade ve istifaze ederek inkişaf eder. Külli bir marifet mertebesine vasıl olur.
    http://www.sorularlarisaleinur.com/s...w_qna&id=13262
    Biri veciz, olmuş diğeri ise tefsiri olmuş.

  9. #9
    Pürheves şamil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jan 2008
    Mesajlar
    196

    Standart

    üstadın külliyatın çeşitli yerlerinde bir tabiri var.

    Kalbi yerinde olan gibi,

    kalbi yerinde olmanın alemeti nedir acaba?

  10. #10
    Ehil Üye Abdulbaki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2006
    Yaş
    56
    Mesajlar
    3.610

    Standart

    Muhterem kardeşler kalb konusu Risale-i Nurlarda detaylarla incelenmiş bir konudur.Bizlerde daha önce bir kaç başlıkta farklı noktalardan konuyu incelemeye çalışmıştık.Belki istifade edilebilir niyetiyle linklerini veriyorum.

    http://www.risaleforum.com/showthread.php?t=5534

    http://www.risaleforum.com/showthread.php?t=6510

    Biz ise hem insancasına, hem Müslümancasına yaşamak istiyoruz. (Bediüzzaman)


+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Kalb
    By *SAHRA* in forum İslami Nitelikli Yazılar
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 08.06.14, 21:48
  2. Ruh ile Kalb Arasındaki Farklar Nelerdir?
    By Mehmet.B.C in forum İslami Konular ve İman Hakikatleri
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 02.09.08, 11:09
  3. Haram Kazanan İnsanlarla Münasebet.
    By Ahsen Nur in forum Fıkıh
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 08.08.08, 17:58
  4. Cenneti Teşkil Eden Ecza ve Maddeler Arasında Münasebet Vardır, Zıddiyet Yoktur.
    By lasiyyema in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 31.08.07, 15:43

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Var
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0