+ Konu Cevaplama Paneli
1. Sayfa - Toplam 2 Sayfa var 1 2 SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 12

Konu: Risale-i Nur'da Rabıta-i Mevt İle İlgili Bir Sual

  1. #1
    Yasaklı Üye katre_44 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Mesajlar
    99

    Standart Risale-i Nur'da Rabıta-i Mevt İle İlgili Bir Sual

    Sual: Üstad Bediüzzaman’ın On Yedinci Lem’a’nın On İkinci Nota’sında yaptığı rabıta-i mevt -ki orada ölümünü, kabre girişini ve kabrindeki vaziyetleri bahsetmektedir- ehl-i tarikatın hayali rabıta-i mevt usulüne benzemiyor mu?

  2. 27.10.07 13:48

    Yasaklı Üye


  3. #2
    acizizfakiriz
    Guest acizizfakiriz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Alıntı katre_44 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ehl-i tarikatın hayali rabıta-i mevt usulüne benzemiyor mu?
    "Fakat mesleğimiz tarikat olmadığı, belki hakikat olduğu için, bu rabıtayı, ehl-i tarikat gibi farazî ve hayalî suretinde yapmaya mecbur değiliz." 21. lema

    Üstad mecbur değiliz diyor, istiyen de yapamaz demiyor..

  4. #3
    Ehil Üye _MerHeM_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Bulunduğu yer
    Alem-i şehadet
    Mesajlar
    2.225

    Standart

    Fakat mesleğimiz tarikat olmad?ğ?, belki hakikat olduğu için, bu rab?tay?, ehl-i tarikat gibi farazî ve hayalî suretinde yapmaya mecbur değiliz. Hem meslek-i hakikate uygun gelmiyor. Belki, âk?beti düşünmek suretinde müstakbeli zaman-? haz?ra getirmek değil, belki hakikat noktas?nda zaman-? haz?rdan istikbale fikren gitmek, nazaran bakmakt?r. Evet, hiç hayale, faraza lüzum kalmadan, bu k?sa ömür ağac?n?n baş?ndaki tek meyvesi olan kendi cenazesine bakabilir. Onunla yaln?z kendi şahs?n?n mevtini gördüğü gibi, bir parça öbür tarafa gitse asr?n?n ölümünü de görür; daha bir parça öbür tarafa gitse dünyan?n ölümünü de müşahede eder, ihlâs-? etemme yol açar. 21. lema

    burada meslek i hakikate uygun gelmiyor denmektedir.Uygun olan varken uygun olmayanla neden yapal?m.

  5. #4
    acizizfakiriz
    Guest acizizfakiriz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Alıntı ahmetnadimcavgan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    burada meslek i hakikate uygun gelmiyor denmektedir.Uygun olan varken uygun olmayanla neden yapalım.
    Muktezayı hal onu gerektirmişse bu da hakikat değil mi aziz kardeşim. Uygun gelmiyor demek hakikatsiz demek değil ki ayrıca değil mi? Onun da kendine göre bir hakikat vechesi var...

  6. #5
    Müdakkik Üye nurçi38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Mesajlar
    759

    Standart

    Maşallah kardeşim bayağı istifadeli konular açıyorsunuz..

    Acizane cevap vermeye çalışayım:

    Elcevab: Hayır. Çünkü Üstad Bediüzzaman orada hayal kurmamaktadır ve bir faraziyeden bahsetmemektedir. Belki Üstad, fikren istikbale gitmiş ve mevt hakikatini keşfederek ayne’lyakin görmüştür. Onun için o notanın başında “Ey Rabb-i Rahîmim ve ey Hâlık-ı Kerîmim! sırrıyla ben şimdiden görüyorum ki” demiştir. Yani “her gelecek yakındır” hadisinin sırrıyla “ben zamanın üstüne çıkarak istikbali şimdiden keşfedip görüyorum” demek istemiştir.

    Mevzuyu takip etmekteyim inşallah..

    Selametle...

    İstisnalar Çoğalırsa Kaide Olur...


  7. #6
    acizizfakiriz
    Guest acizizfakiriz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Alıntı nurçi38 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Maşallah kardeşim bayağı istifadeli konular açıyorsunuz..

    Acizane cevap vermeye çalışayım:

    Elcevab: Hayır. Çünkü Üstad Bediüzzaman orada hayal kurmamaktadır ve bir faraziyeden bahsetmemektedir. Belki Üstad, fikren istikbale gitmiş ve mevt hakikatini keşfederek ayne’lyakin görmüştür. Onun için o notanın başında “Ey Rabb-i Rahîmim ve ey Hâlık-ı Kerîmim! sırrıyla ben şimdiden görüyorum ki” demiştir. Yani “her gelecek yakındır” hadisinin sırrıyla “ben zamanın üstüne çıkarak istikbali şimdiden keşfedip görüyorum” demek istemiştir.

    Mevzuyu takip etmekteyim inşallah..

    Selametle...
    Bunu tarikattaki kardeşlerde yapıyorlar ve de zaman üstüne çıkıyorlar değil mi..

  8. #7
    Ehil Üye Ebu Hasan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Yaş
    37
    Mesajlar
    3.049

    Standart

    Alıntı ahmetnadimcavgan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Belki, âk?beti düşünmek suretinde müstakbeli zaman-? haz?ra getirmek değil, belki hakikat noktas?nda zaman-? haz?rdan istikbale fikren gitmek, nazaran bakmakt?r. Evet, hiç hayale, faraza lüzum kalmadan, bu k?sa ömür ağac?n?n baş?ndaki tek meyvesi olan kendi cenazesine bakabilir. Onunla yaln?z kendi şahs?n?n mevtini gördüğü gibi, bir parça öbür tarafa gitse asr?n?n ölümünü de görür; daha bir parça öbür tarafa gitse dünyan?n ölümünü de müşahede eder, ihlâs-? etemme yol açar. 21. lema
    Burada yaz?yor zaten değil mi? Aradaki fark ne peki? Katre_44 kardeş de bunu sormuş herhalde..
    Vücudunu mucidine feda et.Mukabilinde büyük bir fiyat alacaksın.Mesnevi-i Nuriye sahife 101


  9. #8
    Yasaklı Üye katre_44 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Mesajlar
    99

    Standart

    sen hiç zaman?n üstüne ç?kan tarikatçi gördünmü R.nur meslegi hakikat meslegidir zaman?n üstüne ç?kmak yani levhi mahv ve isbat? keşfetmek ancak üstad bediüzaman gibi zülcenaheyn olan ehli hakikate mahsusdur.Ehli tarikat ise ancak hayalen ç?kar zaman?n üstüne .Zaten 26 lemada 2 ricada üstad ehli keşfin mahiyetine deginiyyor.isteyen müracaat edebilir

  10. #9
    acizizfakiriz
    Guest acizizfakiriz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Alıntı HASAN- Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Burada yaz?yor zaten değil mi? Aradaki fark ne peki? Katre_44 kardeş de bunu sormuş herhalde..
    Ölümden kurtuluş yoksa, kendimize ölü olarak bakabiliriz anlam?nda..Ölü insan ise emr-iilahiye muhalefet edemez..
    Konu acizizfakiriz tarafından (27.10.07 Saat 16:59 ) değiştirilmiştir.

  11. #10
    Yasaklı Üye katre_44 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Mesajlar
    99

    Standart

    Rabıta ikidir.Rabıtayı mevt rabıtayı hayat .İnsan rabıtayı rabıtayı hayatdan ziyade rabıtayı mevte yakındır mesela insan alakadar oldugu mevcudatı hissetme istidadı ile degil 1-2 gün önceyi belki 1-2 saniye önceyi bile hissedemiyyor demek geçmiş yok madum gelecek ise madem gelmemiştir o halde hayat dedigimiz bir an-ı seyyaledir demek üstad bediüzaman her gelecek yakındır kaidesine binaen istikbale müteveccih olmuş kendi ölümnü keşf etmiş(eddai ye bakılabilir) ve keşif neticesinde hali hazırda ise rabbine münacatını arz edip rahmetini celb etmiştir.Demek rabıtayı mevti anlamak ve yaşamak için rabıtayı hayatın mahiyyetini iyi bilmek lazımdır

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. rabıta-i mevt ve tul-i emel
    By aşur in forum Bediüzzaman ve Risale-i Nur Çalışmaları
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 02.01.12, 21:20
  2. rabıta-i mevt
    By aşur in forum Bediüzzaman ve Risale-i Nur Çalışmaları
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 21.12.11, 17:09
  3. Risale Okuyanlara Bir Sual, Müsbet ve Menfi Adalet
    By *reşha* in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 14
    Son Mesaj: 16.04.09, 08:26
  4. Evcil Hayvan Besleme ile İlgili Bir Sual
    By kjviespe in forum Fıkıh
    Cevaplar: 15
    Son Mesaj: 08.03.08, 13:55
  5. Risale-i Nur`un 4 Esası İle İlgili
    By ahmetmustafa in forum Bediüzzaman ve Risale-i Nur Çalışmaları
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 20.08.07, 04:10

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Var
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0