+ Konu Cevaplama Paneli
1. Sayfa - Toplam 4 Sayfa var 1 2 3 ... SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 34

Konu: Zikirden Nefretkârâne Uzaklaştırmak... Üzerine

  1. #1
    Ehil Üye nâme-i nur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2006
    Mesajlar
    1.460

    Standart Zikirden Nefretkârâne Uzaklaştırmak... Üzerine

    ...bizleri, günahlardan gelen yaralar ve yaralardan has?l olan vesveseler, şüpheler-neûzu billâh-mahall-i ?mân olan bât?n-? kalbe ilişip iman? zedeler ve iman?n tercüman? olan lisan?n zevk-i ruhanîsine ilişip zikirden nefretkârâne uzaklaşt?rarak susturuyorlar. (Lem'alar)

    bu konu daha önce aç?ld? m? bilemiyorum.. ama bu konu hakk?ndaki ifadelerinizi, paylaş?mlar?n?z? merak ediyor, bekliyorum...

  2. #2
    acizizfakiriz
    Guest acizizfakiriz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Bu konuyu en güzel açıklayan cümleler, arkasından gelen cümlelerdir...

  3. #3
    Ehil Üye insirah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2007
    Bulunduğu yer
    Kure-i Arz
    Mesajlar
    3.312

    Standart

    ''Her günah içinde küfre gidilebilecek bir yol vard?r'' sözüyle bağlant?l? bir mevzu.

    Sosyal hayatta hem hal olan insanlar,günah ortam?yla daha fazla hem hal olduklar? için gerek farz ibadetlerinde gerekse sair ibadetlerde zorlanmalar oluyor.?hlas zedeleniyor ya da feyiz azal?yor.Bunun sebebi ise günahlar hem manevi havay? olumsuz yönde etkilediği gibi hem de insan?n kalbini de etkilemekte.Hakikatleri görebilmek oyüzden zorlaş?yor ve göremediğimiz gibi yaşant?ya geçirmek de...

    Neden ramazan ay?nda,insan manevi olarak kendini daha kuvvetli hissediyor?Çünkü hem ibadetleri çoğal?yor hem de toplumda işlenen günah oran? ciddi manada azal?yor.?nsan töğbe ettikçe ise -biiznillah- o tehlikeden de kurtuluyor.?zacae suresinin son ayet-i kerimesinde geçiyor ya mealen:''Şüphesiz ki O töğbe edenleri çokca sever''...

    Ki üstad?m?z?n da ziyadesiyle üzdüğü şeylerden biri de hayat-i içtimaide bulunan talebelerinin halleri.Daha sonra da şahs-? manevi şirketini merhem olarak gösteriyor.
    Kainattaki gidisati izlesek ve israfin ve intizamsizligin olmadigini gorsek,sanirim bu bizim icin en buyuk tahkik egitimi olacaktir.

  4. #4
    Ehil Üye Meyvenin Zeyli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Mesajlar
    3.341

    Standart

    REMİZ

    Arkadaş!

    Nefis, tembellik saikasıyla vazife-i ubudiyetini terk ettiğinden, tesettür etmek istiyor. Yani, onu görecek bir rakibin gözü altında bulunmasını istemiyor. Bunun için;
    bir Hâlıkın, bir Mâlikin bulunmamasını temennî eder.
    Sonra mülâhaza eder.
    Sonra tasavvur eder.
    Nihayet, ademini, yok olduğunu itikad etmekle dinden çıkar.

    Halbuki, kazandığı o hürriyetler, adem-i mes'uliyetler altında ne gibi zehirler, yılanlar, elîm elemler bulunduğunu bilmiş olsa, derhal tevbeyle vazifesine avdet eder.

    Mesnevi-i Nuriye

    Ve sen yine denendiğinde.. Ve yine kalbin daraldığında.. Ve yine bütün kapılar kapandığında.. Ve yine ne yapman gerektiğini bilemediğinde.. Uzun uzun düşün.. Ve hatırla yaratanını!.. "ALLAH kuluna kafi değil mi?" [Zümer Suresi - 36]


  5. #5
    Ehil Üye Meyvenin Zeyli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Mesajlar
    3.341

    Standart

    İ'lem eyyühe'l-aziz!

    Mâsiyetin mahiyetinde, bilhassa devam ederse, küfür tohumu vardır. Çünkü, o mâsiyete devam eden, ülfet peyda eder, sonra ona âşık ve müptelâ olur. Terkine imkân bulamayacak dereceye gelir. Sonra o mâsiyetinin ikaba mûcip olmadığını temenniye başlar. Bu hal böylece devam ettikçe, küfür tohumu yeşillenmeye başlar. En nihayet, gerek ikabı ve gerek dârü'l-ikabı inkâra sebep olur.

    Ve keza, mâsiyete terettüp eden hacâletten dolayı, o mâsiyetin mâsiyet olmadığını iddia etmekle, o mâsiyete muttali olan melekleri bile inkâr eder. Hattâ şiddet-i hacâletten, yevm-i hesabın gelmeyeceğini temenni eder. Şayet yevm-i hesabı nefyeden ednâ bir vehmi bulursa, o vehmi kocaman bir bürhan addeder.

    En nihayet nedâmet edip terk etmeyenlerin kalbi küsufa tutulur, mahvolur, gider. El-iyâzü Billâh!

    Mesnevi-i Nuriye

    Ve sen yine denendiğinde.. Ve yine kalbin daraldığında.. Ve yine bütün kapılar kapandığında.. Ve yine ne yapman gerektiğini bilemediğinde.. Uzun uzun düşün.. Ve hatırla yaratanını!.. "ALLAH kuluna kafi değil mi?" [Zümer Suresi - 36]


  6. #6
    Ehil Üye insirah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2007
    Bulunduğu yer
    Kure-i Arz
    Mesajlar
    3.312

    Standart

    Günah kalbe işleyip, siyahland?ra siyahland?ra, tâ nur-u iman? ç?kar?ncaya kadar kat?laşt?r?yor. Herbir günah içinde küfre gidecek bir yol var. O günah, istiğfarla çabuk imha edilmezse, kurt değil, belki küçük bir mânevî y?lan olarak kalbi ?s?r?yor.

    Meselâ, utand?racak bir günah? gizli işleyen bir adam, başkas?n?n ?tt?la?ndan çok hicap ettiği zaman, melâike ve ruhaniyât?n vücudu ona çok ağ?r geliyor. Küçük bir emâre ile onlar? inkâr etmek arzu ediyor.

    Hem meselâ, Cehennem azâb?n? intaç eden büyük bir günah? işleyen bir adam, Cehennemin tehdidât?n? işittikçe istiğfarla ona karş? siper almazsa, bütün ruhuyla Cehennemin ademini arzu ettiğinden, küçük bir emâre ve bir şüphe, Cehennemin inkâr?na cesaret veriyor.

    Hem meselâ, farz namaz?n? k?lmayan ve vazife-i ubudiyeti yerine getirmeyen bir adam?n, küçük bir âmirinden küçük bir vazifesizlik yüzünden ald?ğ? tekdirden müteessir olan o adam, Sultân-? Ezel ve Ebedin mükerrer emirlerine karş? farz?nda yapt?ğ? bir tembellik, büyük bir s?k?nt? veriyor. Ve o s?k?nt?dan arzu ediyor ve mânen diyor ki, keşke o vazife-i ubudiyeti bulunmasayd?! Ve bu arzudan, bir mânevî adâvet-i ?lâhiyeyi işmam eden bir inkâr arzusu uyan?r. Bir şüphe, vücud-i ?lâhiyeye dair kalbe gelse, katî bir delil gibi ona yap?şmaya meyleder; büyük bir helâket kap?s? ona aç?l?r. O bedbaht bilmiyor ki, inkâr vas?tas?yla, gayet cüz'î bir s?k?nt? vazife-i ubudiyetten gelmeye mukabil, inkârda milyonlarla o s?k?nt?dan daha müthiş mânevî s?k?nt?lara kendini hedef eder. Sineğin ?s?rmas?ndan kaç?p y?lan?n ?s?rmas?n? kabul eder...

    Lemalar
    Kainattaki gidisati izlesek ve israfin ve intizamsizligin olmadigini gorsek,sanirim bu bizim icin en buyuk tahkik egitimi olacaktir.

  7. #7
    acizizfakiriz
    Guest acizizfakiriz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Katiyen bil ki, hilkatin en yüksek gayesi ve fıtratın en yüce neticesi, iman-ı billâhtır. Ve insaniyetin en âli mertebesi ve beşeriyetin en büyük makamı, iman-ı billâh içindeki marifetullahtır. Cin ve insin en parlak saadeti ve en tatlı nimeti, o marifetullah içindeki muhabbetullahtır. Ve ruh-u beşer için en hâlis sürur ve kalb-i insan için en sâfi sevinç, o muhabbetullah içindeki lezzet-i ruhaniyedir.

    Evet, bütün hakikî saadet ve hâlis sürur ve şirin nimet ve sâfi lezzet, elbette marifetullah ve muhabbetullahtadır. Onlar, onsuz olamaz. Cenâb-ı Hakkı tanıyan ve seven, nihayetsiz saadete, nimete, envâra, esrara, ya bilkuvve veya bilfiil mazhardır. Onu hakikî tanımayan, sevmeyen, nihayetsiz şekavete, âlâma ve evhama mânen ve maddeten müptelâ olur. mektubat

  8. #8
    Ehil Üye nâme-i nur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2006
    Mesajlar
    1.460

    Standart

    abiler paylaş?mlardan dolay? ALLAH raz? olsun

    Alıntı insirah Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ''Her günah içinde küfre gidilebilecek bir yol vard?r'' sözüyle bağlant?l? bir mevzu.

    Sosyal hayatta hem hal olan insanlar,günah ortam?yla daha fazla hem hal olduklar? için gerek farz ibadetlerinde gerekse sair ibadetlerde zorlanmalar oluyor.?hlas zedeleniyor ya da feyiz azal?yor.Bunun sebebi ise günahlar hem manevi havay? olumsuz yönde etkilediği gibi hem de insan?n kalbini de etkilemekte.Hakikatleri görebilmek oyüzden zorlaş?yor ve göremediğimiz gibi yaşant?ya geçirmek de...
    ...özellikle buras?.... yani masiyetle meşguliyet art?nca hakikatlere yabani bakmak gibi bir tehlike var. MaşaALLAH güzel ifade etmişsiniz. ALLAH raz? olsun.. amin..
    Konu nâme-i nur tarafından (31.10.07 Saat 16:46 ) değiştirilmiştir.


  9. #9
    Ehil Üye nâme-i nur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2006
    Mesajlar
    1.460

    Standart

    Alıntı Meyvenin Zeyli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İ'lem eyyühe'l-aziz!

    Mâsiyetin mahiyetinde, bilhassa devam ederse, küfür tohumu vardır. Çünkü, o mâsiyete devam eden, ülfet peyda eder, sonra ona âşık ve müptelâ olur. Terkine imkân bulamayacak dereceye gelir. Sonra o mâsiyetinin ikaba mûcip olmadığını temenniye başlar. Bu hal böylece devam ettikçe, küfür tohumu yeşillenmeye başlar. En nihayet, gerek ikabı ve gerek dârü'l-ikabı inkâra sebep olur.
    Mesnevi-i Nuriye
    burası bu konuyu açarken ki hissiyatıma çok muvafık. ben buraya bakmamıştım. ALLAH razı olsun.. amin..

  10. #10
    Ehil Üye Fehim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Yaş
    56
    Mesajlar
    1.866

    Standart

    Şayet lezzetli taamlar?n tenavülünden lezzet alm?yorsak,bedenen hasta olduğumuza karar verebiliriz.

    Şayet ibadet ve taatlerimiz bize manevi lezzetleri miras b?rakm?yorsada manen hasta olduğumuz kanaati has?l olmal?.

    Buyurun kendimizi maddi,manevi muayene edelim...

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 05.10.16, 07:19
  2. Aşk Üzerine...
    By havf_reca in forum Edebiyat
    Cevaplar: 24
    Son Mesaj: 18.04.09, 15:18
  3. Takiyye Üzerine
    By Bîçare S.V. in forum İslami Nitelikli Yazılar
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 25.11.08, 10:50
  4. Cevaplar: 47
    Son Mesaj: 27.12.07, 23:15
  5. Kıl'lar Üzerine...
    By sliha87 in forum Serbest Kürsü
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 02.09.06, 23:35

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Var
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0