+ Konu Cevaplama Paneli
2. Sayfa - Toplam 2 Sayfa var BirinciBirinci 1 2
Gösterilen sonuçlar: 11 ile 17 ve 17

Konu: Nur Talebesi

  1. #11
    Ehil Üye gulsah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.641

    Standart

    cemaatlerin yada cemaatteki baz? ferdlerin kusurlar?na bak?p Risale-i Nur ' lar? b?rakmak aldat?c? kör hissiyat?n galebesinden neş'et eder.

    Yoksa sizlerde çok iyi biliyorsunuz ki bir kişi yada bir cemaat tamamen kusurlarla alude olsa dahi yine bu hal Risale-i Nur ' eserlerine yada Nur ' un şahs-? manevisine sirayet etmez , Risale-i Nur , Kuran'?n bu asra bakan en harika bir tefsiri olmas? hasebiyle beşeri hatalar ve kusurlar ona asla perde olmamal? . Fakat mağlesef şah?slar zaman zaman perde olabiliyor ve bilhassa yeni başlayan kardeşler bu perdeleri aralamay? başaram?yorlar , şevkleri k?r?l?p dersleri yada okumalar? b?rakabiliyorlar . Mağlesef bunlar vak?a.

    Fakat çok şükür ki Risale-i Nur mesleği şah?s değil kitap merkezli bir yap?ya sahip yani elimizde ki feyz kaynağ? Risale-i Nur eserleri ve şahs-? manevidir.
    Elinizde bu eserler olduğu müddetçe cemaatlerle anlaşamamak o eserlerden istifadeye bir engel teşkil etmiyor.

    Siz derhal Eserlere tekrar konsantre olmaya çal?ş?n inş. Rabbim karş?n?za imtizac edebileceğiniz kardeşleri ç?kar?r .


    Not : kainatta tedric kanunu olmas? hasebiyle yani Cenab-? Allah yaratt?ğ?n? kemal noktaya yavaş yavaş ulaşt?rd?ğ? için Risale-i Nur ' lar? sebat ederek okumaya devam etmeli , okuman?n ucuna tak?lan meyveleri toplamak için acele etmeyip sabretmeliyiz. Yoksa inkisar-? hayale uğray?p '' ben okuyorum peki neden namaz?m iyileşmedi yada ben okuyorum neden halen şu şu günahdan vazgeçemiyorum '' şeklinde ye'se düşülüp bütün bütün şevkin k?r?lmas?na müsade etmemeliyiz.

    ''Şahsın üslub-u beyanı , şahsın timsal-i şahsiyetidir.

    Ben ise :

    gördüğünüz veya işittiğiniz gibi , halli müşkil bir muammayım ''

    Said Nursi


  2. #12
    Ehil Üye Selim Akif - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    2.965

    Standart

    Alıntı saadet avc?s? Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sa abi
    ben şu an niye buraday?m biliyormusun bi zamanlar ben de risaleinur okuyup onu hayat?ma nakşetmeye çal?ş?yordum.ama galiba bu noktada birşeyi unutmuşum..hayat?mdan önce kalbime nakşetmeyi ki... içinde bulunduğum cemaatle anlaşamad?ğ?mdan dolay? ayr?ld?m... ve şimdi risale-i nur okumuyorum, namazlar?m? k?lm?yorum hatta iman?mdan dahi şüpheliyim...
    nap?cam bilmiyoum...bu yüzden aryorum ve bu siteyi buldum bana yard. olabileceğini düşündüm...abi bana yard?m edin lütfen.
    ben şimdi nap?caaaaaaaaaaaaaaaaam?
    ,

    bir avc? ne yapar????
    nas?l avlan?r

    Bismillahirrahmanirrahim


    Elif, Lâm, Mîm.
    İnsanlar, imtihandan geçirilmeden,
    sadece "İman ettik" demeleriyle bırakılıvereceklerini mi sandılar?


    Do men think that they will be left alone on saying,
    "We believe", and that they will not be tested?


  3. #13
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    oKUYAN NUR TALEBES? ÜNVANINI ALIR...diyor üstad?m..

    yeterki risalei nuru azda olsa devaml? okumak..
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  4. #14
    Ehil Üye hayırlısı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2007
    Bulunduğu yer
    İstanbul-Kilis
    Mesajlar
    1.194

    Standart

    Alıntı saadet avcısı Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sa abi
    ben şu an niye buradayım biliyormusun bi zamanlar ben de risaleinur okuyup onu hayatıma nakşetmeye çalışıyordum.ama galiba bu noktada birşeyi unutmuşum..hayatımdan önce kalbime nakşetmeyi ki... içinde bulunduğum cemaatle anlaşamadığımdan dolayı ayrıldım... ve şimdi risale-i nur okumuyorum, namazlarımı kılmıyorum hatta imanımdan dahi şüpheliyim...
    napıcam bilmiyoum...bu yüzden aryorum ve bu siteyi buldum bana yard. olabileceğini düşündüm...abi bana yardım edin lütfen.
    ben şimdi napıcaaaaaaaaaaaaaaaaam?

    İmanından şüphe ettiğine göre doğru yoldasın kardeş (Risale-i Nur okumaman sana imanından istediğin kadar süphe etme özgürlüğünü kazandırıyor) , cemaatle anlaşamama sebebin ise , ya İHLAS RİSALESİ ni okumamışsın ya yeteri kadar okumamışsın ya da okusan hatta ezberlesen bile aynı benim durumum gibi sen de anlayamamışsın , çünkü Üstad Hazretleri " CADDE-İ KÜBRA-YI KUR'ANİYE olan bu mesleğimizden şimdi ayrılanlar bize düşman olan dinsizlik kuvvetine bilmeyerek yardım etmek ihtimali var" diyor (4.düstur) , bu başlı başına bir hakikattir ve Allah muhafaza başımızda bomba gibi patlayıp beynimizi dağıtabilecek bir beladır , Allah bu belaya düşürmesin ki ben düştüm ama öyle bir tokat yedim ki kendime yeni yeni geliyorum, anlatmaya gerek yok 10. Lem'a olan Şefkat tokatları risalesinde 10. Tokatı okursan benim halimi görürsün , Allah muhafaza hem dünyam hem ahiretim harap oluyor du ; ama annemden daha şefkatli olan Rabbim öyle bir tokat vurmuş ki ve ben de şikayet için hemen O'na koştum , derdimi anlattım ve tokatı O'nun vurduğunu anlayarak O'na daha bir sıkı sarıldım İnşallah , Allah tokat yiyip de ayılmama gafletine düşürmesin Amin. Halimi sana yardımcı olmak ümidiyle bir derece arzettim , inşallah bu da kardeşlerimin bana ve sana dua etmesine vesile olur ,yoksa haşa haddimiz değil ki şikayet olsun , aksine ben tokat yiyince hiç bu kadar mutlu ve huzurlu olacağımı bilemezdim , İnşallah yediğimiz tokatların hepsi şefkat tokadı olsun da adını bile söylemekten çekindiğim hatta korktuğum diğer tokatlardan olmasın , zerre-i masnuat adedince AMİNLER
    Evet, hakiki imanı elde eden adam, kainata meydan okuyabilir ve imanın kuvvetine göre, hadisatın tazyikatından kurtulabilir. AMENNA

  5. #15
    Pürheves eyyubi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2007
    Mesajlar
    222

    Standart

    Alıntı saadet avcısı Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sa abi
    ben şu an niye buradayım biliyormusun bi zamanlar ben de risaleinur okuyup onu hayatıma nakşetmeye çalışıyordum.ama galiba bu noktada birşeyi unutmuşum..hayatımdan önce kalbime nakşetmeyi ki... içinde bulunduğum cemaatle anlaşamadığımdan dolayı ayrıldım... ve şimdi risale-i nur okumuyorum, namazlarımı kılmıyorum hatta imanımdan dahi şüpheliyim...
    napıcam bilmiyoum...bu yüzden aryorum ve bu siteyi buldum bana yard. olabileceğini düşündüm...abi bana yardım edin lütfen.
    ben şimdi napıcaaaaaaaaaaaaaaaaam?
    aziz kardeşim,
    zaten forum üyeleri biiznillah gerekli reçeteyi sunmuşlar, 2 cümlede bizden olsun,
    imanından şüphen imanına delildir, şeytanın oyunudur sadece,
    bu kardeşinden ufak bi tavsiye; hemen bir cemaatte derslere gitmeye başla, tekrar o havayı düzenli olarak teneffüs et ve düzenli kitap okumaya yönel.
    arada sen iyiye yönelmişken şeytan yoklayacaktır; "sen artık ne yapsan kurtulamassın diye"
    unutma; Ne kadar günahkarda olsak Rabbimizden başka kapı yok ki gidecek...biz onun kapısında bekler, göz yaşı dökeriz...o kadar.
    Yeni yolculuğunda mevlam yardımcın olsun.
    "Mü'minin feraseti karşısında titreyin; zira o bakarken Allah'ın nuruyla bakar." (Tirmizî, Tefsirü'l-Kur'an 15)

  6. #16
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    iman?nda şüphe etmene gerek yoktur..

    iman?n alt? şart?na iman ediyormusun..

    ediyorsan imanl?s?n..sen müminsin kardeşim..

    yapacağ?n iman?n gereği olan namazlar?na ,ibadetlerine başlaman..

    ve s?rf Allah r?zas? için risalei nurlar? okuman laz?m..

    bizdende dua..inşaallah tekrar okursun ve yaşars?n..
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  7. #17
    Pürheves bekliyoruz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2011
    Mesajlar
    152

    Standart

    Alıntı Selim Akif Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Nur talebesinin hadsiz mertebeleri var..Bakmay?n iki üç paragrafa ayr?lmalar?na..Osman Demirci hoca derki.:..Öyle nur talabeleri varki ben ayaklar?n?n tozu bile olamam.Biliyorum mutavazi bir cümle ama hakikat pay?da yok değil...
    San?r?m Ne cemaatle ne de hakikatlerle anlaşamayana en son basamak olsa gerek...Yani ?ş?ğ?n yans?mas?n?n yans?mas?n?n yans?mas? gibi düşünebiliriz...S?rf varl?ğ? yani bir derse gidip gelmesi hizmet olacak kişiler var diye düşünüyorum...Bilinirki s?n?fta 3 sene kalan öğrenciyede talebe denir..

    Baz? insanlar vard?r Kafas? yatmaz hakikatlere.Ama derse gelir .Bir topluluk içinde bulunmak hoşuna gider...Birilerinin O kişinin bir cemeate tak?l?yor denmesi hizmet olabilir.Hakikati anlamaz vede cemeatle anlaşamaz .böyle abiler var.Hakikatteki kas?t tam ihlas tam uhuvvet tam tessanüd olas ki böyle bir kaideyi Şener abi vurgulam?ş....

    Basit bir örnek olacak ama.....Mesela bir art niyetli kişinin derse sürekli gelmesi.derse gelen baz? yani kişilere kuvve i manevi olabiliyor...Önemli olan keyfiyet ama..Teveccüh bazen hakikate celbi sağl?yor....

    ALLAH ın selamı üzerinize olsun abilerim ablalarım
    foruma yeni katıldım sayılır ve bikaç gündür çok değerli paylaşımlarınızı incelemeye faydalanmaya çalışıyorum.hepinizden ALLAH razı olsun bu vesileylede emeği geçen herkese teşekkürlerimi ileteyim.bu konu hakkında yorum yapmak istemiyorum sadece;
    ALLAH ım bizleri ve bizden sonra gelecekleri gönlünü kuran-ı kerim nuruyla nurlandırabilmiş gönlünü hizmete adamıs dünyanın hertürlü pisliginden arınmak için nefsine savaş açmış gönlü güzel abilerle ablalarla karşılastırsın ve dünyalık yanlıslarla hizmete zarar veren gönlünü veremeyip görüntüsünü veren bizleri ve gelecek nesli küstürecek üzecek kimselerdende korusun inşaallah.Hakkımızda herşeyin hayırlısı olsun inşaallah.kardeşligin baki ve gönülden olması duasıyla ALLAH a emanet olun.

    (yorum yapmak yerine birden dua etmek geldi içimden hatam varsa affola)

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Nur talebesi ve şeytan
    By Ensardan in forum Serbest Kürsü
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 27.02.14, 23:11
  2. Nur Talebesi Olmak
    By KıL_BeNi_Ey_NaMaZ in forum Risale-i Nur Talebeliği
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 10.12.08, 15:33
  3. Kur'an Talebesi
    By Özgürlük in forum Risale-i Nur'dan Vecize ve Anekdotlar
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 13.02.08, 11:37
  4. Her Nur Talebesi Varistir
    By elff in forum Risale-i Nur Talebeliği
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 07.04.07, 22:34

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Var
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0