+ Konu Cevaplama Paneli
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 8 ve 8

Konu: İkinci Lem'adan İki Sual

  1. #1
    Pürheves eyyubi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2007
    Mesajlar
    222

    Standart İkinci Lem'adan İki Sual

    İkinci lem'aya ilişkin 2 ufak sualim olacaktı;

    "Öyle de, bizleri, günahlardan gelen yaralar ve yaralardan hasıl olan vesveseler, şüpheler-neûzu billâh-mahall-i İmân olan bâtın-ı kalbe ilişip imanı zedeler ve imanın tercümanı olan lisanın zevk-i ruhanîsine ilişip zikirden nefretkârâne uzaklaştırarak susturuyorlar." 2. lem'a

    "Bak, ey bîçare vesveseli adam! Telaş etme. Çünkü, senin hatırına gelen, şetm değil, belki tahayyüldür. Tahayyül-ü küfür, küfür olmadığı gibi, tahayyül-ü şetm dahi, şetm değildir. Zîrâ, mantıkça, tahayyül hüküm değildir. Şetm ise hükümdür." 21. söz

    imanı zedeleyen vesvese-şüphe ile tahayyül suretinde kalbe gelen şüphelerin arasındaki fark nedir?

    "Üçüncü Mesele: Her zamanın bir hükmü var. Şu gaflet zamanında musibet şeklini değiştirmiş. Bazı zamanda ve bazı eşhasta belâ, belâ değil, belki bir lûtf-u İlâhîdir. Ben şu zamandaki hastalıklı sair musibetzedeleri-fakat musibet dine dokunmamak şartıyla-bahtiyar gördüğümden, hastalık ve musibet aleyhtarı bulunmak hususunda bana bir fikir vermiyor." 2. lem'a

    bu zamanda musibetin şeklinin değişmesinden ne anlamalıyız?
    "Mü'minin feraseti karşısında titreyin; zira o bakarken Allah'ın nuruyla bakar." (Tirmizî, Tefsirü'l-Kur'an 15)

  2. #2
    acizizfakiriz
    Guest acizizfakiriz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Alıntı eyyubi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İkinci lem'aya ilişkin 2 ufak sualim olacaktı;

    "Öyle de, bizleri, günahlardan gelen yaralar ve yaralardan hasıl olan vesveseler, şüpheler-neûzu billâh-mahall-i İmân olan bâtın-ı kalbe ilişip imanı zedeler ve imanın tercümanı olan lisanın zevk-i ruhanîsine ilişip zikirden nefretkârâne uzaklaştırarak susturuyorlar." 2. lem'a

    "Bak, ey bîçare vesveseli adam! Telaş etme. Çünkü, senin hatırına gelen, şetm değil, belki tahayyüldür. Tahayyül-ü küfür, küfür olmadığı gibi, tahayyül-ü şetm dahi, şetm değildir. Zîrâ, mantıkça, tahayyül hüküm değildir. Şetm ise hükümdür." 21. söz

    imanı zedeleyen vesvese-şüphe ile tahayyül suretinde kalbe gelen şüphelerin arasındaki fark nedir?
    İmanı zedeleyen,imanını tehlike boyutuna taşıyan şüphe olurken, hayal suretindeki şüphe ise hüküm değildir imanı rencide etmez. Zira hayal çoğu zaman ihtiyarsız olur..

    "Üçüncü Mesele: Her zamanın bir hükmü var. Şu gaflet zamanında musibet şeklini değiştirmiş. Bazı zamanda ve bazı eşhasta belâ, belâ değil, belki bir lûtf-u İlâhîdir. Ben şu zamandaki hastalıklı sair musibetzedeleri-fakat musibet dine dokunmamak şartıyla-bahtiyar gördüğümden, hastalık ve musibet aleyhtarı bulunmak hususunda bana bir fikir vermiyor." 2. lem'a

    bu zamanda musibetin şeklinin değişmesinden ne anlamalıyız?
    Rabbim bazı insanlara musibeti bu zamanda ikaz nevinden ahiretini kurtarmaları için bir vesile kılmaktadır. mesela: Bir gencin hastalık musibetiyle uyanarak sefahatten uzaklaşması ve ahiretine ciddi çalışması gibi..

  3. #3
    Pürheves eyyubi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2007
    Mesajlar
    222

    Standart

    Alıntı acizizfakiriz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Rabbim bazı insanlara musibeti bu zamanda ikaz nevinden ahiretini kurtarmaları için bir vesile kılmaktadır. mesela: Bir gencin hastalık musibetiyle uyanarak sefahatten uzaklaşması ve ahiretine ciddi çalışması gibi..
    abi bizim kafamızı karıştıran husus, Mevlanın bu nevi musibetleri vesile yapmasının bu zamana has olup olmaması?
    "Mü'minin feraseti karşısında titreyin; zira o bakarken Allah'ın nuruyla bakar." (Tirmizî, Tefsirü'l-Kur'an 15)

  4. #4
    Ehil Üye gulsah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.641

    Standart

    Ahir zaman da deccaliyet fitnesinin en büyük hedef kitlesi genç nesildir.
    Genç nesil bundan evvel hiç bir zaman olmad?ğ? kadar büyük bir tehlike alt?ndad?r işte bu ve bunun gibi onlarca hikmete binaen bugün bir genç hasta olup yatağa düşse , yatakta yatt?ğ? müddet d?şarda kalsa iki en az dakkada 100 günaha girecekti fakat yatakta yatmas? nedeniyle o 100 günahdan kurtuluyor. S?rf bu aç?dan bile büyük bir lütuf.
    Ama eskiden olsa o genç yatakta değilde sokakda olsa birden 100 günaha girme olmazd?

    ''Şahsın üslub-u beyanı , şahsın timsal-i şahsiyetidir.

    Ben ise :

    gördüğünüz veya işittiğiniz gibi , halli müşkil bir muammayım ''

    Said Nursi


  5. #5
    acizizfakiriz
    Guest acizizfakiriz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Gülşah kardeşim cevabı zaten vermiş. Ekseriyetle bu anlamda, anlamı vardır..

  6. #6
    Pürheves eyyubi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2007
    Mesajlar
    222

    Standart

    ?zahat için Allah Raz? Olsun, istifade ittim inş,

    ?lk sualde akla tak?lan mesele ise şöyle; vesvese-şüphe geldiği vakit 2. lem'adaki bahis ile alakal? olarak insan "eyvah" çekiyor. Kalbe kara bir nokta işlediğini düşünüyor, fakat, vesvese bahsinde kalbe gelen benzer menfi manalar?n tahayyül olduğundan, bunlardan teessür etmemizin zaten bunlar?n kalpten gelmediğinin göstergesi olduğundan bahsetmekte.

    Acaba şöyle mi anlamak laz?m:

    2. lemadaki vesvese günahtan has?l olmakta. Yani insan günah? işliyor sonra melaikenin,ahiretin,cehennemin ... varl?ğ? nefsinin ağ?r?na gidiyor ve ufak bi emarede inkara sap?yor. iman?ndan oluyor.
    Halbuki vesvese bahsinde insana gelen şüphede günahtan has?l olma şart? yok. Üstad "Şeytan, evvelâ şüpheyi kalbe atar." şeklinde ifade etmiş, yani, ortada insan?n işlediği bir günah olmasada şeytan şüpheyi kalbe atabilir. Buda eğer hikmeti bilinirse kalbe ilişip imana zarar vermez.
    "Mü'minin feraseti karşısında titreyin; zira o bakarken Allah'ın nuruyla bakar." (Tirmizî, Tefsirü'l-Kur'an 15)

  7. #7
    acizizfakiriz
    Guest acizizfakiriz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Alıntı eyyubi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İlk sualde akla takılan mesele ise şöyle; vesvese-şüphe geldiği vakit 2. lem'adaki bahis ile alakalı olarak insan "eyvah" çekiyor. Kalbe kara bir nokta işlediğini düşünüyor, fakat, vesvese bahsinde kalbe gelen benzer menfi manaların tahayyül olduğundan, bunlardan teessür etmemizin zaten bunların kalpten gelmediğinin göstergesi olduğundan bahsetmekte.

    Acaba şöyle mi anlamak lazım:

    2. lemadaki vesvese günahtan hasıl olmakta. Yani insan günahı işliyor sonra melaikenin,ahiretin,cehennemin ... varlığı nefsinin ağırına gidiyor ve ufak bi emarede inkara sapıyor. imanından oluyor.
    Halbuki vesvese bahsinde insana gelen şüphede günahtan hasıl olma şartı yok. Üstad "Şeytan, evvelâ şüpheyi kalbe atar." şeklinde ifade etmiş, yani, ortada insanın işlediği bir günah olmasada şeytan şüpheyi kalbe atabilir. Buda eğer hikmeti bilinirse kalbe ilişip imana zarar vermez.
    Maşallah.. Biz de arife tarif yapıyoruz . . Tebrikler kardeşim..

  8. #8
    Pürheves eyyubi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2007
    Mesajlar
    222

    Standart

    Alıntı acizizfakiriz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Maşallah.. Biz de arife tarif yapıyoruz . . Tebrikler kardeşim..
    ah abi ah nerde...dua edin inşallah, manalar kalbimize yerleşsin.
    "Mü'minin feraseti karşısında titreyin; zira o bakarken Allah'ın nuruyla bakar." (Tirmizî, Tefsirü'l-Kur'an 15)

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. İkinci Söz
    By hacım in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 28.03.09, 12:06
  2. Üstadımız Nüfsu-u Seb’adan Söz Ediyor.Yedi Nefis Denilince Ne Anlayacağız
    By ayseguL in forum Bediüzzaman ve Risale-i Nur Çalışmaları
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 11.07.08, 09:42
  3. İkinci Söz
    By Li`eclillah in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 19.11.07, 14:37
  4. Bİrİncİ Lem'adan Lem'alananlar
    By Ehl-i telvin in forum Bediüzzaman ve Risale-i Nur Çalışmaları
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 05.07.07, 10:37
  5. Yirmi İkinci Sözün, İkinci Makamı
    By sliha87 in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 23.08.06, 20:42

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Var
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0