Risale i nurdan bilmediklerimi ögrenmek için başvurdugum sitelerin aras?nda risaleforum.com yan?nda www.islamicevaplar.org adresindeki abilerde bulunmakta yine herzamanki gibi sordugum soru şöyleydi : Arkadaş! Mâsum bir insana veya hayvanlara gelen felâketlerde, musibetlerde, beşer fehminin anlayamad?ğ? baz? esbab ve hikmetler vard?r. Yaln?z, meşiet-i ?lâhiyenin düsturlar?n? hâvi şeriat-? f?triye ahkâm?, akl?n vücuduna tâbi değildir ki, akl? olmayan birşeye tatbik edilmesin. O şeriat?n hikmetleri kalb, his, istidada bakar. Bunlardan husule gelen fiillere, o şeriat?n hükümleri tatbikle tecziye edilir. Meselâ, bir çocuk, eline ald?ğ? bir kuş veya bir sineği öldürse, şeriat-? f?triyenin ahkâm?ndan olan hiss-i şefkate muhalefet etmiş olur. ?şte bu muhalefetten dolay? düşüp baş? k?r?l?rsa müstahak olur. Çünkü, bu musibet o muhalefete cezad?r. Veya dişi bir kaplan, öz evlâtlar?na olan şiddet-i şefkat ve himâyeyi nazara almayarak, zavall? ceylân?n yavrucuğunu parçalayarak yavrular?na r?z?k yapar. Sonra, bir avc? taraf?ndan öldürülür. ?şte, hiss-i şefkat ve himâyeye muhalefet ettiğinden, ceylâna yapt?ğ? ayn? musibete mâruz kal?r. ?htar Kaplan gibi hayvanlar?n halal r?z?klar?, ölü hayvanlard?r. Sağ hayvanlar? öldürüp r?z?k yapmak, şeriat-? f?triyece haramd?r.
selamün aleyküm hocam
Risale i Nurlarda Kaplan gibi hayvanlar?n helal r?z?klar?, ölü hayvanlard?r. Sağ hayvanlar? öldürüp r?z?k yapmak, şeriat-? f?triyece haramd?r. deniyor vahşi hayvanlar?n her daim sahrada leş bulmalar? mümkünmü birde kainattaki dengeden söz ediliyor eğer y?lanlar olmasaym?ş fareler çogal?rm?ş peki hocam y?lanlar fareleri yedikleri zaman şefkat hissine ayk?r?m? hareket ediyorlar birde hocam hayvanlarda cüzzi irade varm?d?r bunlar kafama tak?l?yor Allaha emanet olunuz
: Aleyküm selam ve rahmetullahi brkth.
Sevgili Karatoprak bu konu benim de merak ettiğim bir konu idi. Bu konuda daha önceleri sorduğum sorulara tam cevap alamad?m. Bu sebeple konuya bir yaklaş?m getirmeye çal?şacağ?m. Sen yine Risale ehli insanlara bunu sorabilirsin.
Yaklaş?m?m ise şöyle,
Bir şeyin şeriat? f?triyece haram olmas? demek ahirete yönelik bir suç işlenmesi demek değildir. Dünyada yapt?ğ?n?n benzerinin kendisinin de baş?na gelmesini hakketmesi demektir. Yani vahşi hayvanlar?n birçoğu yapt?klar? bu vahşetin cezas? olarak kendileri de benzer vahşetlere maruz kalmaktad?rlar. Tabiki Şu anda vahşi hayvanlar?n ölü hayvan bulmalar? devaml? mümkün gözükmemektedir. Ancak bunun sebebi ölmelerine f?rsat vermeden avlay?p öldürmeleri olabilir. Yani bir k?s?m vahşi hayvanlar h?rslar?n?n etkisi ile kainattaki şefkatkarane vaziyete muhalif hareket etmektedirler.
Gerçi burada hayvanat?n say?sal dengesi sağlan?yor denebilir fakat bu yine yap?lan fiilin doğru olduğunu göstermez. Çünkü insanlar aras?nda da cinayetler ve haks?z savaşlar cereyan etmektedir ve bu da insanlar?n say?sal dengesine katk? sağl?yor fakat bu dahi yap?lan?n doğru olduğunu göstermiyor. hayvanlar?n h?rslar?na istinaden yapt?klar? bu vahşet cüzi iradeleri olmad?ğ?ndan ahiret cezas?n? gerektirmiyor. Sadece dünyada geçerli olan etme bulma f?trat kanuna göre cezaland?r?l?yorlar.
Y?lan?n fareyi canl? yutmas? da şefkat hissine uygun düşmemektedir. Nitekim Kainatta umumi bir şefkat tezahürü mevcuttur. Y?lan?n bu durumu ise vahşilik s?fat? ile cezaland?r?lmas? ve birçok insan?n ve diğer birçok canl?n?n gadrine uğramas? sonucunu doğurmuştur. Bu da Şeriat? f?triyenin bir tecellisidir.
Yine Risale-i Nur'un bir yerinde köpeğin insanoğluna bunca sadakat?yla birlikte aşağ? bir isimlendirme ile cezaland?r?lmas?n?n hikmeti anlat?lm?şt?r. Bu da şeriat? f?triyenin bir tezahürüdür.
Elbette ki en doğrusunu onlar? yaratan bilir..