güneş şarktan doğuyor her zaman...
güneş şarktan doğuyor her zaman...
İşte burada oturuyorum, yaşlı bir örümcek, sabırla
bir sözü bir ötekinin ardına diziyor,
bütünün bir anlamı olacağını umarak,
bir vahiy, bir ebedi kesinlik
ya da bir mükemmeliyet kazası
her yaşamda olduğu gibi nasılsa....
elhamdülillah allah herkesten razi olsun anladim biraz önce de bi abimle görüstüm tam oldu onu sizle paylasmak istiyorum belki bir faydasi olur benim gibi merakl?lara:
_BaYRaM_ :
Beşinci Sebep: Çok zaman evvel bir ehl-i velâyetten işittim ki: O zat, eski velîlerin gaybî işaretlerinden istihraç etmiş ve kanaati gelmiş ki, "Şark taraf?ndan bir nur zuhur edecek, bid'alar zulümât?n? dağ?tacak." Ben böyle bir nurun zuhuruna çok intizar ettim ve ediyorum. Fakat çiçekler baharda gelir. Öyle kudsî çiçeklere zemin haz?r etmek lâz?m gelir. Ve anlad?k ki, bu hizmetimizle o nuranî zatlara zemin ihzar ediyoruz
Arkadaşlar burda üstad?m?z?n:çiçekler baharda gelir ve o nurani zatlar demesinden ne anliyacaz çok kişiye sordum ama cvb?m? alamad?m size de sormak istiyorum.
said
nesli ati
_BaYRaM_ :
ne gibi
_BaYRaM_ :
nesli ati ne abi
said
yaz?k bunu nas?l bilmessin
said
sizlersiniz
_BaYRaM_ :
bende onu düsünürüm
said
nur talebeleri
_BaYRaM_ :
onu der
_BaYRaM_ :
ama
_BaYRaM_ :
cicekler baharda gelir diyo ya
_BaYRaM_ :
bahardan kasit ne
said
mesela bir çiçek açmadan önce ne idi
_BaYRaM_ :
tohum
said
tohumun içinde ne dercedilmiştir
_BaYRaM_ :
çiçegin programi
said
peki şahs? manevi nedir
_BaYRaM_ :
somut örnek verirsk nur talabelerinin hepsini kapsayan manevi sahis
said
peki essebebu kel fail s?rr?nca
said
bu şahs? manevinin oluşmas?
said
neden kaynaklanm?şt?r
_BaYRaM_ :
üstaddan
said
Ben böyle bir nurun zuhuruna çok intizar ettim ve ediyorum. Fakat çiçekler baharda gelir. Öyle kudsî çiçeklere zemin haz?r etmek lâz?m gelir. Ve anlad?k ki, bu hizmetimizle o nuranî zatlara zemin ihzar ediyoruz
said
şimdi burdaki manaya bakarsan
said
ilk önce beklemiş
said
sonrada anlam?şki
said
bidalar? dağ?tacak olan tek bir şah?s değil
said
kendisi tohum hükmüne geçmiş
said
bizlerden ondan sünbüllenen
said
çiçekleriz
_BaYRaM_ :
anladim abi allah senden razi olsun
said
o düsturlar? hayat?m?za tatbik etmekle
said
o bidalar?
said
ne yapm?ş pluyoruz
_BaYRaM_ :
yok ediyoz
said
izale etmiş oluyoruz
_BaYRaM_ :
dagitiyoz yani
said
yoksa tek bir şah?s bu bidalara makabil gelemez
said
neden
said
karş? tarafda da bir şahs? maneviyi görmüş
said
üstad
_BaYRaM_ :
evet
said
keferenin şahs?nda onun yolunda gidenler
said
de bir nevi şahş? manevi oluşturmuş islama hucüm ediyor
said
işte üstad
said
asr?n vekili vede beklenen o şah?s olmas? hasebiyle
said
bu tarz hizmeti şeçiyor
_BaYRaM_ :
anladim abi
Hem anlarsın ki,
insan, ipi boğazına sarılıp, istediği yerde otlamak için başıboş bırakılmamıştır.
Belki, bütün amellerinin sûretleri alınıp yazılır ve bütün fiillerinin neticeleri muhasebe için zaptedilir.
Allah raz? olsun kardeş ya ne güzel olmuş böyle soru cevap.
Yâ Rab, garibem, bîkesem, zaîfem, nâtüvânem, alîlem, âcizem, ihtiyarem,
Bî-ihtiyarem, el-aman-gûyem, afv-cûyem, meded-hâhem, zidergâhet İlâhî!
evet çok güzeldi elhamdülillah
Hem anlarsın ki,
insan, ipi boğazına sarılıp, istediği yerde otlamak için başıboş bırakılmamıştır.
Belki, bütün amellerinin sûretleri alınıp yazılır ve bütün fiillerinin neticeleri muhasebe için zaptedilir.
Risale-i nurlardan çekirdek meselesine bir kaç çekirdekte bizler ekleyelim inşallah.
Nurlara ve kardeşlerime ilân etmişim ki, ben bir çekirdektim.Çürüdüm. Acz ve ihtiyaç ve samimî istemek ve fiilî dua etmek neticesinde, Cenab-? Erhamürrahimîn, Risale-i Nur'u o çekirdekten halk edip ihsan etmiş. Nurun mektubat?ndaki bütün medâr-? medih f?kralar o nuranî ağaca aittir. Benim hissem, kat'iyen, hiçbir cihette fahir olamaz. Belki, yaln?z ve yaln?z şükürdür. Öyleyse kâinat adedince eşşükrü lillâh, elhamdülillâh...( Emirdağ Lâhikas? (2) - Mektup No: 94)
Ben çekirdek gibi çürüdüm ve kurudum. Bütün k?ymet ve hayat ve şeref, o çekirdekten ç?kan şecere-i Risale-i Nur ve mucize-i mâneviye-i Kur'âniyeye geçmiş biliyorum. Ve öyle itikad ettiğimden, i'câz-? Kur'ânî hesab?na izhar ederim. Bütün k?ymet, bir mucize-i Kur'âniye olan Risale-i Nur'dad?r. Hattâ, eskiden beri taş?d?ğ?m Bediüzzaman ismi onun imiş, yine ona iade edildi. Risale-i Nur ise, Kur'ân'?n mal?d?r ve mânâs?d?r.( Sekizinci Şua)
Ve bütün dostlar?n medihlerini kendi şahs?na almayarak, ya Nurcular?n heyetine, ya Risale-i Nur'un şahs-? mânevîsine havale etmiş. Ve dermiş: "Ben lây?k değilim. Haddim de değil. Ben bir hizmetkâr?m; çekirdek gibi çürüdüm, gittim. Risale-i Nur ise, Kur'ân-? Hakîmin tefsiridir, mânâs?d?r."( Emirdağ Lâhikas? (2) - Mektup No: 89)
Yar?m ümmî ve itham alt?nda ve Nur şakirtlerini bütün bütün kaç?rmamak için, bana karş? medhi, şahs?mdan reddedip medhiniz Nurlara ait olabilir. Ve gördüğünüz meziyetler benim değil, Risale-i Nur'undur. O da Kur'ân-? Hakîmin bir hakikatinin bir tefsiridir.
Ve her as?rda dine ve imana tam hizmet eden müceddidler geldikleri gibi, bu acip ve komitecilik ve şahs-? mânevî-i dalâletin tecavüzü zaman?nda bir şahs-? mânevî müceddid olmak lâz?m gelir.
Eski zamana benzemez. Şah?s ne kadar da harika olsa, şahs-? mânevîye karş? mağlûp olmak kabildir.
Risale-i Nur'un o cihette bir nevi müceddid olmas? kaviyyen muhtemel olduğundan, o s?fatlar-hâşâ-benim haddim değil; belki mükerrer yazd?ğ?m gibi, benim hayat?m Risale-i Nur'a bir nevi çekirdek olabilir.
Kur'ân'?n feyziyle, Cenab-? Hakk?n ihsan?yla o çekirdekten Risale-i Nur'un meyvedar, k?ymettar bir ağaç hükmüne icad-? ?lâhî ile geçmesidir.
Ben bir çekirdektim, çürüdüm, gittim. Bütün k?ymet Kur'ân-? Hakîmin mânâs? ve hakikatli tefsiri olan Risale-i Nur'a aittir.( Emirdağ Lâhikas? (2) - Mektup No: 93)
Üstad başka ne desin muhterem kardeşlerim,bu izahlar yetmez mi bizlere art?k.Sadakta Üstad?m sadakta!
Biz ise hem insancasına, hem Müslümancasına yaşamak istiyoruz. (Bediüzzaman)
Abi ALLAH razi olsun senden istifade ettik insallah
Hem anlarsın ki,
insan, ipi boğazına sarılıp, istediği yerde otlamak için başıboş bırakılmamıştır.
Belki, bütün amellerinin sûretleri alınıp yazılır ve bütün fiillerinin neticeleri muhasebe için zaptedilir.
BayramD bakıyom sevinçlisin.Heyecanını ben bile hissettim. Bu tavrını tebrik ediyorum. Risaledeki her meselede böyle bir tavırla neler bulacağını düşündükçe umudum bir kaç kat artıyo.Sevgiler ve selamlarla...
abi Allah raz? olsun ögrenmeye çalisiyoz bir seyler insallah hepimizde okur ögrenir ve yasariz bu nur risalelerini.
Hem anlarsın ki,
insan, ipi boğazına sarılıp, istediği yerde otlamak için başıboş bırakılmamıştır.
Belki, bütün amellerinin sûretleri alınıp yazılır ve bütün fiillerinin neticeleri muhasebe için zaptedilir.
risalei nurun hocas? R?SALE? NURDUR..
BAKIN NE CEVAP VER?YOR..
Birincisi: Bu Osmanl? ülkesinde büyük bir parlak nur ç?kacak. Hattâ Hürriyetten evvel pek çok defa talebelere teselli vermek için, "Bir nur ç?kacak, gördüğümüz bütün fenal?klara karş? bu vatana saadet temin edecek" diyordu.
?şte, k?rk sene sonra Risale-i Nur o hakikati kör gözlere dahi gösterdi.
?şte Nurun zahiren, kemiyeten dar cihetine bakmayarak, hakikat cihetinde keyfiyeten geniş ve fevkalâde menfaatini hissetmesi suretiyle, hem de siyaset nazar?yla bütün memleket-i Osmaniyede olacak gibi ifade etmiş.
O büyük veli, onun dar daireyi geniş tasavvurundan ona itiraz etmiş. Hem o zat hakl?, hem Eski Said bir derece hakl?d?r. Çünkü Risale-i Nur iman? kurtarmas? cihetiyle o dar dairesi madem hayat-? bâk?ye ve ebediyeyi imanla kurtar?yor. Bir milyon talebesi bir milyar hükmündedir.
Yani bir milyon değil, belki bin insan?n hayat-? ebediyesini temine çal?şmak, bir milyar insan?n hayat-? fâniye-i dünyeviye ve medeniyetine çal?şmaktan daha k?ymettar ve mânen daha geniş olmas?, Eski Said'in o rüya-y? sad?ka gibi olan hiss-i kablelvuku ile o dar daireyi bütün Osmanl? memleketini ihata edeceğini görmüş.
Belki, inşaallah, o görüş, yüz sene sonra nurlar?n ektiği tohumlar?n sümbüllenmesiyle aynen o geniş daire Nur dairesi olacak, onun yanl?ş tâbirini sahih gösterecek.
http://www.risaleara.com/oku.asp?id=3767
iman insanı insan eder, belki sultan eder..
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)