Emir âlemi de, halk âlemi de mahlûktur. http://www.sorularlarisaleinur.com/s...20ve%20 irade
Emir alemi mahluk oluyor da, alemi emirden gelen her şey neden mahluk olmasın ki o zaman.?
Emir âlemi de, halk âlemi de mahlûktur. http://www.sorularlarisaleinur.com/s...20ve%20 irade
Emir alemi mahluk oluyor da, alemi emirden gelen her şey neden mahluk olmasın ki o zaman.?
daha büyük kainat var yok ayrı , mahlukat aleminmin en büyüğü arşı aladır bunlar ayrı.
Üstadımızda cüz-i iradenin mahluk olmadığını söylemiş ve söylediklerinin barla lahikalarında söylediklerine tezat teşkil etmez.
mücerret ruhun mahluk olmaması ezeli olmasını gerektirmez.
“Ey derde derman isteyen, yetmez mi dert derman sana” diyen zat gibi bizde “Ey bu asrın manevi elemini nefsine çektiren ...kardeş; Yetmez mi Kur’an ve iman hizmeti sana?”diyoruz.
Hulusi Ağabey
1.valla acizimfakirim kardeş, emri itibari olan cüz-i iradeye üstadımızda dahil ve ehli sünnet ve bizler ittifakla "mahluktur" demiyoruz ve "ezelidir" de demiyoruz.
2 Bir şayin fena için yaratılmaması ezeli olduğu anlamına gelmez. İnsan da fena için yaratılmamış ama ezeli değildir.
“Ey derde derman isteyen, yetmez mi dert derman sana” diyen zat gibi bizde “Ey bu asrın manevi elemini nefsine çektiren ...kardeş; Yetmez mi Kur’an ve iman hizmeti sana?”diyoruz.
Hulusi Ağabey
Ben sadece ve sadece şu soruma cevap bekliyorum ve de sırf lillah için azizi kardeşim:
Mahluk olmayan niye ezeli olmuyor ki o zaman?
Selbi s?fatlarda ezeliyet sadece alemlerin rabbi olan Allah?n bir s?fat? olduğundan ve başkalar? bu s?fata haiz olmad?klar?ndan.
Emri itibarilerin hakiki vücutlar? yoktur yani kudret tecelli etmemiş.Kudret tecelli ettiği şeyler varl?k olur.
Emri itibari olan şeyler (mücerret ruh, mücerret ene, mücerret tabiat, cüz-i irade gibi) mahluk olmazlar ve hakikiş vücutlar? yoktur. Üstad?n Kader Risalesinde bahsettiği illeti tammeleri (bizimde 4 madde ile verdiğimiz) yoktur. Yani bunlar?n suret ve maddeleri yoktur. yaln?z fail ve gayeleri vard?r. fail ve gayesi bulunan fakat suret ve maddesi bulunmayan(cüz-i irade gibi ki bunlar ilmen değil vicdanen isbat edillen ve islamiyetin ve iman?n nihayet hudutlar?ndand?r, herkesede bahsedilmez çünkü anlamaz) şeylere kudret tecelli etmediğinden vücudu hakikileri bulunmamaktad?r. Yaln?z fail ve gayeleri sebebiyle ilmi vücutlar? mevcuttur. ilmi vücutlar? bulunan şeylerede makduri ilahi, mec'uli ilahi, emri itibari, emri nisbi gibi adlar verilir. bunlara Kudreti ilahi tecelli etmemiştir. ilmi vücutlar? bulunan emri itibarilere kudret tecelli ederse (edebilir) mahluk olabilirler. Kader risalesi 2.Mebhasat mastar ve li aynih ve li gayrih diye örnekleri vard?r. Oraya mürecaat bu konular?n daha iyi anlaş?lmas?na yard?mc? olur kanatindeyim. Hem bu gibi konular? mütela ederken Tabiat risalesi, ene risalei ve kader risalesini ayn? anda müteala etmek ve kelam ilminin kavramlar?n?da tetkik etmekte fayda var.
"Emir ilahinin direktaalluk ettiği şeylerin mahluk olmad?klar?na dair de bir beyan?mda olmad?.Bu da ayr? bir müteala konusu"
Bu konuda lillah için demişin o söze binaen yaz?yorum. daha geniş aç?klamada verebilirim şimdilik mazur görünüz.
hem bu meseleler çok ince ve dakiktir.Üstad?n cümlelerine de dikkat laz?m. tabiatla ilgili olarak "mevhum" ve hakikatsiz kelimelerini kullanm?ş ora ile birlikte tefekkür edilkirse konu birazdaha aç?lacakt?r.
Bu mevzu söylediğim gibi dakik ve ince olduğundan paylaşm?yordum belkide k?skan?yordum demiştim. Katre44 kardeş aç?nca söz söyledik.Sözümüzüde tam söylemişte değiliz. erkanlardan ald?klar?m?z?n bir k?sm?n? ifade ettik. bu mevzu ile ilgili "şerh"te piyasada mevcuttur ve mükemmel bir şerhtir. Zihinlerde oluşabilecek şüpheleri ve üstad?m?z?n kapal? beyan ettiği meseleler harika bir tarza beyan edilmiş.
Konu sultanhani tarafından (25.10.07 Saat 16:01 ) değiştirilmiştir.
“Ey derde derman isteyen, yetmez mi dert derman sana” diyen zat gibi bizde “Ey bu asrın manevi elemini nefsine çektiren ...kardeş; Yetmez mi Kur’an ve iman hizmeti sana?”diyoruz.
Hulusi Ağabey
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)