+ Konu Cevaplama Paneli
1. Sayfa - Toplam 3 Sayfa var 1 2 3 SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 28

Konu: 15.Mektup 6. Sualin Meali

  1. #1
    Ehil Üye karatoprak1975 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.126

    Standart 15.Mektup 6. Sualin Meali

    Altıncı Sualinizin Meâli:
    Bu âyetin âhirete, Cennete, Cehenneme ve ehillerine şümulü var mı, yok mu?

    Elcevap: Şu mesele, pek çok ehl-i tahkik ve ehl-i keşif ve ehl-i velâyetin medar-ı bahsi olmuş. Şu meselede söz onlarındır. Hem de şu âyetin çok genişliği ve çok merâtibi var.

    Ehl-i tahkikin bir kısm-ı ekseri demişler ki: "Âlem-i bekaya şümulü yok." Diğer kısmı ise: "Âni olarak onlar da az bir zamanda bir nevi helâkete mazhar olurlar. O kadar az bir zamanda oluyor ki, fenâya gidip gelmiş hissetmeyecekler."

    Amma, bazı müfrit fikirli ehl-i keşfin hükmettikleri fenâ-yı mutlak ise, hakikat değildir. Çünkü, Zât-ı Akdes-i İlâhî madem sermedî ve daimîdir; elbette sıfâtı ve esmâsı dahi sermedî ve daimîdirler. Madem sıfâtı ve esmâsı daimî ve sermedîdirler; elbette onların aynaları ve cilveleri ve nakışları ve mazharları olan âlem-i bekadaki bâkiyat ve ehl-i beka, fenâ-yı mutlaka, bizzarure, gidemez.

    Kur'ân-ı Hakîmin feyzinden şimdilik iki nokta hatıra gelmiş; icmâlen yazacağız.

    Birincisi: Cenâb-ı Hak öyle bir Kadîr-i Mutlaktır ki, adem ve vücut, kudretine ve iradesine nisbeten iki menzil gibi, gayet kolay bir surette oraya gönderir ve getirir. İsterse bir günde, isterse bir anda oradan çevirir.

    Hem adem-i mutlak zaten yoktur. Çünkü bir ilm-i muhît var. Hem daire-i ilm-i İlâhînin harici yok ki, bir şey ona atılsın. Daire-i ilim içinde bulunan adem ise, adem-i haricîdir ve vücud-u ilmîye perde olmuş bir ünvandır. Hattâ, bu mevcudat-ı ilmiyeye, bazı ehl-i tahkik "a'yân-ı sâbite" tabir etmişler. Öyleyse, fenâya gitmek, muvakkaten haricî libasını çıkarıp, vücud-u mânevîye ve ilmîye girmektir. Yani, hâlik ve fâni olanlar, vücud-u haricîyi bırakıp, mahiyetleri bir vücud-u mânevî giyer, daire-i kudretten çıkıp daire-i ilme girer.

    İkincisi: Çok Sözlerde izah ettiğimiz gibi, herşey, mânâ-yı ismiyle ve kendine bakan vecihte hiçtir; kendi zâtında müstakil ve bizatihî sabit bir vücudu yok. Ve yalnız kendi başıyla kaim bir hakikati yok. Fakat Cenâb-ı Hakka bakan vecihte ise, yani mânâ-yı harfiyle olsa, hiç değil. Çünkü onda cilvesi görünen esmâ-i bâkiye var. Mâdum değil; çünkü sermedî bir vücudun gölgesini taşıyor. Hakikati vardır, sabittir, hem yüksektir. Çünkü mazhar olduğu bâki bir ismin sabit bir nevi gölgesidirHem insanın elini mâsivâdan kesmek için bir kılıçtır ki, o da, Cenâb-ı Hakkın hesabına olmayan fâni dünyada, fâni şeylere karşı alâkalarını kesmek için, hükmü, dünyadaki fâniyâta bakar. Demek, Allah hesabına olsa, mânâ-yı harfiyle olsa, liveçhillâh olsa, mâsivâya girmez ki,
    kılıcıyla başı kesilsin.

    Elhasıl: Eğer Allah için olsa, Allah'ı bulsa, gayr kalmaz ki başı kesilsin. Eğer Allah'ı bulmazsa ve hesabıyla bakmazsa, herşey gayrdır.
    kılıcını istimal etmeli, perdeyi yırtmalı, tâ Onu bulmalı.


    www.risaleara.com

    ----------------------------------------------


    yukarıda alıntı yaptığım yer bana çok ağır geldi bu yükü hafifletmeniz için

    yardımınıza müracat edecektim


    ince okuyup geçeyim siz birikimlerinizi paylaşın inşallah başlıyorum


    Herşey helâk olup gidicidir-Ona bakan yüzü müstesnâ." Kasas Sûresi: 28:88

    Ayet-i kerimesinin

    Ehl-i tahkikin bir kısm-ı ekseri demişler ki: "Âlem-i bekaya şümulü yok." Diğer kısmı ise: "Âni olarak onlar da az bir zamanda bir nevi helâkete mazhar olurlar. O kadar az bir zamanda oluyor ki, fenâya gidip gelmiş hissetmeyecekler."

    sizlerden öncelikle bu paragrafın ne manaya geldiğini öğrenmek istiyorum

    bir iki gün bu paragraf hakkındaki yorumlarınızı bekliyorum acizane talep ediyor

    rica ediyorum sonra başka paragrafa geçeceğim inşallah şimdilik hepinizden

    Allah razı olsun

  2. #2
    acizizfakiriz
    Guest acizizfakiriz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Alıntı karatoprak1975 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster


    yukar?da al?nt? yapt?ğ?m yer bana çok ağ?r geldi bu yükü hafifletmeniz için

    yard?m?n?za müracat edecektim

    Ehl-i tahkikin bir k?sm-? ekseri demişler ki: "Âlem-i bekaya şümulü yok." Diğer k?sm? ise: "Âni olarak onlar da az bir zamanda bir nevi helâkete mazhar olurlar. O kadar az bir zamanda oluyor ki, fenâya gidip gelmiş hissetmeyecekler."

    sizlerden öncelikle bu paragraf?n ne manaya geldiğini öğrenmek istiyorum

    bir iki gün bu paragraf hakk?ndaki yorumlar?n?z? bekliyorum acizane talep ediyor

    rica ediyorum sonra başka paragrafa geçeceğim inşallah şimdilik hepinizden

    Allah raz? olsun
    Kardeşim bu ve emsali konular islam alimleri taraf?ndan tart?şma konusu olup üstad bunlar? nakletmiş ve netice de de konunun hakiki reçetesini devam?nda vererek konuya noktay? koymuştur:

    Kur'ân-? Hakîmin feyzinden şimdilik iki nokta hat?ra gelmiş; icmâlen yazacağ?z.

    Birincisi: Cenâb-? Hak öyle bir Kadîr-i Mutlakt?r ki, adem ve vücut, kudretine ve iradesine nisbeten iki menzil gibi, gayet kolay bir surette oraya gönderir ve getirir. ?sterse bir günde, isterse bir anda oradan çevirir.

    Hem adem-i mutlak zaten yoktur. Çünkü bir ilm-i muhît var. Hem daire-i ilm-i ?lâhînin harici yok ki, bir şey ona at?ls?n. Daire-i ilim içinde bulunan adem ise, adem-i haricîdir ve vücud-u ilmîye perde olmuş bir ünvand?r. Hattâ, bu mevcudat-? ilmiyeye, baz? ehl-i tahkik "a'yân-? sâbite" tabir etmişler. Öyleyse, fenâya gitmek, muvakkaten haricî libas?n? ç?kar?p, vücud-u mânevîye ve ilmîye girmektir. Yani, hâlik ve fâni olanlar, vücud-u haricîyi b?rak?p, mahiyetleri bir vücud-u mânevî giyer, daire-i kudretten ç?k?p daire-i ilme girer.

    ?kincisi: Çok Sözlerde izah ettiğimiz gibi, herşey, mânâ-y? ismiyle ve kendine bakan vecihte hiçtir; kendi zât?nda müstakil ve bizatihî sabit bir vücudu yok. Ve yaln?z kendi baş?yla kaim bir hakikati yok. Fakat Cenâb-? Hakka bakan vecihte ise, yani mânâ-y? harfiyle olsa, hiç değil. Çünkü onda cilvesi görünen esmâ-i bâkiye var. Mâdum değil; çünkü sermedî bir vücudun gölgesini taş?yor. Hakikati vard?r, sabittir, hem yüksektir. Çünkü mazhar olduğu bâki bir ismin sabit bir nevi gölgesidirHem insan?n elini mâsivâdan kesmek için bir k?l?çt?r ki, o da, Cenâb-? Hakk?n hesab?na olmayan fâni dünyada, fâni şeylere karş? alâkalar?n? kesmek için, hükmü, dünyadaki fâniyâta bakar. Demek, Allah hesab?na olsa, mânâ-y? harfiyle olsa, liveçhillâh olsa, mâsivâya girmez ki,
    k?l?c?yla baş? kesilsin.

    Elhas?l: Eğer Allah için olsa, Allah'? bulsa, gayr kalmaz ki baş? kesilsin. Eğer Allah'? bulmazsa ve hesab?yla bakmazsa, herşey gayrd?r.
    k?l?c?n? istimal etmeli, perdeyi y?rtmal?, tâ Onu bulmal?.

  3. #3
    Ehil Üye karatoprak1975 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.126

    Standart

    aciziz fakiriz ağabeyim iyisin hoşsun ben sizlerden vecizeyi aç?klaman?z? istedim

    siz ilkokul öğrencisine kimya gösteriyosunuz mubarek insan

  4. #4
    acizizfakiriz
    Guest acizizfakiriz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Alıntı karatoprak1975 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aciziz fakiriz ağabeyim iyisin hoşsun ben sizlerden vecizeyi açıklamanızı istedim

    siz ilkokul öğrencisine kimya gösteriyosunuz mubarek insan
    Kimyager kardeşim biz de onu yaptık üstad altta açıklamış işte o anlaşılmayan yeri değil mi? Orayı da anlamıyorsanız mesele başka..

  5. #5
    Ehil Üye karatoprak1975 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.126

    Standart

    evet tüm mesele orda ağabeyim anlasayd?m zaten sormazd?m

    yinede ilgilendiğin için sağolas?n

  6. #6
    acizizfakiriz
    Guest acizizfakiriz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Alıntı karatoprak1975 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet tüm mesele orda ağabeyim anlasaydım zaten sormazdım

    yinede ilgilendiğin için sağolasın
    "Hem adem-i mutlak zaten yoktur. Çünkü bir ilm-i muhît var. Hem daire-i ilm-i İlâhînin harici yok ki, bir şey ona atılsın. Daire-i ilim içinde bulunan adem ise, adem-i haricîdir ve vücud-u ilmîye perde olmuş bir ünvandır. Hattâ, bu mevcudat-ı ilmiyeye, bazı ehl-i tahkik "a'yân-ı sâbite" tabir etmişler. Öyleyse, fenâya gitmek, muvakkaten haricî libasını çıkarıp, vücud-u mânevîye ve ilmîye girmektir. Yani, hâlik ve fâni olanlar, vücud-u haricîyi bırakıp, mahiyetleri bir vücud-u mânevî giyer, daire-i kudretten çıkıp daire-i ilme girer. "

  7. #7
    acizizfakiriz
    Guest acizizfakiriz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Meselâ, nasıl ki göze görülmeyen eczalı bir mürekkeple yazılan bir kitaba, o yazıyı göstermeye mahsus bir ecza sürülse, o koca kitap birden herbir göze vücudunu gösterip kendini okutturur. Aynen öyle de, o Kadîr-i Ezelînin ilm-i muhitinde, herşeyin suret-i mahsusası, bir miktar-ı muayyenle taayyün ediyor. O Kadîr-i Mutlak, emr-i kün feyekûn ile, o hadsiz kudretiyle ve nâfiz iradesiyle, o yazıya sürülen ecza gibi, gayet kolay ve suhuletle, kudretin bir cilvesi olan kuvvetini o mahiyet-i ilmiyeye sürer, o şeye vücud-u haricî verir, göze gösterir, nukuş-u hikmetini okutturur. 11. rica

  8. #8
    Ehil Üye karatoprak1975 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.126

    Standart

    seni anl?yorum ağabey yard?mc? olman?n haz?r lezzetini yaş?yorsun ama

    be istiyordumki bölüm bölüm aktard?klar?m? sade bir şekilde benim gibi amilerin

    anlayacağ? şekilde aç?klanmas? bunun için ilk paragraf?n aç?klamas?n?

    bekliyordum

  9. #9
    Ehil Üye karatoprak1975 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.126

    Standart

    ya abi özür dilerim ben soru sormay?da beceremiyorum kar?şt?rd?m galiba helal et hakk?n?

  10. #10
    acizizfakiriz
    Guest acizizfakiriz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Alıntı karatoprak1975 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    seni anlıyorum ağabey yardımcı olmanın hazır lezzetini yaşıyorsun ama

    be istiyordumki bölüm bölüm aktardıklarımı sade bir şekilde benim gibi amilerin

    anlayacağı şekilde açıklanması bunun için ilk paragrafın açıklamasını

    bekliyordum
    Meselâ, nasıl ki göze görülmeyen eczalı bir mürekkeple yazılan bir kitaba, o yazıyı göstermeye mahsus bir ecza sürülse, o koca kitap birden herbir göze vücudunu gösterip kendini okutturur. Aynen öyle de, o Kadîr-i Ezelînin ilm-i muhitinde, herşeyin suret-i mahsusası, bir miktar-ı muayyenle taayyün ediyor. O Kadîr-i Mutlak, emr-i kün feyekûn ile, o hadsiz kudretiyle ve nâfiz iradesiyle, o yazıya sürülen ecza gibi, gayet kolay ve suhuletle, kudretin bir cilvesi olan kuvvetini o mahiyet-i ilmiyeye sürer, o şeye vücud-u haricî verir, göze gösterir, nukuş-u hikmetini okutturur.

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Âyet-i Kerime Meâli
    By Bîçare S.V. in forum Dualar
    Cevaplar: 19
    Son Mesaj: 24.11.14, 08:59
  2. Hadisi Şerif Meâli
    By Bîçare S.V. in forum Dualar
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 02.02.12, 04:14
  3. Hadis-i Şerif Meâli
    By Bîçare S.V. in forum Dualar
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 10.01.12, 08:31
  4. Hadis-i Şerif Meâli
    By Bîçare S.V. in forum Hz. Muhammed (S.A.V)
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 06.12.11, 08:38
  5. Duha Suresi ve MeaLi
    By yusuf91 in forum Dualar
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 09.09.09, 13:27

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Var
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0