sami Nickli Üyeden Alıntı
@emaneten Kardeşim dikkatlice okursanız meseleyi kendi kendinize anlayacaksınız. bilmediğiniz kelimelere ÇİFT TIKLAYIN manasını görüceksiniz.
Biz Perde olmadan siz kendiniz istifade edeceksiniz. Okuduktan sonra ben kendi anladığım şeyleri yazacağım:
İkinci esas: Medeniyet, taaddüd-ü ezvâcı kabul etmiyor; Kur'ân'ın o hükmünü, kendine muhalif-i hikmet ve maslahat-ı beşeriyeye münâfi telâkki eder.
Evet, eğer izdivaçtaki hikmet, yalnız kazâ-yı şehvet olsa, taaddüt bilâkis olmalı. Halbuki, hattâ bütün hayvânâtın şehadetiyle ve izdivac eden nebâtâtın tasdikiyle sabittir ki, izdivacın hikmeti ve gayesi, tenasüldür. Kazâ-yı şehvet lezzeti ise, o vazifeyi gördürmek için rahmet tarafından verilen bir ücret-i cüz'iyedir. Madem hikmeten, hakikaten, izdivaç nesil içindir, nev'in bekası içindir.
Elbette, bir senede yalnız bir defa tevellüde kabil ve ayın yalnız yarısında kabil-i telâkkuh olan ve elli senede ye'se düşen bir kadın, ekserî vakitte tâ yüz seneye kadar kabil-i telkih bir erkeğe kâfi gelmediğinden, medeniyet pek çok fahişehâneleri kabul etmeye mecburdur.
...seriütteessür ve hassas olan memâlik-i harredeki insanların hevesât-ı nefsâniyesini mütemadiyen tehyiç edecek açık saçıklık, elbette çok sû-i istimâlâta ve isrâfâta ve neslin zaafiyetine ve sukut-u kuvvete sebeptir. Bir ayda veya yirmi günde ihtiyac-ı fıtrîye mukabil, her birkaç günde kendini bir israfa mecbur zanneder. O vakit, her ayda on beş gün kadar hayız gibi arızalar münasebetiyle kadından tecennüp etmeye mecbur olduğundan, nefsine mağlûp ise fuhşiyata da meyleder.
------------------------------------------------------------
Ayın yanlız yarısında kabil-i tellakkuh (hamile kalabilen) 50 sene de ye'se düşen kadın çoğu zaman 100 sende kabil-i telkih (hamile bırakabilen) erkeğe kafi gelmediğinden...
karatoprak1975 Kardeşim her münasebetin sonu hamilelikle sonuçlanacak diye bir şey yok. Birçok sebebden dolayı hamilelik meydana gelmiyebiliyor. (Halk arasında döl tutmadı denir.) Bazen aileler çocuk yapmayı istedikleri halde birkaç yıl çocukları olmuyor. Kadınların ayın yarısında Kabil-i tellakkuh olmaları çocuk olma ihtimalini %50 oranında düşürüyor.
50 yılda ye'se düşmeleri mevzusunda bir kadın 50 yaşına kadar en fazla 10-15 çocuk yapabilir. İzdivacı asıl hikmeti kesret-i Nesil olmasıyla daha fazla çocuk için 2. bir kadın gerekiyor. Hemen bu durum da aklımıza bir soru takılabilir. Bu kadar çok çocuğa ne gerek var diye.
Mesela balıklar bir milyon yumurtacıklarıyla denizleri şenlendiriyorlar. Bunların büyük çoğunluğu olgunluğa erişemeden ölüyor. Eski zamanlarda da medeniyet tazammmum etmediğinden ölümler daha fazla, hele çocuk ölümleri... Kesret-i nesili garanti altına almak için çok çocuk matlub.
Yani sırf 50 yaşındaki adam bazı ihtiyaçlarını karşılasın diye kızı yaşındakilerle evlendirme diye bişey yok. Bilakis asıl maksat Kesret-i Nesil.
Bu noktada mimsiz medeniyet şehevani baktığı için: her ayda on beş gün kadar hayız gibi arızalar münasebetiyle kadından tecennüp etmeye mecbur olduğundan, nefsine mağlûp ise fuhşiyata da meyleder.
sırrını gösterek 55 yaşındaki bazı ihtiyaçlarını karşılamak için fuhuşa meyleder.