+ Konu Cevaplama Paneli
1. Sayfa - Toplam 12 Sayfa var 1 2 3 11 ... SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 111
Like Tree6Beğeni

Konu: Kuran' dan Sonra En Büyük Mucize...

  1. #1
    Ehil Üye gulsah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.641

    Standart Kuran' dan Sonra En Büyük Mucize...

    '' Zat - ? Muhammed-i Arabi (a.s.m) ''
    '' Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâm?n Kur'ân'dan sonra en büyük mucizesi kendi zât?d?r... '' Mektubat
    Peygamberin delil-i s?dk?, herbir hareket, herbir hâlidir. Muhakemat
    Evet,
    • herbir hareketinde adem-i tereddüt ( şüphe ve karars?zl?ğa asla düşmemesi ) ve
    • muterizlere (itiraz eden-kabul etmeyenlere) adem-i iltifat ve
    • muar?zlara adem-i mübalât ( asla kay?rmamas? ) ve
    • muhalif olanlardan adem-i tahavvüfü ( asla korkuya düşmemesi ) , s?dk?n? ve ciddiyetini gösteriyor.
    • Hem de evamirinde ( emirlerinde ) hakikat?n ruhuna olan isabeti, hakk?yyetini gösterir.
    Bu minvalde yani Rasul-i Ekrem ( a.s.m) Efendimizin , Zat-? Mübareklerinde zuhur eden mucize ahvallere , efallere Risale-i Nur ?ş?ğ?nda bakmaya devam edelim inşallah ...
    Konu Meyvenin Zeyli tarafından (14.09.07 Saat 00:09 ) değiştirilmiştir. Sebep: Yazı karakterinin büyüklüğü...
    Ararad bunu beğendi.

    ''Şahsın üslub-u beyanı , şahsın timsal-i şahsiyetidir.

    Ben ise :

    gördüğünüz veya işittiğiniz gibi , halli müşkil bir muammayım ''

    Said Nursi


  2. #2
    Ehil Üye Selim Akif - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    2.965

    Standart

    Alıntı gulsah Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu minvalde yani Rasul-i Ekrem ( a.s.m) Efendimizin , Zat-ı Mübareklerinde zuhur eden mucize ahvallere , efallere Risale-i Nur ışığında bakmaya devam edelim inşallah ...

    Mucize bellidir ay ikiye bölünür.....Bu mucizeye nasıl risale ışığında bakacağız?
    Ararad bunu beğendi.

    Bismillahirrahmanirrahim


    Elif, Lâm, Mîm.
    İnsanlar, imtihandan geçirilmeden,
    sadece "İman ettik" demeleriyle bırakılıvereceklerini mi sandılar?


    Do men think that they will be left alone on saying,
    "We believe", and that they will not be tested?


  3. #3
    Ehil Üye gulsah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.641

    Standart

    Elhasıl:
      • Tahavvüf ve
      • tereddüt ve
      • telâş ve
      • mübalât (birilerini kayırma ) gibi hile ve adem-i vüsuku( sağlam inanmamak ) ve itminansızlığı ( tatminsizliği ) imâ eden umurlardan müberrâ iken,
    bilâ perva
    • ve kuvvet-i itminanla en hatarlı makamlarda olan hareketi
    • ve nihayette olan isabeti ve
    • iki âlemde semere verecek olan zîhayat kaideleri; harekâtıyla tesis ettiğine binaen,
    • herbir fiil ve herbir tavrının iki taraftan, yani bidayet ve nihayetten ciddiyeti ve sıdkı, nazar-ı ehl-i dikkate arz-ı didar ediyor.
    • Bahusus mecmu-u harekâtının ( tüm hareket ve hallerinin ) imtizacından ciddiyet ve hakkıyet şule-i cevvale gibi;
    • ve in'ikâsatından ve muvazenatından sıdk ve isabet, berk-i lâmi gibi tezahür ve tecellî ediyor.
    ...

    ''Şahsın üslub-u beyanı , şahsın timsal-i şahsiyetidir.

    Ben ise :

    gördüğünüz veya işittiğiniz gibi , halli müşkil bir muammayım ''

    Said Nursi


  4. #4
    Ehil Üye gulsah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.641

    Standart

    Alıntı Selim Akif Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mucize bellidir ay ikiye bölünür.....Bu mucizeye nas?l risale ?ş?ğ?nda bakacağ?z?
    Evet Rabbimize sonsuz şükürler olsun ki , Bediüzzaman Hazretleri , inşikak-? kameri, evhâm-? fâside ile inhisâfa uğratmak isteyen feylesoflar ve onlar?n muhakemesiz mukallitlerinin tüm as?ls?z iddialar?n? bir bir çürütüyor ... Dilerseniz bu bahse siz şuan değinin inşallah istifade edelim ...

    ''Şahsın üslub-u beyanı , şahsın timsal-i şahsiyetidir.

    Ben ise :

    gördüğünüz veya işittiğiniz gibi , halli müşkil bir muammayım ''

    Said Nursi


  5. #5
    Ehil Üye gulsah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.641

    Standart

    Selim kardeş , biz paylaşımlarımıza devam edelim inşallah , siz de bahsettiğiniz mevzuya Sözler / Otuz Birinci Söz ' den temas ediniz isterseniz .



    mesele-i âliye-i zâtiyeyi temaşa etmekte dört nükteyi bilmek lâzımdır:


    Birincisi: (Fıtrî karagözlülük, sun'î (yapma) karagözlülük gibi değildir) kaidesine binaen sun'î ve tasannuî olan şey, ne kadar mükemmel olsa da, tabiî yerini tutmadığından, heyetinin feletatı (iradesiz ağızdan çıkan söz veya kelime), muzahrefiyeti imâ edecektir

    Ararad bunu beğendi.

    ''Şahsın üslub-u beyanı , şahsın timsal-i şahsiyetidir.

    Ben ise :

    gördüğünüz veya işittiğiniz gibi , halli müşkil bir muammayım ''

    Said Nursi


  6. #6
    Ehil Üye gulsah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.641

    Standart

    Alıntı gulsah Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    .



    mesele-i âliye-i zâtiyeyi temaşa etmekte dört nükteyi bilmek lâz?md?r:
    Birincisi: (F?trî karagözlülük, sun'î (yapma) karagözlülük gibi değildir) kaidesine binaen sun'î ve tasannuî olan şey, ne kadar mükemmel olsa da, tabiî yerini tutmad?ğ?ndan, heyetinin feletat? (iradesiz ağ?zdan ç?kan söz veya kelime), muzahrefiyeti imâ edecektir
    ?kinci nükteye geçmeden , birincisini takviye edecek Mektubat' tan bir bölüm :

    ... sahtekâr, âmi bir nefer, namdar, âli bir müşirin tavr?n? tak?ns?n, makam?nda otursun, çok zaman öyle kals?n, hilesini ihsas etmesin? Hem müfteri, yalanc?, itikads?z bir adam, müddet-i ömründe daima en sad?k, en emin, en mutekid bir zât?n keyfiyetini ve vaziyetini en müdakkik nazarlara karş? telâşs?z göstersin, dâhilerin nazar?nda tasannuu saklans?n? Bu ise yüz derece muhaldir; ona hiçbir zîak?l mümkün diyemez. Ve öyle de farz etmek, bedihî bir muhali vaki farz etmek gibi bir hezeyand?r


    ... birbirine yak?n zatlar birbirini taklit edebilirler. Bir cinsten olanlar birbirinin suretine girebilirler. Mertebece birbirine yak?n olanlar birbirinin makamlar?n? taklit edebilirler, muvakkaten insanlar? iğfal ederler; fakat daimi iğfal edemezler. Çünkü, ehl-i dikkat nazar?nda, alâ külli hal, etvar ve ahvâli içindeki tasannuatlar ve tekellüfatlar sahtekârl?ğ?n? gösterecek, hilesi devam etmeyecek. Eğer sahtekârl?kla taklide çal?şan, ötekinden gayet uzaksa, meselâ âdi bir adam ?bn-i Sina gibi bir dâhiyi ilimde taklit etmek istese ve bir çoban bir padişah?n vaziyetini tak?nsa, elbette hiç kimseyi aldatamayacak, belki kendi maskara olacak. Herbir hali bağ?racak ki, "Bu sahtekârd?r...''
    Ararad bunu beğendi.

    ''Şahsın üslub-u beyanı , şahsın timsal-i şahsiyetidir.

    Ben ise :

    gördüğünüz veya işittiğiniz gibi , halli müşkil bir muammayım ''

    Said Nursi


  7. #7
    Ehil Üye Selim Akif - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    2.965

    Standart

    Ben şunu düşündüm...Üstad sözlerin başında el feneri behsini yapar...YANİ EL FENERİMİ AÇTIM DER...Ama üstad ömrünü kurana adamış..Daha öncede biliyordu bazı meseleleri.Ama Işığı açtım ve müşahade ettim demektedir...
    Şİmdi kainatta olan her hadise ve olaya O ışık nazarı ile bakılsa yani ışık olan imanımızı o hadiseye tutsak bir çok mana açılacak..Risale ise hikmet nazarıyla olaya baktığı için o manaları verir.

    şakkıkamer ise ustad
    Semâ-yı risâletin kamer-i münîri olan Hâtem-i Divan-ı Nübüvvet, nasıl ki, mahbubiyet derecesine çıkan ubudiyetindeki velâyetin keramet-i uzmâsı ve mucize-i kübrâsı olan Miracla, yani bir cism-i arzı semâvatta gezdirmekle semâvâtın sekenesine ve
    âlem-I ulvî ehline rüchaniyeti ve
    mahbubiyeti gösterildi ve
    velayetini isbat etti.
    Öyle de, arza bağlı, semâya asılı olan kameri, bir arzlının işaretiyle iki parça ederek, arzın sekenesine, o arzlının risaletine öyle bir mucize gösterildi ki, zât-ı Ahmediye (asm) kamerin açılmış iki nurânî kanadıyla, iki ziyadar cenahla evc-ı kemâlâta uçmuş, tâ Kab-ı Kavseyne çıkmış; hem ehl-isemâvât, hem ehl-i arza medar-ı fahr olmuştur..

    Bu manayı bilerek o hadiseye bakmak ne demek.....

    "nübüvvet -velayet",
    "semâvat arz",
    "keramet-mucize",
    "risâlet-velayet" dengelerini gözeterek ve göstererek Şakkı kameri anlamak nedemek....

    Necmi abinin bir anlatımı varya..Adamın biri Hızır A.s Görmek ister dua eder durur..Bir alime gider derki.Hocam nerde görebilirim..Alim bir yer tarif eder gider yolda biri ile karşılaşır.Adam derki nereye yolculuk..Ben hızır A.s. Görmek istiyorum bir yer tarif edildi oraya gidecem..Adam derki bak Hızır A.s Yareden taşı alır .(kendide yarden taşı alıyor) Böyle avucunda ufalar der(kendide ufalar)..adam sonra gider..Ama Karşısındaki HIzır A:s. olduğunu anlamaz...

    İşte Risale bilmeyen birine sorsak...Ayın ikiye bölünmesinden ne anlıyon..derki mucizedir okadar..Ama nur talebesi yukardaki gibi derin manalar derhatır eder...

    biraz konu dağıldı vede uzadı ahakkınızı helal edin

    Bismillahirrahmanirrahim


    Elif, Lâm, Mîm.
    İnsanlar, imtihandan geçirilmeden,
    sadece "İman ettik" demeleriyle bırakılıvereceklerini mi sandılar?


    Do men think that they will be left alone on saying,
    "We believe", and that they will not be tested?


  8. #8
    Ehil Üye Abdulbaki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2006
    Yaş
    56
    Mesajlar
    3.610

    Standart

    Allah raz? olsun gulsah kardeşim.Bizleri Risale-i Nur hakikatleri ve bürhan-? nat?k olan Efendimiz(asm)'in mahiyetinin Risalelerdeki yans?malar? ile mesrur ediyorsunuz.

    Biz ise hem insancasına, hem Müslümancasına yaşamak istiyoruz. (Bediüzzaman)


  9. #9
    Ehil Üye gulsah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.641

    Standart

    Alıntı Selim Akif Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben şunu düşündüm...Üstad sözlerin baş?nda el feneri behsini yapar...YAN? EL FENER?M? AÇTIM DER...Ama üstad ömrünü kurana adam?ş..Daha öncede biliyordu baz? meseleleri.Ama Iş?ğ? açt?m ve müşahade ettim demektedir...
    Ş?mdi kainatta olan her hadise ve olaya O ?ş?k nazar? ile bak?lsa yani ?ş?k olan iman?m?z? o hadiseye tutsak bir çok mana aç?lacak..Risale ise hikmet nazar?yla olaya bakt?ğ? için o manalar? verir.

    şakk?-? kamer ise ustad
    Semâ-y? risâletin kamer-i münîri olan Hâtem-i Divan-? Nübüvvet, nas?l ki, mahbubiyet derecesine ç?kan ubudiyetindeki velâyetin keramet-i uzmâs? ve mucize-i kübrâs? olan Miracla, yani bir cism-i arz? semâvatta gezdirmekle semâvât?n sekenesine ve
    âlem-I ulvî ehline rüchaniyeti ve
    mahbubiyeti gösterildi ve
    velayetini isbat etti.
    Öyle de, arza bağl?, semâya as?l? olan kameri, bir arzl?n?n işaretiyle iki parça ederek, arz?n sekenesine, o arzl?n?n risaletine öyle bir mucize gösterildi ki, zât-? Ahmediye (asm) kamerin aç?lm?ş iki nurânî kanad?yla, iki ziyadar cenahla evc-? kemâlâta uçmuş, tâ Kab-? Kavseyne ç?km?ş; hem ehl-isemâvât, hem ehl-i arza medar-? fahr olmuştur..

    Bu manay? bilerek o hadiseye bakmak ne demek.....

    "nübüvvet -velayet",
    "semâvat arz",
    "keramet-mucize",
    "risâlet-velayet" dengelerini gözeterek ve göstererek Şakk? kameri anlamak nedemek....

    Necmi abinin bir anlat?m? varya..Adam?n biri H?z?r A.s Görmek ister dua eder durur..Bir alime gider derki.Hocam nerde görebilirim..Alim bir yer tarif eder gider yolda biri ile karş?laş?r.Adam derki nereye yolculuk..Ben h?z?r A.s. Görmek istiyorum bir yer tarif edildi oraya gidecem..Adam derki bak H?z?r A.s Yareden taş? al?r .(kendide yarden taş? al?yor) Böyle avucunda ufalar der(kendide ufalar)..adam sonra gider..Ama Karş?s?ndaki HIz?r A:s. olduğunu anlamaz...

    ?şte Risale bilmeyen birine sorsak...Ay?n ikiye bölünmesinden ne anl?yon..derki mucizedir okadar..Ama nur talebesi yukardaki gibi derin manalar derhat?r eder...

    biraz konu dağ?ld? vede uzad? ahakk?n?z? helal edin
    Dağ?lmak değil çok güzel takviye oldu , Allah raz? olsun ... Bilhassa k?rm?z? yaz? ile işaretlediğim bölümden çok istifade ettim ... ( asl?nda bunlar? not almak laz?m
    Ararad bunu beğendi.

    ''Şahsın üslub-u beyanı , şahsın timsal-i şahsiyetidir.

    Ben ise :

    gördüğünüz veya işittiğiniz gibi , halli müşkil bir muammayım ''

    Said Nursi


  10. #10
    Ehil Üye gulsah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.641

    Standart

    ?kincisi: Ahlâk-? âliyenin, hakikatin zeminiyle olan rab?ta-i ittisali ciddiyettir. Ve deveran-? dem gibi hayatlar?n? idame eden ve imtizaçlar?ndan tevellüd eden haysiyete kuvvet veren, heyet-i mecmuas?na intizam veren yaln?z s?dkt?r. Evet, şu rab?ta olan s?dk ve ciddiyet kesildiği anda o ahlâk-? âliye kurur ve hebâen gidiyor.

    Yukar?da ki k?s?m biraz ağ?r ama üstad Efendimizin s?dk ve ciddiyeti hakk?nda şöyle aç?klamalar getiriyor :
    '' Tarih ve siyer ve âsâr nokta-i nazar?ndan dikkat olunursa, Muhammed Aleyhissalâtü Vesselâm, dört yaş?ndan k?rk yaş?na kadar, lâsiyyema şân?, ahlâk? ve hileyi d?şar?ya atmakta olan hararet-i gariziyenin şiddet-i iltihab? zaman?nda
    • kemal-i istikametle ve
    • kemal-i metanetle ve
    • tamam-? ?tt?rad-? ahvalle ve
    • müsavat ve muvazenet-i etvarla ve
    • nihayet-i iffetle ve
    hiçbir hali mestûriyeti ( örtülü / gizli )) muhafaza etmeyen-lâsiyemma öyle ehl-i inada karş?-bir hileyi imâ etmemekle beraber, yaşad?ğ? nazara al?n?rsa, sonra istimrar-? ahlâk?n?n zaman? olan k?rk seneden sonra o ink?lâb-? azîm nazara al?n?rsa, haktan geldiğini ve hakikat olduğunu tasdik etmezse, nefsine levm etsin. Zira zihninde bir sofestaî gizlenmiş olacakt?r.

    Hem de, en hatarl? ( tehlikeli ) makamlarda-gar'da gibi-tarik-i halâs? mefkud iken ve haytu'l-emel bihasebi'l-ade kesilirken, gayet metanet ve kemal-i vüsuk ve nihayet-i itminanla olan hareket ve hal ve tavr?, nübüvvet ve ciddiyetine şahid-i kâfidir ve hakla temessük ettiğine delildir. ''
    Muhakemat
    Evet hakikaten Efendimizin en birinci davas? olan La ilahe illallah hakikati eğer bir yalan , uydurma olsayd? herhalde en tehlikeli makamlarda bilinç alt? aç?k verecekti mesela hicret s?ras?nda mağarada Ebubekir ile mutlak tehlike an?nda '' Korkma Allah bizimledir '' demesi O ' nun Allah'?n varl?ğ?na olan inanc?n?n sağlaml?ğ?na ve kendilerini kollayacağ?na olan güvenine yani O'na teslimiyetine çok azim bir delildir. Çünkü tehlike yüzde yüz iken Peygamberden sonra en efdal gelen Zat yani Ebubekir bile bir miktar beşeriyet itibari heyecanlan?yor fakat Efendimiz orada bir Resule en münasib tavr? tak?n?yor.

    ''Şahsın üslub-u beyanı , şahsın timsal-i şahsiyetidir.

    Ben ise :

    gördüğünüz veya işittiğiniz gibi , halli müşkil bir muammayım ''

    Said Nursi


+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. İhlastan sonra en büyük esas sebat ve metanettir..
    By gamze-i_dilruzum in forum Risale-i Nur Talebeliği
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 09.03.14, 18:43
  2. İmandan sonra en büyük hakikat namazdır
    By Bîçare S.V. in forum Risale-i Nur'dan Vecize ve Anekdotlar
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 21.01.12, 01:38
  3. Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 01.11.08, 21:09

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Var
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0