23 lem'ada geçen tabiat ile esbab arasındaki fark nedir?Hem tabiat nedir yardımcı olursanız sevinirim?
23 lem'ada geçen tabiat ile esbab arasındaki fark nedir?Hem tabiat nedir yardımcı olursanız sevinirim?
Tabiat, bir şeyin bir yarat?c? eliyle değil de kendi kendine, onlar?n değimiyle "doğa kanunlar? neticesiyle" olmas? demektir.
Esbap, ise sebepler demektir. Yani, bir şeyin yarat?l?ş?n?, Allah'a değil de o yarat?lan?n yarat?l?ş?ndaki vesileye verilmesi demektir. Mesela bir ağac?n topraktan olmas? dolay?s?yla ağac? toprak yaratt? (haşa) demek gibidir...
Anlamını Bilmediğiniz Kelimelerin Üzerine Çift Tıklayınız...
Sual: Belki onlar eski hali istiyorlar?
Cevap: Size kısa bir söz söyleyeceğim; ezber edebilirsiniz: İşte, eski hal muhal; ya yeni hal veya izmihlâl... (Bediüzzaman Said Nursi)
Ne hayal, ne kuruntu hakikat istiyorum.
Hakikat, hakikat, hakikat istiyorum!.. (Osman Yüksel SERDENGEÇTİ)
"tabiiyyunların, mevhum ve hakikatsiz, tabiat dedikleri şey, olsa olsa ve hakikat-i hariciye sahibi ise, ancak bir san’at olabilir, sâni olamaz. Bir nakıştır, nakkaş olamaz. Ahkâmdır, hâkim olamaz. Bir şeriat-ı fıtriyedir, şâri’ olamaz. Mahlûk bir perde-i izzettir, hâlık olamaz. Münfail bir fıtrattır, fâtır bir fâil olamaz. Kanundur, kudret değildir, kadîr olamaz. Mistardır, masdar olamaz."
Marangozhanedeki,defter.. tabiat..marangozhanedeki aletler ise esbap..
marangozhanedeki sahpeyi kim yapm?ş..
a)Marangozhanedeki herşeyin yap?l?ş?n?n yaz?l? olduğu defter ..bu tabiat.
b)kendi kendine olmuş..
c)Marngozdaki çekiç ve aletler yapm?ş buda esbap
iman insanı insan eder, belki sultan eder..
S: Nedir şu tabiat, kavanin, kuva ki, onlarla kendilerini aldat?yorlar?
C: Tabiat, alem-i şehadet denilen cesed-i hilkatin anas?r ve azas?n?n ef'alini intizam ve rapt alt?na alan bir şeriat-? kübra-y? ?lahiyedir. ?şte şu şeriat-? f?triyedir ki, "sünnetullah" ve "tabiat" ile müsemmad?r. Hilkat-i kainatta cari olan kavanin-i itibariyesinin mecmü ve muhassalas?ndan ibarettir
http://www.risaleara.com/oku.asp?id=2496&a=Tabiat
iman insanı insan eder, belki sultan eder..
şeriat-? ?lahiye ikidir:
Biri: S?fat-? kelamdan gelen bir şeriatt?r ki, beşerin ef'al-i ihtiyariyesini tanzim eder.
?kincisi: S?fat-? iradeden gelen ve "evamir-i tekviniye" tesmiye edilen şeriat-? f?triyedir ki, bütün kainatta cari olan kavanin-i adatullah?n muhassalas?ndan ibarettir. Evvelki şeriat nas?l kavanin-i akliyeden ibarettir; tabiat denilen ikinci şeriat dahi, mecmu-u kavanin-i itibariyeden(?T?BAR? KANUNLARIN BÜTÜNÜ..YAN? VAR OLUPDA NE OLDUĞU B?L?NM?YEN KANUNLARIN BÜTÜNÜDÜR) ibarettir. S?fat-? kudretin hassas? olan tesir ve icada malik değillerdir.
iman insanı insan eder, belki sultan eder..
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)