Hocam’a teşekkür ederim.
“?limde iz’ân-? kalb olmazsa, cehildir. ?ltizam başka, îtikad başkad?r.” Hakikat çekirdekleri
Anlat?lan ya da mevzu yap?lan ilim, itikad atmosferindeki netleşmiş ve akl?n ve kalbin imtizac?yla karar k?l?nm?ş ilim olmal?d?r. Aksi takdirde itikad iklimindeki manalar olmayacağ?ndan taassub, nasipsizlik vs. gibi durumlar zuhur edebilecekdir. Bu nedenle Üstad?m?z alimler için şu tasviri ve tavsiyeyi yapm?şt?r:
“Âlim-i mürşid, koyun olmal?; kuş olmamal?. Koyun, kuzusuna süt; kuş, yavrusuna kay verir.” Hak. Çek.
?şte bu sebepledir ki Üstad?m?z tefekkür dünyam?zda yukar?da zihindeki merhaleleri yaşamay?p da berzahlarda tak?l? kalmam?z için Rabbimizin inayeti ve Kur’an’?n bir i’caz?yla eserlerde bu itikad dünyas?ndaki manalara bizi direk muhatap k?lm?şt?r. Ezcümle:
Her derde lây?k devây? ihsan eden Hakîm-i Rahîm olan Zât-? Zülcelâl, Kur’ân-? Kerîmin en parlak mazhar-? i’câz?ndan olan temsilât?ndan bir şulesini, acz ve zaaf?ma, fakr ve ihtiyac?ma merhameten, hizmet-i Kur’ân’a ait yaz?lar?ma ihsan etti.
Felillâhilhamd, s?rr-? temsil dürbünüyle, en uzak hakikatler gayet yak?n gösterildi.
Hem s?rr-? temsil cihetü’l-vahdetiyle, en dağ?n?k meseleler toplatt?r?ld?.
Hem s?rr-? temsil merdiveniyle, en yüksek hakaike kolayl?kla yetiştirildi.
Hem s?rr-? temsil penceresiyle, hakaik-i gaybiyeye, esâsât-? ?slâmiyeye, şuhuda yak?n bir yakîn-i imaniye hâs?l oldu.
Ak?l ile beraber vehim ve hayal, hattâ nefis ve hevâ teslime mecbur olduğu gibi, şeytan dahi teslim-i silâha mecbur oldu.
28. mekt