+ Konu Cevaplama Paneli
1. Sayfa - Toplam 2 Sayfa var 1 2 SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 15

Konu: O Fıtri İhtiyaç?

  1. #1
    Gayyur yaakarii - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Mesajlar
    52

    Standart O Fıtri İhtiyaç?

    Sen kendi mahiyetine bak ki: Senin lâtifelerin içinde öyle bir lâtife var ki, ebedden ve Ebedî Zattan başkas?na raz? olamaz. Ondan başkas?na teveccüh edemiyor. Mâsivâs?na tenezzül etmez. Bütün dünyay? ona versen, o f?trî ihtiyac? tatmin edemez. O şey ise, senin duygular?n?n ve lâtifelerinin sultan?d?r. Fât?r-? Hakîmin emrine mutî olan o sultan?na itaat et, kurtul. (17.lema birinci nota)


    Evet, insan evvelâ nefsini sever, sonra akâribini, sonra milletini, sonra zîhayat mahlûklar?, sonra kâinat?, dünyay? sever; bu dairelerin herbirisine karş? alâkadard?r. Onlar?n lezzetleriyle mütelezziz ve elemleriyle müteellim olabilir. Halbuki, şu herc ü merc âlemde ve rüzgâr deverân?nda hiçbir şey karar?nda kalmad?ğ?ndan bîçare kalb-i insan, her vakit yaralan?yor. Elleri yap?şt?ğ? şeylerle, o şeyler gidip ellerini paral?yor, belki kopar?yor. Dâimâ ?zt?rap içinde kal?r, yahut gaflet ile sarhoş olur. (24.söz beşinci dal)


    Sorum şu abiler:?nsan ademden vücud sahas?na geldiginden,camidatta bile lezzet,şevk var Allah ?n emirlerine uymas?nda;insanda bu nev i hayat lezzetini ald?g?ndan ve başkaca sebeblerle

    Ebedi ister,arzular,sonsuz da kalmay? ister.Çünkü daha alas?,zahmetsizi ahiret hayat?nda vard?r.

    Ancak nefis önce kendini sever,sonra diger daireleri sever k?sm?n? düşündügümüzde Ebedi Zat tan başkas?na raz? olmamak,istemek nedir?Yani nefis hani k?ssada demiş ya Rabbe ben benim sen sensin,sonra aczini açl?kla itiraf etmiş.

    Böyle bir nefsin Ebedi Zattan başkas?na raz? olmamas? nas?l olur?

  2. #2
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    kalble alakal? bu konu..

    kalb ayinei sameddir..birde bunu düşün..?
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  3. #3
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    Sen kendi mahiyetine bak ki: Senin lâtifelerin içinde öyle bir lâtife var ki, ebedden ve Ebedî Zattan başkas?na raz? olamaz. Ondan başkas?na teveccüh edemiyor. Mâsivâs?na tenezzül etmez. Bütün dünyay? ona versen, o f?trî ihtiyac? tatmin edemez. O şey ise, senin duygular?n?n ve lâtifelerinin sultan?d?r. Fât?r-? Hakîmin emrine mutî olan o sultan?na itaat et, kurtul.

    burda bahsedilen KALBD?R
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  4. #4
    Ehil Üye nurhanali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2007
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    3.463

    Standart Sözler | Yirmi Dördüncü Söz | 323 3.LEMAYLA BİRLİKTE GÜZEL OLABİLİR

    Zâten sana, sende senin nefsine olan şedid muhabbetin, Onun zâtına karşı muhabbet-i zâtiyedir ki, sen sû-i istimâl edip kendi zâtına sarf ediyorsun.Öyle ise, nefsindeki ene'yi yırt, HÜVE-1- 'yi göster. Ve kâinata dağınık bütün muhabbetlerin,Onun esmâ ve sıfâtına karşı verilmiş bir muhabbettir; sen sû-i istimâl etmişsin. Cezasını da çekiyorsun. Çünkü, yerinde sarf olunmayan bir muhabbet-i gayr-i meşrûanın cezası, merhametsiz bir musîbettir. Rahmânü'r-Rahîm ismiyle, hûrilerle müzeyyen Cennet gibi, senin bütün arzularına câmi' bir meskeni, senin cismânî hevesâtına ihzâr eden ve sâir esmâsıyla senin ruhun, kalbin, sırrın, aklın ve sâir letâifin arzularını tatmin edecek ebedî ihsanâtını o Cennette sana müheyyâ eden ve her bir isminde mânevî çok hazîne-i ihsan ve kerem bulunan bir Mahbub-u Ezelînin, elbette bir zerre muhabbeti kâinata bedel olabilir; kâinat, Onun bir cüz'î tecellî-i muhabbetine bedel olamaz. Öyle ise, o Mahbub-u Ezelînin, Kendi habîbine söylettirdiği şu ferman-ı ezelîyi dinle, ittibâ et:

  5. #5
    Ehil Üye osmanoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Bulunduğu yer
    Uşak
    Mesajlar
    1.856

    Standart

    Alıntı nurhanali Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Zâten sana, sende senin nefsine olan şedid muhabbetin, Onun zâtına karşı muhabbet-i zâtiyedir ki, sen sû-i istimâl edip kendi zâtına sarf ediyorsun.Öyle ise, nefsindeki ene'yi yırt, HÜVE-1- 'yi göster. Ve kâinata dağınık bütün muhabbetlerin,Onun esmâ ve sıfâtına karşı verilmiş bir muhabbettir; sen sû-i istimâl etmişsin. Cezasını da çekiyorsun. Çünkü, yerinde sarf olunmayan bir muhabbet-i gayr-i meşrûanın cezası, merhametsiz bir musîbettir. Rahmânü'r-Rahîm ismiyle, hûrilerle müzeyyen Cennet gibi, senin bütün arzularına câmi' bir meskeni, senin cismânî hevesâtına ihzâr eden ve sâir esmâsıyla senin ruhun, kalbin, sırrın, aklın ve sâir letâifin arzularını tatmin edecek ebedî ihsanâtını o Cennette sana müheyyâ eden ve her bir isminde mânevî çok hazîne-i ihsan ve kerem bulunan bir Mahbub-u Ezelînin, elbette bir zerre muhabbeti kâinata bedel olabilir; kâinat, Onun bir cüz'î tecellî-i muhabbetine bedel olamaz. Öyle ise, o Mahbub-u Ezelînin, Kendi habîbine söylettirdiği şu ferman-ı ezelîyi dinle, ittibâ et:
    "Ey Rabbimiz! Biz indirdiğin kitaba inandık ve peygambere uyduk. Sen de bizi, Senin birliğine ve peygamberinin doğruluğuna şahitlik edenlerle beraber yaz." Âl-i İmrân Sûresi: 3:53.

  6. #6
    Gayyur yaakarii - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Mesajlar
    52

    Standart

    Alıntı yunusum Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kalble alakalı bu konu..

    kalb ayinei sameddir..birde bunu düşün..?
    Evet cevap bu olabilir,Nurhanalinin yazdıgıda samed bir kalbin nasıl olması gerektigi galiba. Ucundan yakaladım gibi ama nefsim tam ders almadı.

  7. #7
    Ehil Üye osmanoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Bulunduğu yer
    Uşak
    Mesajlar
    1.856

    Standart

    Alıntı yaakarii Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet cevap bu olabilir,Nurhanalinin yazdıgıda samed bir kalbin nasıl olması gerektigi galiba. Ucundan yakaladım gibi ama nefsim tam ders almadı.
    Nurhanali kardeşimizin girdiği bölümü tekrar tekrar okuyun kardeş. İnanın nefsiniz tatmin olacaktır. Ebedden ve Ebedî Zat'tan başkasına razı olmayan lâtifelerimiz aslında Ebedî Zat için yaratıldıklarından olsa gerek ki,fanî şeylere bağlanmanın tatminsizliğini yaşıyorlar sanırım.
    "Ey Rabbimiz! Biz indirdiğin kitaba inandık ve peygambere uyduk. Sen de bizi, Senin birliğine ve peygamberinin doğruluğuna şahitlik edenlerle beraber yaz." Âl-i İmrân Sûresi: 3:53.

  8. #8
    Ehil Üye nurhanali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2007
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    3.463

    Standart insan,sen,nefs hitablarını ayrı düşünelim aynı değiller

    Sen kendi mahiyetine bak ki: Senin lâtifelerin içinde öyle bir lâtife var ki, ebedden ve Ebedî Zattan başkasına razı olamaz.a)


    Evet, insan evvelâ nefsini sever, sonra akâribini, sonra milletini, sonra zîhayat mahlûkları, sonra kâinatı, dünyayı sever; bu dairelerin herbirisine karşı alâkadardır. Onların lezzetleriyle mütelezziz ve elemleriyle müteellim olabilir. Halbuki, şu herc ü merc âlemde ve rüzgâr deverânında hiçbir şey kararında kalmadığından bîçare kalb-i insan, her vakit yaralanıyor. Elleri yapıştığı şeylerle, o şeyler gidip ellerini paralıyor, belki koparıyor. Dâimâ ıztırap içinde kalır, yahut gaflet ile sarhoş olur. (24.söz beşinci dal)...............
    Ancak nefis önce kendini sever,sonra diger daireleri sever kısmını düşündügümüzde Ebedi Zat tan başkasına razı olmamak,istemek nedir?Yani nefis hani kıssada demiş ya Rabbe ben benim sen sensin,sonra aczini açlıkla itiraf etmiş.

    Böyle bir nefsin Ebedi Zattan başkasına razı olmaması nasıl olur?[/QUOTE]
    senin paragrafın içinde cevap var kardeş selamlar

  9. #9
    Gayyur semavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2007
    Mesajlar
    68

    Standart

    Böyle bir nefsin Ebedi Zattan başkasına razı olmaması nasıl olur?

    '' bir zaman ehl- dünya beni herşeyden tecrid ettiklerinden beş çeşit gurbetlere düşmüştüm.ve ihtiyarlık zamanıda kısmen teessürattan gelen beş nevi hastalıklara giriftar olmuştum.

    sıkıntılardan gelen bir gafletle risale-i nur un teselli vericive meded edici envarına bakmıyarak doğrudan doğruya kalbime baktım ve ruhumu aradım.gördüm ki;gayet kuvvetli bir aşk-ı beka ve şedid bir muhabbet-i vücud ve büyük bir iştiyak-ı hayat ve hadsiz bir acz ve nihayetsiz bir fakr bende hükmediyorlar.halbuki müthiş bir fena o bekayı söndürüyor.o haletimde yanık bir şairin dedği gibi dedim:

    dil bekası Hak fenası istedi mülk-ü tenim.
    bir devasız derde düştüm,ah ki lokman bihaber.

    meyusane başımı eğdim,birden '' hasbünallahu ve ni'ğmel vekil'' ayeti imdadıma geldi,dedi:'' beni dikkatle oku''bende günde beşyüz defa okudum......


    birinci mertebe-i nuriye-i hasbiye:bendeki aşk-ı beka , bendeki bekaya değil,belki sebebsiz ve bizzat mahbub olan kemal-i mutlak sahibi Zat-ı zÜLKEMALin ve zÜLCEMALin bir isminin bir cilvesinin mahiyetimde bir gölgesi bulunduğundan,fıtratımda O Kamil-i mutlak ın varlığına ve kemaline ve bekasına müteveccih olan muhabbet-i fıtriye gaflet yüzünden yolunu şaşırmış gölgeye yapışmış ayinenin bekasına aşık olmuştu.''hasbünallahu ve niğmel vekil'' geldi, perdeyi kaldırdı.
    bu şehri yüz defa mezaristana boşaltan ölüm hakikatının elbette hayattan ziyade bir istediği var.R.nur


    insan ebed için yaratılmıştır.onun hakiki lezzetleri,ancak marifetullah,muhabbetullah,ilim gibi umur-u ebediyededir.r.nur

  10. #10
    Gayyur semavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2007
    Mesajlar
    68

    Standart

    gördüm ve hissettim ve hakkalyakin zevkettim ki, bekam?n lezzet ve saadeti,aynen ve daha mükemmel bir tarzda Baki-i zülkemalin bekas?na ve benim Rabbim ve ilah?m olduğuna iman?mda ve iz'an?mda ve ikan?mda vard?r.çünki Onun bekas?yla benim için layemut bir hakikat takakkuk eder.zira '' benim mahiyetim, hem baki hem sermedi bir ismin gölgesi olur;daha ölmez.''diye şuur-u imaniyle takarrur eder.

    ....


    dördüncü şua dan bizzat okusan?z belki sualinize arad?ğ?n?z cevab? tam bulabilirsiniz.
    bu şehri yüz defa mezaristana boşaltan ölüm hakikatının elbette hayattan ziyade bir istediği var.R.nur


    insan ebed için yaratılmıştır.onun hakiki lezzetleri,ancak marifetullah,muhabbetullah,ilim gibi umur-u ebediyededir.r.nur

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Fıtri ve Sun’ilik
    By yozgati in forum Risale-i Nur'u Yeni Tanıyanlara
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 27.10.14, 09:25
  2. Niyet Fıtri Ahvalin Ölumudur
    By yakaza in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 55
    Son Mesaj: 12.05.09, 16:15
  3. Niyet Fıtri Ahvalin Ölümüdür...
    By Lebid24 in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 09.01.09, 20:12
  4. Ömr-ü Fıtrî ve Ecel-i Fıtrî Meselesi
    By Abdulbaki in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 25
    Son Mesaj: 08.01.09, 21:57
  5. İştaha Fıtri Bir Şükürdür
    By seyyah_salih in forum Risale-i Nur'dan Vecize ve Anekdotlar
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 17.04.08, 18:34

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Var
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0